POLIITTISESTI KORREKTI VALHE: "KAIKKI TYÖ ON YHTÄ ARVOKASTA"
Ei ole.
Jos joku väittää että vaikkapa sairaanhoitajan tai siivoojan työ on yhtä tärkeää ja arvostettavaa kuin sotilaan/rauhanturvaajan niin on elämän realiteeteista aikas pihalla. Toki on aina parempi tehdä töitä kuin lojua sohvalla tukia nostaen, mutta kaikki työ ei todellakaan ole yhtä arvokasta. Ei vaan ole sosiaalisesti hyväksyttävää sanoa sitä ääneen!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:13"]
Eri ammateiden arvokkuushan on pääteltävissä kun aletaan miettimään mitkä olivat ihmiskunnan ensimmäisiä "ammatteja". Kärkipäässä siis kätilö, sairaanhoitaja (parantaja), pappi, maanviljelijä, prostituoitu ja sotilas.
[/quote]
Se parantaja oli kylläkin lääkäri.
Se sanonta on oikeasti: Kaikki työ on arvokasta.
Lisäsit tuon yhtä-sanan siihen itse.
Tosin tuo oikea muotokin on valetta.
Ja se hoitsu oli lähihoitaja, joka keitteli kuumaa vettä lääkärille ja uitteli siellä riepuja ja kanteli potilaalle uusia lakanoita ja paskapönttöjä tyhjenteli jne.
Minä en ymmärrä ap:n aloitusta. Kaikki sellainen ihmisten tekemä työ, jota tehdään on arvokasta ,eli tarvittavaa ja tärkeää siksi.
Automaatio korvasi monet ihmisten tekemät työt. Sen jälkeen se työ ei ole arvokasta, mutta edelleen tarpeellista.
Nyt elämme rakennemuutoksen aikaa, mikä tarkoittaa sitä, että jälleen osa töistä käy ihmisten tekemänä tarpeettomaksi.
Tulevaisuudessa tietyt perusammatit ovat hyvinkin haluttuja.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:20"]
Se sanonta on oikeasti: Kaikki työ on arvokasta.
Lisäsit tuon yhtä-sanan siihen itse.
Tosin tuo oikea muotokin on valetta.
[/quote]
Pörssimeklari, ei maailma mitään pörssiä kaipaa pyöriäkseen.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:23"]
Automaatio korvasi monet ihmisten tekemät työt. Sen jälkeen se työ ei ole arvokasta, mutta edelleen tarpeellista.
[/quote]
Mitenhän päädyit tuohon. Mun mielestä se autamatisoitu työ on edelleen yhtä arvokasta kuin aikaisemminkin.
Saattaa olla jopa arvokkaampaa lisääntyneen tehokkuuden kautta.
näin meillä
Kyllä sotilaankin työ voi olla tavallaan arvokasta, vaikka se ei ole suoranaisesti ihmisten auttamista samalla tavalla kuin sairaanhoitajan työ.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:15"]
Heh, kyllä vaan itse aloin arvostamaan sairaanhoitajien ammattitaitoa melkoisesti jouduttuani itse sairaalahoitoon. Ei paljon lääkäreitä näkynyt haavojeni kimpussa.
[/quote]
Mä ainakin katson, et toi oli trolli. Sillon kun on jalkapoikki, niin sairaanhoitajan työ varmaan kelpaa tällekin mouhoajalle.