Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa ei enää mene mikään kaupaksi?

Vierailija
25.03.2022 |

Olen vuosien mittaan myynyt paljon tavaraa hyvällä menestyksellä. Nyt yhtäkkiä noin vuosi sitten kaupankäynti on loppunut kuin seinään. Uudenveroista tavaraa on tarjolla muutamalla eurolla, mutta kukaan ei ole kiinnostunut. Laitoin tarkoituksella edulliset hinnat, koska haluaisin päästä tuotteista eroon. Mutta ei.

Kommentit (228)

Vierailija
141/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi iso syy on minusta se ettei myyjän numero näy jos ei ole itsellä tunnuksia. Juuri yksi vanhempi sukulaismies soitti miehelleni että haluaisi ostaa torista autonrenkaat mutta ei näy myyjän numeroa että voisiko mieheni katsoa sen.

Mikä takaa että numero on oikea?

Itse taas suosin TORI palvelun viesti osiota, kaikki on haettu mitä on sovittu, mutta nyt en ole tosiaankaa vuoteen saanu tietokoneita kaupaksi vaikka on hyvät ilmot ja speksit kohdillaan, noh käytän itse nämä tietysti loppuun sitten, harrastelijalla kertyny kaikennäköstä jännää nurkkiin.

Vierailija
142/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että syynä on vain puuttellinen ilmotus ja sen ylläpito:

- huonot kuvat

- puutteellinen kuvaus, josta ei selviä KAIKKIA oleellisia tuotteen ominaisuuksia (mm. mitat, paino, kunto, ikä, valmistaja).

- ilmoituksessa ei ole käytetty avainsanoja, joiden avulla se löytyy mahdollisimman monilla eri hakusanayhdistelmillä

- ilmoituksensa unohtaminen, jolloin se vajoaa hakutuloksissa viimeiseksi (kovin moni ei yleensä mene ensimmäistä ja toista sivua pitemmälle)

Eli tiivistettynä: ostajan täytyy nähdä vähän vaivaa tehdäkseen tuotteensa ostaminen mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lutikka ja tuholaisongelmat on räjähdysmäisesti kasvanut, niin mulla on jäänyt käytetyn tavaran ostaminen tosi vähiin. Joo, tiedän että ne voi käsitellä ja plaaplaa, mutta miksi ostaisin lutikkakäsittelyä vaativan jo käytössä olleen tuotteen, kun alennusmyynnistä löytää vain muutamalla eurolla kalliimmalla upouutta?

Kenkiä en ikinä ostaisi käytettynä, nehän on jo entisen omistajan jalkoihin muovautuneet. No, ehkä jos tarttisi ostaa jotkut yhden illan juhlakengät, mutta en harrasta sellaisia.

Eli lyhyesti: käytetty on liian kallista ja hankalaa verrattuna siihen, kuinka halpaa ja helppoa uuden hankkiminen on.

Vierailija
144/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten torissa ärsyttää ne myyjät jotka eivät edes vastaa viesteihin. Siinä kun on se toiminto missä näkee, että lähettämäsi viesti on nähty. Todella moukkamaista. On kai vaikea kirjoittaa edes muutamalla sanalla joku vastaus.

Minä olen se myyjä, joka ei vastaa jos kysymäsi asia löytyy ilmoituksestani.

Päättelen, että et ole kuitenkaan ostamassa kun et edes lue ilmoitustani kunnolla.

Vierailija
145/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postittaminen on kallista. Pientenkin tavaroiden postitus voi olla suhteettoman kallista ja yllättävän moni ei ole tietoinen postin hinnoista. Vuosia olen myynyt tavaraa torilla ja todella harvoin on mitään saanut postitettua yhdellä postimerkillä, vauvan vaatteet ja sarjakuvatkin painavat yli 50 grammaa ja samantien tuplaantuu postimaksu.

Vierailija
146/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postittaminen on kallista. Pientenkin tavaroiden postitus voi olla suhteettoman kallista ja yllättävän moni ei ole tietoinen postin hinnoista. Vuosia olen myynyt tavaraa torilla ja todella harvoin on mitään saanut postitettua yhdellä postimerkillä, vauvan vaatteet ja sarjakuvatkin painavat yli 50 grammaa ja samantien tuplaantuu postimaksu.

Niin, kirjepostien hinnat on tuplaantunut siihen nähden mitä se maksoi 13 vuotta sitten jolloin Dvd-elokuvan tai Cd-levyn lähettämiseen riitti 1,60euron postimerkki. Nyt hintaa tollaselle alle 250gramman kirjelähetykselle on 2x 1,85e postimerkki eli siis 3,90 eur.

Vierailija
147/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kirjepostien hinnat on tuplaantunut siihen nähden mitä se maksoi 13 vuotta sitten jolloin Dvd-elokuvan tai Cd-levyn lähettämiseen riitti 1,60euron postimerkki. Nyt hintaa tollaselle alle 250gramman kirjelähetykselle on 2x 1,85e postimerkki eli siis 3,90 eur.

Yks postimerkki maksaa 1.4. ähtien sen 1,95e joten 3,90e on se 50gramman ylimenevä kirje. 

Vierailija
148/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Postimaksut alkaa olla jo semmoisia, että ne tulee kalliimmaksi kuin moni tuote. Mitä järkeä myydä vaikka kirja 2e ja siihen postimaksu 7,90e? Ei mitään.

Vierailija
149/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myynyt nyt paljon kaikkea kun kämppä karsittu. Myynyt paljon kodinkoneita ja ym. Juuri kalliit tuotteet menneet hyvin.

En saa myytyä muutamia tuotteita.

Kuitenkin suurin osa meni kaupaksi.

Vierailija
150/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lutikka ja tuholaisongelmat on räjähdysmäisesti kasvanut, niin mulla on jäänyt käytetyn tavaran ostaminen tosi vähiin. Joo, tiedän että ne voi käsitellä ja plaaplaa, mutta miksi ostaisin lutikkakäsittelyä vaativan jo käytössä olleen tuotteen, kun alennusmyynnistä löytää vain muutamalla eurolla kalliimmalla upouutta?

Kenkiä en ikinä ostaisi käytettynä, nehän on jo entisen omistajan jalkoihin muovautuneet. No, ehkä jos tarttisi ostaa jotkut yhden illan juhlakengät, mutta en harrasta sellaisia.

Eli lyhyesti: käytetty on liian kallista ja hankalaa verrattuna siihen, kuinka halpaa ja helppoa uuden hankkiminen on.

Olin todella yllättynyt, kun näin second hand liikkeessä käytetyt nahkakengät 60e. Mainostavat "ammattimaista" hinnoittelupalvelua. Nahka varsinkin muotoutuu käyttäjän jalkaan eikä ne minusta olleet mitenkään siistissä kunnossa edes. Näkyi selvästi, että oli ulkona käytetty, kun oli kurajälkiä ja tummentumia pohjan ulkoreunassa. 60e saat jo uudet kengät kaupasta nyt kevään alennusmyynneistä.

Vierailija
151/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Postimaksut alkaa olla jo semmoisia, että ne tulee kalliimmaksi kuin moni tuote. Mitä järkeä myydä vaikka kirja 2e ja siihen postimaksu 7,90e? Ei mitään.

Itse myin monta kirjaa kerralla ja halvalla. No ne oli lastenkirjoja. Kyllä postitin niitä,

Vierailija
152/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myynyt nyt paljon kaikkea kun kämppä karsittu. Myynyt paljon kodinkoneita ja ym. Juuri kalliit tuotteet menneet hyvin.

Hinnan pitää myös olla kohdallaan että kauppa käy. Itse tilasin Kivi tuikkulyhdyt Prismasta koska hinta halvempi mitä Torissa oli. Moni myy liian kovalla hinnalla.

Vierailija
153/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki yhdestä laitteesta.

Pyysin 140 euroa ja toinen henkilö pyysi 250 euroa samasta laitteesta.

Maksaa uutena 270 euroa.

Mä sain omani myytyä ja tämä toinen on vielä myynnissä.

Tinkasi postikulut ilmaiseksi ja suostuin siihen.

Vierailija
154/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa ellen pääse noutamaan paikan päältä. Mies on joutunut huijauksen uhriksi 2 kertaa niin mennyt luotto tuohon.

Minkä tyyppisissä tavaroissa on tullut huijatuksi?

Elektroniikkaa. Mm älypuhelin, ei mikään ip vaan halvempi merkki. Rikosilmoitus tehty molemmista mutta rahoja ei takaisin saa.

Vierailija
155/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan postista niitä valmiiksi maksettuja Helposti-kuoria. Niissä on paljon parempi hinta johonkin postimerkkeihin verrattuna, koska yhteen kuoreen saa laittaa jopa 500 g tavaraa, kunhan paksuus vain pysyy max. kolmessa sentissä.

Vierailija
156/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7,90 postikulu kirjalle? 🤔 Katsoin Postin sivuilta ja 7,90 on hinta S-Plus-paketille. 11 x 60 x 100 cm, 25 kg. Aika iso kirja.

Vierailija
157/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja kunto kohdilleen, niin kauppa käy. Mutta itse asiassa olen yksi niistä, jotka ovat lopettaneet ostamisen. Ennen hankin paljon lastenvaatteita Torista. Mutta nykyvaatteiden laatu on huono, ja lisäksi ihmiset eivät osaa pyykätä. Eivät lajittele väreittäin, käyttävät haisevia markettiaineita ja jopa huuhteluainetta, joka haurastuttaa lycran. Pitäisi muistaa, että käytetyn vaatteen hinta on pieni murto-osa uudesta. Lisäksi olen tullut kerran huijatuksi, sekin vei ostoinnokkuutta tosi paljon. Ostan vain noudolla tai niin halpoja tuotteita postitse, että mahd. huijaus ei harmita. Myös livekirpuilla on myynti hiljentynyt. Ennen myin pöydän aina tyhjäksi, nyt ei edes Gugguut ja Molot mene. Ja ennen suosituilla kirppiksillä on pöytäjonot vaihtuneet tyhjiksi myyntipaikoiksi. Pöytävuokra kuitenkin pitäisi myynneillä kattaa. Ihmisillä on kaikilla liikaa tavaraa. Ja kun on rahaa ja kiirettä, on helpompi ostaa kaupasta tarvittava. Meidän lähi-UFFilla on muuten euron päivinäkin tosi hyvää tavaraa tarjolla. Vaikea siinä omilla myynneillä kilpailla.

Vierailija
158/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä lopetin torin käytön myyjänä ja ostajana koska nykyisin siellä on niin paljon huijareita. Siinä syy.

Vierailija
159/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomalaiset ovat köyhtyneet jo kaksi vuotta ja maksuja on nostettu jatkuvasti... olemme köyhä rappeutuva valtio... ja vain pieni eliitti on rikastunut keräämällä muilta rahat... ja eliitti on maksanut median toistamaan yhtä sanomaa, olemme maailman onnellisin kansa mikä on todellinen huijaus ja disinformaatio...

Vierailija
160/228 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että syynä on vain puuttellinen ilmotus ja sen ylläpito:

- huonot kuvat

- puutteellinen kuvaus, josta ei selviä KAIKKIA oleellisia tuotteen ominaisuuksia (mm. mitat, paino, kunto, ikä, valmistaja).

- ilmoituksessa ei ole käytetty avainsanoja, joiden avulla se löytyy mahdollisimman monilla eri hakusanayhdistelmillä

- ilmoituksensa unohtaminen, jolloin se vajoaa hakutuloksissa viimeiseksi (kovin moni ei yleensä mene ensimmäistä ja toista sivua pitemmälle)

Eli tiivistettynä: ostajan täytyy nähdä vähän vaivaa tehdäkseen tuotteensa ostaminen mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi!

Tällaisiakin on, mutta ei voi yleistää. Vaikka kuinka hyvät ilmoitukset laittaa, niin silti voi jäädä myymättä tai sitten vain saa niitä pölvästejä kyselijöitä, jotka eivät lue ilmoitusta ja kysyvät viesteillä erikseen samat asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän