Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Kun poikaystävä ei anna syödä kunnolla omassa kodissani, muuten suhde on hyvä

Vierailija
25.03.2022 |

Poikaystävä asuu toisella paikkakunnalla ja koulu jota hän käy, on täällä. Joten hänen on helpompi käydä koulua luotani. Ostaa itse omat ruokansa, mutta valittaa minun syömisistäni. Jos syön aamulla puuron ja mandariinin, toinen pitäisi jättää pois. Lounaalla esim. lohta/kanaa pitäisi ottaa vaan "puoli oman kämmenen kokoista annosta" Olen pienikokoinen 144cm/39kg ja tuollainen pala olisi naurettavan pieni. Voileipä pitää puolittaa, eikä siihen saa laittaa margariinia. Puoli siivua juustoa on ok. Viiliin ei saa lisätä kanelia/sokeria.
En tiedä kauanko jaksan enää, kun suhde on muuten hyvä. Ravintolassa emme ole käyneet koska en halua, että hän nolaa minut siellä.

Itse syö lihapiirakoita, hampurilaisia, valmislaatikoita ja voi juoda 1,5l sokerilimsaa päälle.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiltti mies 40v kirjoitti:

Kyllä se niin on että miehen kuuluu hallita naista ja määrätä että mitä hän saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.

Come on, "bro". Oletko jäänyt 15vuotiaan tasolle vain tässä asiassa vai ihan kaikissa. Kasva jo aikuiseksi.

mies 41v

Vierailija
102/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis muuten hyvä, rakastava ja tervehenkinen suhde, mutta sun pitää olla nälässä?

Nainen, yritetääs nyt uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollihan ap on. Ei vastaa kuin yhteen epäolennaiseen, nyt lukee vastauksia hykerrellen.

Mihin haluat vastauksen? Täällä olen.

Ap

Saako tää palaute sut arvioimaan suhdetta? Se on ollut karua sun poikkikselle, mutta sun parasta tarkoittavaa.

Vierailija
104/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huolestuttavaa että poikaystäväsi haluaa että olet lapsen mitoissa.......

Aloituksesta ei selviä, minkä ikäinen AP on. Kuitenkin myös hyvin lyhyitä aikuisia on, siitä ei tarvitse ketään pilkata. Pituudelleen kun ei kukaan mitään voi. Ja jos on hyvin lyhyt, yleensä luonnollisesti painokin on silloin pienempi kuin pidemmällä ihmisellä.

AP:n poikaystävän touhu on sairasta. Suosittelen eroamaan, tuo on luultavasti vasta alkua ja kontrollointi tulee vain pahenemaan.

Vierailija
105/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kodissa saa syödä ja olla ihan just niin miltä itsestä tuntuu hyvältä.

Vierailija
106/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on että miehen kuuluu hallita naista ja määrätä että mitä hän saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.

Come on, "bro". Oletko jäänyt 15vuotiaan tasolle vain tässä asiassa vai ihan kaikissa. Kasva jo aikuiseksi.

mies 41v

Minulla oli tällainen kaveri, joka ihan tosissaan ajatteli niin, että minun täytyy saada kaikkeen lupa miesystävältäni. Mm. pukeutumiseen ja päätöksiin siitä, kenen kanssa liikun, olisi pitänyt minun kysyä mieheltä lupa. Kerran sanoi miesystävälleni minun kuullen, että "pidä naises ruodussa" tjsp. 😀 Ja kerran kysyi, että miten mieheni saattaa antaa minun pukeutua niin paljastavasti. Oli siis kesä ja minulla oli päälläni body, eikä sen alla rintaliivejä.

Tietysti kunnioitan miesystäväni mielipiteitä, mutta en kyllä ala kirjallista lupaa häneltä kysymään siihen, saanko kesähelteellä olla ilman rintsikoita ja vielä omassa kodissani.

Vierailija
107/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mammat meneekin aina näin selviin baitteihin?

Vierailija
108/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"muuten suhde hyvä"? En tiedä miten muut asiat voivat olla tasapainossa tuollaisen kontrollin kanssa. Ja vielä se, että hän itse ahmii roskaruokaa? Sori, mutta nyt taitaa olla tarpeen AV-palstan klassikkoneuvo: "jätä se sika". Voitko olla varma ettei kontrolli leviä muualle kuin ruokailuun? En halua että AP:lle syntyy huono omakuva tai vaikkapa syömishäiriö sen takia että joku poikaystävä käyttäytyy näin typerästi.

Tämä olisikin vielä juuri ja juuri jotenkin ymmärrettävissä ja ehkä jopa käsiteltävissä, jos mies itse söisi todella terveellisesti ja vähän ja siksi on noista asioita neuroottinen. Asia muuttuu täysin, kun itse lihapiirakoiden ja pitsojen rasvat suupielessä nalkuttaa toiselle jostain leivän margariinista ja mandariineista. Eli tekee tuolla ihan puhtaasti kiusaa toiselle ja osoittaa oman tekopyhyytensä ja kaiketi seksisminsä, kun samat säännöt eivät yllättäen pädekään Herran itsensä kohdalla, mitä vaatii toiselta. Tämä on se suurin hälytysmerkki mielestäni, joten on hyvin vaikeaa uskoa, että kyseinen asenne oikeasti jäisi vain tuohon. Eiköhän se tosi asiassa ole siellä taustalla monessa muussakin, eikä mikään "hyvä mies".

Vierailija
109/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo käytös ei ole normaalia. Se on kontrollointia. Tutkimuksessakin on todettu, että se alkaa aina pienestä ja pahenee hiljalleen. Jos nyt hän kontorlloi syömisisäsi, kohta hän kontrolloi sinua taloudellisesti, sitten hän rajoittaa menemisiäsi, pukeutumistasi ja sitä rataa. Se pahenee vain vuosien saatossa, tämä on tutkittua. Kenties jotain muuta kontrollointia jo onkin, et ehkä vielä hahmota sitä.

Pelasta itsesi ja elämäsi (ja mahdolliset tulevat lapsesi) ja jätä tuo mies. Mies ei ole hyvä eikä suhteenne ole hyvä. Olet rohkea kun otit täällä puheeksi. Pyydä tukea läheisiltä.

Vierailija
110/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, mitä mieltä olet tästä palautteesta, joka paria häiriintynyttä trollia lukuun ottamatta on yksimielistä?

Ole kiltti ja jätä tuo törkeä ja henkistä väkivaltaa käyttävä mies heti ja lopullisesti.

Vierailija
111/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväsi testaa sinua. Jos et laita hanttiin tai sano vastaan tästä ruokajutusta hän siirtyy hetken päästä seuraavan asian kontrolloimiseen. Psyykkisesti olet silloin jo hyväksynyt yhden kontrollin, on hyvin monesti niin, että seuraava ja seuraava askel vain ikäänkuin "tapahtuu".

Pian huomaat, että elät täysin poikaystävän määräysvallan alla. Ja sieltä on todella vaikea, joillekin jopa mahdoton, ainakaan ilman apua, päästä pois.

Alä missään nimessä päästä asioita etenemään. Laita stoppi poikaystävälle. Oikrastaan ainut tapa on päättää suhde. Suhde EI ole "muuten hyvä". Se ei ole hyvä missään mielessä.

Tuosta ei seuraa hyvää, usko minua ja muita täällä.

Hyvin harvoin tosiaan kontrolloivilla ihmisillä on vain yksi osa-alue mitä kontrolloida. Yleensä ne tulevat nipussa ja usein tuohon piirteeseen liittyy myös sairaalloinen mustasukkaisuus ( ei toki aina) Voisin kuvitella, että seuraavana tulee pukeutumisen kontrollointi. Sekin saattaa tulla aluksi niin, että vaikuttaa muka romanttiselta eleeltä. Todellisuus tuleekin sitten vähän myöhemmin.

Vierailija
112/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies 41v

Minulla oli tällainen kaveri, joka ihan tosissaan ajatteli niin, että minun täytyy saada kaikkeen lupa miesystävältäni. Mm. pukeutumiseen ja päätöksiin siitä, kenen kanssa liikun, olisi pitänyt minun kysyä mieheltä lupa. Kerran sanoi miesystävälleni minun kuullen, että "pidä naises ruodussa" tjsp. 😀 Ja kerran kysyi, että miten mieheni saattaa antaa minun pukeutua niin paljastavasti. Oli siis kesä ja minulla oli päälläni body, eikä sen alla rintaliivejä.

Tietysti kunnioitan miesystäväni mielipiteitä, mutta en kyllä ala kirjallista lupaa häneltä kysymään siihen, saanko kesähelteellä olla ilman rintsikoita ja vielä omassa kodissani.

Todellakin toivon, että oli kaveri mutta ei ole enää.

Vierailija
113/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo käytös ei ole normaalia. Se on kontrollointia. Tutkimuksessakin on todettu, että se alkaa aina pienestä ja pahenee hiljalleen. Jos nyt hän kontorlloi syömisisäsi, kohta hän kontrolloi sinua taloudellisesti, sitten hän rajoittaa menemisiäsi, pukeutumistasi ja sitä rataa. Se pahenee vain vuosien saatossa, tämä on tutkittua. Kenties jotain muuta kontrollointia jo onkin, et ehkä vielä hahmota sitä.

Pelasta itsesi ja elämäsi (ja mahdolliset tulevat lapsesi) ja jätä tuo mies. Mies ei ole hyvä eikä suhteenne ole hyvä. Olet rohkea kun otit täällä puheeksi. Pyydä tukea läheisiltä.

Näinhän se menee. Sanon myös, vaikka kuinka raflaavalta ja liioittelulta kuulostaisikin, että kontrollointi on suurin ennakoiva merkki mahdolliseen perhe- tai parisuhdesurmaan ja väkivaltaan. Se siis löytyy lähes aina kyseisten rikosten taustalta ja kuten tiedämme naiselle potentiaalisesti vaarallisin ihminen on oma, tai entinen puoliso.  Toisin sanoen, jos haluaa välttää omalla kohdalla kyseiset skenaariot kannattaa välttää juuri tämän tarinan kaltaisia miehiä. Kaikista vaarallisin merkki kumppanissa on kontrolloiva käytös ja vielä ETENKIN jos se kohdistuu nimenomaan siihen puolisoon. 

Vierailija
114/121 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni huomauttelee monesti, jos syön "liikaa" tai jotain herkkuja. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitten kun kyllästyn, niin huomautan asiasta yhden kerran, toista kertaa ei tule, tuossa on ovi.

Vierailija
115/121 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, nyt kun aloin itsekin miettiä niin eihän tämä tervettä ole. Joskus olen mennyt taloyhtiön varastoon "siivoamaan" tai muka hakemaan jotain asioita, ja olen syönyt siellä. Minä olen juuri täyttänyt 18 ja poikaystävä on 20v. Pyysin veljeni paikalle varmuuden vuoksi ja otin asian puheeksi. Hän sanoi, että ajattelee vaan minun parastani.

Vierailija
116/121 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, nyt kun aloin itsekin miettiä niin eihän tämä tervettä ole. Joskus olen mennyt taloyhtiön varastoon "siivoamaan" tai muka hakemaan jotain asioita, ja olen syönyt siellä. Minä olen juuri täyttänyt 18 ja poikaystävä on 20v. Pyysin veljeni paikalle varmuuden vuoksi ja otin asian puheeksi. Hän sanoi, että ajattelee vaan minun parastani.

Siis poikaystävä  sanoi, veli oli paikalla siltä varalta jos hän olisi hermostunut

Ap

Vierailija
117/121 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta sivua turhaa kirjoittelua...tekaistu aloitus....tää on näitä porukan uunotus aloituksia

Vierailija
118/121 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvä että olet pyytänyt veljesi paikalle ottaessasi asian tämän pojan kanssa esiin - tiedostat siis itsekin ettet ole välttämättä fyysisesti turvassa nytkään. Hankkiudu eroon tästä pojasta heti!!! Kadut katkerasti jälkeenpäin jos annat nuoruusvuosiesi kulua näin. Nakatkaa se yhdessä veljen kanssa ulos kämpästä, avain pois ja tarvittaessa lukkojen vaihto. Onko hänen nimeä vuokrasopimuksessa? Ai ei, niin arvelinkin. Siinä tapauksessa jos yrittää uudelleen sisään niin soitto poliisille. Veikkaanpa että etsii uuden uhrin aika nopeasti ellet taivu.

Vierailija
119/121 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän tuossa tilanteessa söisin juuri niin kuin haluaisin ja käskisin hänen lopettamaan mäkätyksen. Olet tehnyt pahan virheen kun olet lähtenyt tuohon mukaan.

Vierailija
120/121 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huolestuttavaa että poikaystäväsi haluaa että olet lapsen mitoissa.......

Aloituksesta ei selviä, minkä ikäinen AP on. Kuitenkin myös hyvin lyhyitä aikuisia on, siitä ei tarvitse ketään pilkata. Pituudelleen kun ei kukaan mitään voi. Ja jos on hyvin lyhyt, yleensä luonnollisesti painokin on silloin pienempi kuin pidemmällä ihmisellä.

AP:n poikaystävän touhu on sairasta. Suosittelen eroamaan, tuo on luultavasti vasta alkua ja kontrollointi tulee vain pahenemaan.

Kommentoi olevana 19v.

Mutta trolliksi osoittautui.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.