Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa ei enää mene mikään kaupaksi?

Vierailija
25.03.2022 |

Olen vuosien mittaan myynyt paljon tavaraa hyvällä menestyksellä. Nyt yhtäkkiä noin vuosi sitten kaupankäynti on loppunut kuin seinään. Uudenveroista tavaraa on tarjolla muutamalla eurolla, mutta kukaan ei ole kiinnostunut. Laitoin tarkoituksella edulliset hinnat, koska haluaisin päästä tuotteista eroon. Mutta ei.

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut jo kolmas kyselijä peräkkäin, joka kysyy aina että onko tuote vielä vapaana. Vastaan että on ja joka kerta kyselijä hiljenee, eikä edes lue viestiä koskaan.

Vierailija
122/228 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "onko vielä vapaana" kyselijöitä on ilmeisesti paljon.

Ärsyttää kun itse vastaa kohteliaasti ja häipyvät. Tai sitten kysyvät lähetyshintaa. Ja häipyvät. Vaikka olen sen laittanutkin usein jo ilmoitukseen.

Usein minulle tulee näitä miltei heti kun ilmoitus on julkaistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista on tullut vaikea kauppapaikka.

Kysellään asioita, jotka lukevat jo ilmoituksessa (kuten postituskulut, missä tuote on, millaiset mitat jne. Kaikki löytyy ilmoituksesta! Lue ja ymmärrä lukemasi.)

Yritetään tinkiä, vaikka siitäkin lukee ilmoituksessa: "Ei tinkijöitä!"

Lisäksi tehdään ohareita: ei makseta tilille, vaikka luvataan eli ei osteta tai ei tulla hakemaan, vaikka on luvattu.

Ei vaan enää jaksa.

Vierailija
124/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää noita, jotka ostoilmoituksessa julistavat, että eivät aio maksaa esim. euroa enempää, koska ovat kirppikseltä saaneet niin halvalla.  Siis kuka oikeasti vastaa tällaiselle, että juu, lahjoitan, tule hakemaan, jos tuote on sellainen, että joku toinen olisi valmis maksamaan siitä oikean hinnan?

Vierailija
125/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää noita, jotka ostoilmoituksessa julistavat, että eivät aio maksaa esim. euroa enempää, koska ovat kirppikseltä saaneet niin halvalla.  Siis kuka oikeasti vastaa tällaiselle, että juu, lahjoitan, tule hakemaan, jos tuote on sellainen, että joku toinen olisi valmis maksamaan siitä oikean hinnan?

Laittaisin tuollaisille vain jonkin hyvin lyhyen vastauksen, että ei tule kauppoja.

Vierailija
126/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten torissa ärsyttää ne myyjät jotka eivät edes vastaa viesteihin. Siinä kun on se toiminto missä näkee, että lähettämäsi viesti on nähty. Todella moukkamaista. On kai vaikea kirjoittaa edes muutamalla sanalla joku vastaus.

Vierailija
127/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla ei edes ole myytävänä mitään turhaa esim. koriste-esineitä, vaan ihan uusia laatukenkiä pilkkahintaan. Kenkiä ja takkeja nyt luulisi kaikkien tarttevan, vaikka kulutusta vähentäisikin. Ap

Luettele pari merkkiä ja laittamaasi hakusanaa..

Vierailija
128/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen osti toinen yritys ja sen jälkeen ei oikein toimi. Ei kukaan jaksa vältellä kun sillä on evästeitä ja haittaohjelmia niin paljon. Jos on evästeesto ei sivuille pääse. Pitäisi kehitellä joku toinen myyntikanava.

Vierailija
129/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ostaa ellen pääse noutamaan paikan päältä. Mies on joutunut huijauksen uhriksi 2 kertaa niin mennyt luotto tuohon.

Vierailija
130/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten torissa ärsyttää ne myyjät jotka eivät edes vastaa viesteihin. Siinä kun on se toiminto missä näkee, että lähettämäsi viesti on nähty. Todella moukkamaista. On kai vaikea kirjoittaa edes muutamalla sanalla joku vastaus.

Minä olen myyjä, joka ei aina vastaa viesteihin. Vastaan kyllä aina, jos viestissä kysytään jotain tolkullista ja ilmaistaan kiinnostus ostaa tuote. Mutta saan paljon viestejä, joista käy ilmi, että viestin lähettäjä ei ole jaksanut kunnolla lukea ilmoitustani tai kirjoittaa jotain epämääräistä ("voisin tulla ehkä katsomaan", "haluaisin ehkä varata tämän" tms.), niihin en jaksa enää vastata. Olen myynyt vuosia torissa, ja kokemus osoittaa, että tällaiset ei lopulta koskaan osta. Jo ekasta yhteydenotosta käy ilmi, jos ostaja on oikeasti vakavissaan liikkeellä ja aikoo ostaa tuotteen. 

Vierailija
131/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa ellen pääse noutamaan paikan päältä. Mies on joutunut huijauksen uhriksi 2 kertaa niin mennyt luotto tuohon.

Minkä tyyppisissä tavaroissa on tullut huijatuksi?

Vierailija
132/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene niin että jos et laita ilmoitukseen puhelinnumeroa niin et voi ottaa yhteyttä ennenkuin kirjaudut toriin. Voi olla että olen väärässä.

Vierailija
133/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myyjä, joka ei aina vastaa viesteihin. Vastaan kyllä aina, jos viestissä kysytään jotain tolkullista ja ilmaistaan kiinnostus ostaa tuote. Mutta saan paljon viestejä, joista käy ilmi, että viestin lähettäjä ei ole jaksanut kunnolla lukea ilmoitustani tai kirjoittaa jotain epämääräistä ("voisin tulla ehkä katsomaan", "haluaisin ehkä varata tämän" tms.), niihin en jaksa enää vastata. Olen myynyt vuosia torissa, ja kokemus osoittaa, että tällaiset ei lopulta koskaan osta. Jo ekasta yhteydenotosta käy ilmi, jos ostaja on oikeasti vakavissaan liikkeellä ja aikoo ostaa tuotteen. 

Just näin....myyjänä kun kirjoittaa, onksvielävapaana-viestiin vastaukseksi, että "vielä vapaana, milloin pääsisit hakemaan? Minun puolesta käy esim. huomenna klo 10-14, ja ylihuomenna klo. 13-19" niin vastaukseksi saa tyyliin "ylihuomenna ehkä pääsen"....niin tekee mieli kirjottaa vaan että MOIDO, mut yleensä en jaksa vaivautua edes sitä. Ja sitten kun ei vastaa, niin muutaman päivän päästä tällänen ottaa uudestaan yhteyttä "menikö jo?", vastaat että ei vielä, niin "ok" tai radiohiljaisuus... xD

Vierailija
134/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se mene niin että jos et laita ilmoitukseen puhelinnumeroa niin et voi ottaa yhteyttä ennenkuin kirjaudut toriin. Voi olla että olen väärässä.

Se olisi kyllä hyvä asia, että keskustelu käytäisiin vain siinä Torin keskusteluissa.  Monet huijaukset jäisivät tekemättä.

Vierailija
135/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netissä voi saada palautejärjetelmän ansiosta edes jonkinlaisen kuvan myyjän luotettavuudesta, toisin kun mitä Tori.fista ostaessa. 

Vierailija
136/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut nyt sen kuuloisia ostotarjouksia pariin kultakoruun, jotka mulla myynnissä, että en ole alkanut kaupankäyntiin. Jos kultakoru pitäisi viedä jollekin ulkomaalaisennimiselle miehelle lähikaupunginosaan, jolla vähän epämääräinen maine asuinpaikkana, en ala kaupoille. En myöskään päästä ketään kotiin vaan tavaran vaihto tapahtuu joko pihalla tai mieluiten jossain lähikaupan nurkilla

Vierailija
137/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole rahaa,kiitos tyttölauman

Vierailija
138/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.netissä voi saada palautejärjetelmän ansiosta edes jonkinlaisen kuvan myyjän luotettavuudesta, toisin kun mitä Tori.fista ostaessa. 

Se on mainio systeemi oikeasti. Jouduin silti kerran vaihtamaan tunnuksen, kun sain kannoilleni hullun häirikön . Nykyisellä tunnuksella vain vähän alle 300 positiivista palautetta :) Ei negoja eikä neutraaleita.

Huutonetissä vaan ei taida nykyisin oikein käydä kauppa?

Vierailija
139/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myyjänä kun kirjoittaa, onksvielävapaana-viestiin vastaukseksi, että "vielä vapaana, milloin pääsisit hakemaan? Minun puolesta käy esim. huomenna klo 10-14, ja ylihuomenna klo. 13-19" niin vastaukseksi saa tyyliin "ylihuomenna ehkä pääsen"....niin tekee mieli kirjottaa vaan että MOIDO, mut yleensä en jaksa vaivautua edes sitä. Ja sitten kun ei vastaa, niin muutaman päivän päästä tällänen ottaa uudestaan yhteyttä "menikö jo?", vastaat että ei vielä, niin "ok" tai radiohiljaisuus... xD

Tätä mäkään en ymmärrä. Halutaan mukamas ostaa jotain, mutta sitten alkaa se venkoilu noutoajoista. Usein nämä ovat vielä niitä sankareita, joilla menee joka viestiin vastaamisessa pari päivää ja on ihan helkkarin hidasta edes yrittää sopia mitään heidän kanssaan. Usein nämä lopulta feidaavat kulissiin. Ja siinä vaiheessa minä laitan estoon.

Vierailija
140/228 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toriin on tullut niitä erilaisia turvakysymyksiä yms joihin pitää reagoida ennenkuin voi lähettää viestiä. Se karkottaa ainakin ei niin näppärät käyttäjät vaikka diginatiivi olisikin.

Itsekin ostajana törmäsin asiaan enkä viitsinyt viedä loppuun asti, niin Torittaja kuin itsekin olen. Mietin vaan, että ei tuota ostaja jaksa. Ostin sitten Huuto.netistä.

Torilla jos joku ottaa yhteyttä, niin tarjoaa vitosta viidenkympin tavarasta ja kotiin perille pitäisi toimittaa.

Huuto.netissä kauppa käy eikä ole whatsup-huijareita näkynyt. Vain kotisuomalaisia huijareita, jotka jättävät euron tai kaks maksamatta kun tietävät, ettei myyjä viitsi parin euron perään kysellä :)

Paitsi minä viitsin, tavara liikkuu sitten kun se on maksettu kokonaan. Koska olen huomannut että toiset tekee tuota ihan tarkoituksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi