Kun poikaystävä ei anna syödä kunnolla omassa kodissani, muuten suhde on hyvä
Poikaystävä asuu toisella paikkakunnalla ja koulu jota hän käy, on täällä. Joten hänen on helpompi käydä koulua luotani. Ostaa itse omat ruokansa, mutta valittaa minun syömisistäni. Jos syön aamulla puuron ja mandariinin, toinen pitäisi jättää pois. Lounaalla esim. lohta/kanaa pitäisi ottaa vaan "puoli oman kämmenen kokoista annosta" Olen pienikokoinen 144cm/39kg ja tuollainen pala olisi naurettavan pieni. Voileipä pitää puolittaa, eikä siihen saa laittaa margariinia. Puoli siivua juustoa on ok. Viiliin ei saa lisätä kanelia/sokeria.
En tiedä kauanko jaksan enää, kun suhde on muuten hyvä. Ravintolassa emme ole käyneet koska en halua, että hän nolaa minut siellä.
Itse syö lihapiirakoita, hampurilaisia, valmislaatikoita ja voi juoda 1,5l sokerilimsaa päälle.
Kommentit (121)
Järkyttävää kontrollointia, tuo on kaikkea muuta kuin normaalia. Oletko keskustellut asiasta mikä hänellä on ongelmana? Jos ei lopeta tuota niin näytä ovea, ei ole terve parisuhde tuo.
Ihmettelen aina näitä "mies kontrolloi tekemisiäni, mutta kyllä meidän suhde ja mies on silti hyvä". Ei mulla olisi hyvä olla suhteessa, jossa mies kontrolloisi jotain tai useampaa elämän osa-aluetta. Koko ajan takaraivossa kytisi tuo asia. Kuitenkin päivän aikana syödään useampaan kertaan ja jos joka kerta mies kyttäilisi mitä syön ja miten paljon, niin en minä pystyisi lungisti elämään tämän miehen kanssa. Pian sitä alkaisi varomaan tekeekö muutakin "väärin", ja varmasti kontrollimiehen mielestä alan tekemäänkin, kunhan tutummaksi tullaan.
Mutta jokainen toki saa tykätä ihan minkälaisesta henkilöstä itse haluaa. Itse kävisin tiukan keskustelun ja jos ei auta, niin mies ulkoistetaan ainakin ensiksi asunnosta pois kyttäilemstä ja varmaan myöhemmin myös elämästä.
Tässä on kyse koululaisista, tai alle täysi-ikäisistä ainakin? Missä teidän vanhemmat on, kuulostaa henkisesti niin turvattomalta menolta? Miksi annat tämän ns. poikaystäväsi käyttää sinua hyväksi ja vielä kontrolloida syömistäsi? Toivottavasti ei kohta lueta minfosta tästä lisää, sairaalta kuulostaa tämä asetelma. Hankkiudu pojasta eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet -vuotiaan kokoinen. Ei normaalia seurustelua muutenkaan. Ilmeisen viehtynyt lapsiin tämä poikaystäväsi.
Olen ihan aikuinen ihminen, pituudelleni en mahda mitään, 19v
Ap
Ja tämäkö on se vastaus mihin tartut? Ei tietenkään ole kenenkään asia, minkä kokoinen olet. Ei edes poikaystäväsi, ymmärrätkö? Entä ymmärrätkö miten sairasta on hänen pitää sinua nälässä? Tuossa arveltiin, että hän jopa saattaa haluta pitää sinut lapsen näköisenä ilman muotoja.
Tuosta tulee vielä anoreksiakin.
Arvosta itseäsi. Näytä "poikaystävällesi" ovea.
Seurusteletkohan exäni kanssa. Kun söin hänen kaverinsa polttareissa mökillään grillimakkaran, kuten suurin osa muistakin poislukien kasvissyöjät. Tuli suureen ääneen kailottamaan "milläs meinaat kuluttaa noi kalorit kun et uimaankaan mee" En voinut silloin uida sairauteni takia.
No ei kyllä kuulosta terveeltä touhulta. Se mitä ja miten syöt, on täysin oma asiasi. Ymmärtäisin ehkä jonkinlaiset kommentit, jos syömisessäsi olisi sellaista ongelmaa, että se vaarantaa hyvinvointisi. Mutta nyt näyttää siltä, että poikaystäväsi kyttääminen vaarantaa hyvinvointisi. Sanoisin asiasta hänelle erittäin suoraan ja tekisin selväksi, että jos tuo ruokailun kyttääminen jatkuu, niin suhteenne ei jatku. Ja sitten pidät huolen, että syöt juuri niin kuin mielesi tekee. Jos tilanne ei parane, teillä ei ole tulevaisuutta, ainakaan hyvää sellaista. Pidä hyvä nainen itsesi puolta! Sinä ansaitset kumppanin, joka rakastaa ja hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet 10-vuotiaan kokoinen. Ei normaalia seurustelua muutenkaan. Ilmeisen viehtynyt lapsiin tämä poikaystäväsi.
Olen ihan aikuinen ihminen, pituudelleni en mahda mitään, 19v
Ap
Ei kukaan kyseenalaistanut sun mittoja, totta kai sinä olet ihan aikuinen, pieni ja siro sellainen. Kyseenalaista on se että sun poikaystävällä on selkeä obsessio pitää sut "lapsen" kokoisena aikuisena, se on ihan oikeasti huolestuttava ja hyvin kontrolloiva merkki. Pituudelle ei kukaan voi mitään, mutta uskallatko ikinä nauttia jäätelöä tai suklaata, ilman että toinen haluaa sitten jättää sinut? Voiko vapaasti nauttia elämästä, jos kumppanin fiksaatio on pitää sinut vain tiety kokoisena tai mallisena? Entäpä jos vaikka saisit pari kiloa lisää ja olisit itse onnellinen kehostasi, olet silti pieni ja siro mutta ehkäpä lantio olisi millin kurvikkaampi ja tämä saisi aikaan sen, että poikaystäväsi ei halua sinua..? Kaikki tämähän on spekulaatiota, mutta poikaystäväsi osoittaa merkkejä "ei terveellisestä" halusta kontrolloida sinun syömisisi ja kehosi kokoa. Sellainen suhde ei vain ole terve, jokaisella saa olla omat mieltymykset mutta et voi pakottaa niitä muille..
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä tuolla pituudella saakaan painaa grammaakaan enempää. Huolissaan vain on, että lihot.
Älä jaksa jauhaa sontaa, AP on normaalin painon alarajoilla, vanhalla kaavalla jopa alipainoinen. Sun kaltaiset trollit aiheuttaa kyllä paljon vahinkoa typerillä kommenteilla.
Sano sille että turpa kii ja laita suuhun ihan mitä haluat.
Tuo on kontrollointia. Tiedän, koska olen turvakodissa töissä. Tuo ei ole hyvä mies. Sano hänelle, että lopettaa tuon tai suhde on ohi. Lopeta suhde, kun vielä voit.
Teet miehelle selväksi että olet aikuinen joka päättää itse omista asioistaan, myös syömisestäön, omassa kotonaan. Kerrot myös että teidän (EHKÄ) tuleva yhteinen koti on sinunkin oma koti ja päätät syömisesi myös siellä. Ja aiheesta ei puhuta enää IKINÄ. Piste.
Eli tyyppi asuu ilmaiseksi apn luona, tuskin siivoaa tai ostaa esim vessapaperia tai pesuaineita ("ei oo mun kämppä"), ja vielä rajoittaa valmiiksi mini-kokoisen kumppanin syömisiä. Jep, melkoinen unelmapuoliso...
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin selvä provo, ei kukaan aikuinen ole 144cm pitkä.. joku trollimies tekassu
No tämä aikuinen, 48 v, on 146 cm pitkä. Ollut 16 v asti, minkä jälkeen surukseni lopetin pituuskasvun. Olisin mielelläni pidempi kyllä, että ei joutuisi kuuntelemaan vttuiluja kaltaisiltasi pskiaisilta.
Mutta asiaan: jättäisin ilman muuta kaverin, mutta pitäisin sitä ennen vähän hauskaa. Eli todellakin noudattaisin neuvoaan olla syömättä, kuten syön ja liittyisin seuraansa, Vetäisin siis samaan tahtiin lihapiirakan, hampurilaisen, jakaisin valmislaatikon ja vetäisin 1,5l sokerilimsaa päälle. Sanoisin, että tämähän se hyvä ruokavalio näemmä on.
Siis tässä puhutaan nyt sun kodista, jossa jätkä loisii, koska se on kätevää hänelle koulunkäyntinsä vuoksi. Maksaa heh heh varmaan vuokraa sulle? Käsitä nyt sekin, että hänelle tämä on ennen kaikkea hyvä ratkaisu, saa asua ilmaiseksi (?) opiskelupaikkakunnalla ja ties mitä puuhaa ollessaan siellä omalla paikkakunnallaan.
Herää nyt, ennen kuin on liian myöhäistä. Ei ole hyvä suhde, ei missään mielessä.
Mä kysyisin ihan suoraan häneltä, että miksi koet tarvetta puuttua mun syömisiin, kiinnostaisi oikeesti. Onko kyseessä lihomisen pelko vai mikä ja jos ei osaa selittää miksi, niin varmaan sitten vaan kontrollin tarve. Näkyykö tämä muissa jutuissa vai vaan syömisen suhteen?
Ihan kauheaa joka tapauksessa.
Olin yhdessä syömisiä kontrolloivan miehen kanssa. Kommentoi jopa kavereideni syömisiä törkeästi. Sain anoreksian ja sitten otin eron - jälkikäteen ajateltuna ero olisi pitänyt toteuttaa paljon aiemmin. Silti siitä miehestä eroaminen on parhaita päätöksiä, joita olen tehnyt.
Löydät vielä paljon kivemman miehen joka oikeasti rakastaa sinua! Älä tyydy ääliöön!
Ei ole terveen kuuloista.
Menee liialliseksi kontrolloinniksi.
Siis onko tämä provo? Jos ei, niin kai tajuat itsekin, että sinun on päästävä tuosta suhteesta pois.