Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lasten todellakin PAKKO syödä puuroa/velliä hoidossa joka aamu??????????

Vierailija
16.08.2008 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä syödään muutakin kuin puuroja, ja puuron kaverinakin on aina vähintään näkkäriä ja maitoa. Mutta tiedän kyllä hoitopaikkoja, joissa syödään aina vain veteen keitettyä kaurapuuroa.

Vierailija
2/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvi syödä hoidossa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään, jos sitä on vaikka kerran viikossa.

Vierailija
4/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin heti kun 2 päivänä oli muroja, että pistäkääs puurot takaisin pöytään!

Vierailija
5/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vielä mustikoita ja/tai maitoa, niin nam!

Vierailija
6/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis kaksi nuorinta meni nyt päiväkotiin, eskarilainen ja 3v. Kumpikaan ei vauvaiän jälkeen ole saanut puuroja alas. Ja molemmat on olleet pahasti allergisia, joten ei ole saaneet syödä just mitään, alle 10 ruoka-ainetta ollu käytössä pienenä..jonneki 2v asti... Ei ole siis edes tottuneet moneen juttuun. Nyt aloittivat pk olosuhteiden pakosta. Joka aamu on puuro tai velli. Ja näkkäriä ei saa ellei syö eka sitä puuroa. Olenko mä liian lepsu vai mitä, mut musta toi on julmaa??? Jos ei mene annos pääruokaa, ei saa edes näkkäriä. Pienillä lapsilla tuollaiset säännöt!! Onko ihme jos päivähoitoon meno on rankkaa ja traumatisoi???? KUKA pakottaa aikuisia nielemään jotain mitä vaan ei voi???????

Vierailija
7/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis antaisin aamupalan kotona mut mun on vietävä lapset hoitoon 6.30 mut ovat varsin aamu-unisia ja en millään saa heitä siihen aikaan syömään!

Vierailija
8/45 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saa :P mut kysyin silti...

t.ap

Vierailija
9/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen jälk kun "luovutat" lapsen kunnalliseen päivähoitoon... Niin lapset on sit muiden "armoilla"??? Mun ei ainakaan!!! MÄ olen heidä äiti, nyt ja töissä ollessa ja aina!!!!!!!!

Vierailija
10/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään niin kamalaa ei ole kuin veteen keitetty kaurapuuro. Maitoon keitetty vielä jotenkuten menee hillolla... Tästä huolimatta keitän erilaisia puuroja lapsilleni joka aamu. Itse saavat valita, haluavatko vai eivät. Noin 5 aamuna 7:stä valitsevat puuron. Pakottaan en pystyisi. Ihan vaan siitä syystä, että voin kuvitella miltä tuntuu syödä jotain, mitä inhoaa. Muitakin terveellisiä aamupaloja on. Ja vaihteleva ruokavalio on kaikkein terveellinen.

Vierailija
11/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka puuro, sit vasta näkkäri. Jos ei syö reippaasti niin ei ehdi leikkiä/askarrella/ulos (mikä uhkaus nyt milloinkin on käytössä). Myös maito on juotava kokonaan.

Olen kanssasi 110% samaa mieltä!

Vierailija
12/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka puuro, sit vasta näkkäri. Jos ei syö reippaasti niin ei ehdi leikkiä/askarrella/ulos (mikä uhkaus nyt milloinkin on käytössä). Myös maito on juotava kokonaan.

Olen kanssasi 110% samaa mieltä!

Vierailija
13/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..et kuinka paljon vihaa tätä systeemiä...

Vierailija
14/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikille samat säännöt. Arvaapa miten päivän saa toimimaan kun kaikki kullanmurut syövät VAAN omaa herkkuaan tai pelkkää näkkileipää. Ja sitten kitisevät koko päivän kun ovat nälkäisiä...

Kun sen laitoksen vaan on jotenkin toimittava että arvon mammat pääsee uraansa tekemään. Kritisoikaa vaan kaikkea, mitä päiväkodissa tehdään, luultavasta se auttaa kullanmuruja saamaan parempaa kohtelua. Kohta 20 lasta/hoitaja, kun ei kukaan oman arvonsa tunteva enää raahaudu pk:iin töihin! Säännöt on oltava. Ja kaikkia on vaikea miellyttää kun kaikilla lapsilla on nykyisin kotona erilaiset lepsuilut arkea.

Terv. Alaa vaihtava lastentarhanopettaja (ja yks alan vaihdon syistä on juuri te, valittavat vanhemmat!)

Vierailija
15/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa kirjoittaa, että et hyväksy syömään pakottamista. Paperit vaihtelevat, mutta on niissä jokaisessa oltava joku kohta omista kasvatusperiaatteista tai toiveista päiväkodille. Lisäksi otat vielä asian puheeksi pk:ssa.

Asia ei ole ihan niin yksinkertainen, että kun lapsi menee hoitoon on äidin/isän luovutettava hänet hoitajille täydellä päätösvallalla. Pk:n pitää ottaa huomioon peheen kasvatustyyli ja arvot! Tämä on ihan laissa.

Itse olen aina omien lasteni kohdalla maininnut (varmaan kyllästymiseen asti) mm. tuosta syömään pakottamisesta. Olen myös ollut töissä pk:ssa ja huomannut miten eri tavalla ko. "sääntöä" noudatetaan. Pahimpiahan ovat pääsääntöisesti ne joilla ei ole omia lapsia...

15

Vierailija
16/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, erittäin hyvä, että vaihdat alaa! Vai ei ole kohta hoitajia. Kohta ei ole lapsia mitä hoitaa. Kyllä tuon katkeruuden sijasta kannattaisi miettiä mitä ja ketä varten sitä työtä tekee. Mistä ja keneltä se leipä pöytään tulee. Ei todellakaan ole ihme, että lapset kitisevät ja ovat vaikeasti hallittavissa. Voisiko se kenties johtua jostain muusta kuin nälästä!? Ei, ei tietenkään... Kunnon säännöt vaan pienille lapsille niin kyllä ne siitä tokenee? Ole kuvottava! Olet häpeäksi keikille heille/meille jotka lasten hoitoa yrittävät tehdä moraalilla ja ihmisarvolla!

15/19

Vierailija
17/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokaa otetaan itse, sen verran kun aiotaan syödä. Ja se syödään loppuun. Lapset saavat jo pienenä oppia ottamaan vastuuta omista teoistaan. Muutaman yhdessä harjoitellun kerran jälkeen jo kolmivuotiaskin oppii että ensin otetaan sopivasti, sitten vielä lisää, jos vatsaan mahtuu. Jos ei tykkää, ottaa vaan vähän, mutta maistetaan useaan otteeseen että makuaisti kehittyy ja oppii tykkäämään uusista mauista.

Vierailija
18/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, onhan tuo vapaan kasvatuksen tulos jo nähtykin jonkin aikaa... Onneksi omani ovat reippaita ja vastuuntuntoisia. Lisäksi myös kunnioittavat ja ottavat huomioon muitakin ihmisiä, ei kuule pyöri vaan teidän murujen nvan ympärillä tämä pallo!

Vierailija
19/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla omia lapsia? Lapsia, jotka on taistellu hengestään siitä hetkestä asti kun syntyi?Vierailija - 17.8.2008 01:11 (ID 566929)

Mä en tykkää puurosta, mutta johdonmukaisuus on pk:ssa tarpeen.

Eli kaikille samat säännöt. Arvaapa miten päivän saa toimimaan kun kaikki kullanmurut syövät VAAN omaa herkkuaan tai pelkkää näkkileipää. Ja sitten kitisevät koko päivän kun ovat nälkäisiä...

Kun sen laitoksen vaan on jotenkin toimittava että arvon mammat pääsee uraansa tekemään. Kritisoikaa vaan kaikkea, mitä päiväkodissa tehdään, luultavasta se auttaa kullanmuruja saamaan parempaa kohtelua. Kohta 20 lasta/hoitaja, kun ei kukaan oman arvonsa tunteva enää raahaudu pk:iin töihin! Säännöt on oltava. Ja kaikkia on vaikea miellyttää kun kaikilla lapsilla on nykyisin kotona erilaiset lepsuilut arkea.

Terv. Alaa vaihtava lastentarhanopettaja (ja yks alan vaihdon syistä on juuri te, valittavat vanhemmat!)

juup..

inhottaa nuoret jotka ei elämästä tiedä yhtään mitään!!

Vierailija
20/45 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan.

Aina on ne tietyt lapset jotka eivät voi sietää puuroa eivätkä saa sitä alas ja ymmärrän sen oikein hyvin. Yksi lusikallinen (vähän niinkuin kertomaan muille, että ruokaa on syötävä) ja sitten näkkäri.

Sitten on niitä jotka syöät hyvin, kunnes kaveri lähtee leikkimään ja puuro jää siihen (sitä varten meillä istutaan nykyään kaikki tietty aika pöydän ääressä).

Sitten on niitä jotka ei oikein välitä, mutta kyllähän se menee jos joku vähän hoputtaa tai auttaa.

Sama pääruuan kanssa, on lapsia jotka eivät yksinkertaisesti saa alas esim hernekeittoa, maksaa, kaalia jne. Eikä meillä ole pakko niitä syödä ja silti saa näkkärin, aina (tosin ei ihan määrättömiä määriä).

Oikeastaan annan tuoda lautasen tyhjennettäväksi hyvinkin herkästi ja odotankin kunnes joku vihainen äiti syyttää minua lapsen aliravitsemuksesta.

Eli teet niin tai näin, niin aina se on väärinpäin. (Sama koskee ulkoilun määrää, tehtävien teettämistä, paikallaan istuttamista, nukkumista, retkiä ym) Se vaan on vedettävä sitä omaa linjaa ja siinä on otettava huomioon kaikki lapset (koskee esim lapsen omien ruokien syömistä toisten lasten nähden)