Astianpesukonetta ostamassa.
Edellinen, ikää 10v. Toimii edelleen hyvn ja on hiljainen. On vaan kori rikki ja se on lisäosana niin arvokas ettei kannata/raaski ostaa ton ikäiseen koneeseen. (150€).
Nyt olen katsonut Electrolux, Siemens, Bosch ja Whirpool. Gigantissa olisi yksi kone tarjouksessa alle 300€.
Jos joku on tässä lähikuukausina ostanut astarin niin saa kehua/haukkua koneensa ominaisuuksia.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:19"]
Satsaa enemmän ja osta Miele. Toimii, toimii ja toimii...
[/quote]
Miele ei ole vaihtoehto. Kallis. Yksikään meidän kodinkoneista ei ole Miele, eikä tule olemaan. Se on merkki, jossa on ylihintaa. Mä pärjään ja mulle riittää muut merkit ja toisenlainen hintataso. Meitä on vaan 2 aikuista taloudessa.
t. ap
Kiitän kaikkia vastanneita. Lähdin kiertämään liikkeitä. Tarkistin ja tsekkasin koneita. Vertailin. Ja pitkät keskustelut myyjien kanssa. Halvimmat karsiutui heti alkuun. Syistä, kun osasi katsoa ne kohdat ensin mitä nykiyisessä omassa on vikana.
Tänään ja kohtapuolin tulee uusi tiskari. Päädyin Beko merkkiin. Ja ei alkuun ollut edes listassani. Siinä oli kaikki ne tärkeät kriteerit mitä halusin ja vähän extraa. Tarjosi suht samalla rahalla samaa ja enemmän, kuin mitä Siemens, Hotpoint yms.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:05"]
hei jos astianpesukone on kestänyt jo 10v niin se varmaan kestää seuraavatkin 10v. uuden kun ostat niin se on 5v sisällä kaput.
minä ostaisin vain uuden korin.
[/quote]
Niin se olisi helppoa. Se voi kestää vielä sen 10v. Kori on arvokas, sen 150€. Uusi kone, yksi mitä olen vakavasti harkinnut maksaa 299€. Puolet korin hinnasta. Olisi uusi, takuu, taatusti taloudellisempi. Jos vanha sitten kohta hajoaakin niin sitten on taas kuitenkin lisäkuluja.
Tässä joitain kuukausia sitten hajosi kuivausrumpu. Samaa ikäluokkaa oli.Korjattiin ensin ja sitten hajosi toinen kohta. Alkujaan olisi loppupeleissä tullut halvemmaksi ostaa uusi. Maksut ja se kaikki ajankulu ja muu stressi asiasta. Joten tuosta oppineena niin en sijoita tollaista summaa vanhaan koneeseen.
t. ap. Kiittää kuitenkin