Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa ei enää mene mikään kaupaksi?

Vierailija
25.03.2022 |

Olen vuosien mittaan myynyt paljon tavaraa hyvällä menestyksellä. Nyt yhtäkkiä noin vuosi sitten kaupankäynti on loppunut kuin seinään. Uudenveroista tavaraa on tarjolla muutamalla eurolla, mutta kukaan ei ole kiinnostunut. Laitoin tarkoituksella edulliset hinnat, koska haluaisin päästä tuotteista eroon. Mutta ei.

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postittaminen on kallista. Pientenkin tavaroiden postitus voi olla suhteettoman kallista ja yllättävän moni ei ole tietoinen postin hinnoista. Vuosia olen myynyt tavaraa torilla ja todella harvoin on mitään saanut postitettua yhdellä postimerkillä, vauvan vaatteet ja sarjakuvatkin painavat yli 50 grammaa ja samantien tuplaantuu postimaksu.

Tämä. Postimaksut alkaa olla jo semmoisia, että ne tulee kalliimmaksi kuin moni tuote. Mitä järkeä myydä vaikka kirja 2e ja siihen postimaksu 7,90e? Ei mitään.

7,90 postikulu kirjalle? 🤔 Katsoin Postin sivuilta ja 7,90 on hinta S-Plus-paketille. 11 x 60 x 100 cm, 25 kg. Aika iso kirja.

Ei sen tarvitse kuin vähän ylittää S-paketin leveys, niin seuraava vaihtoehto on tuo. Itse myin tuotteen, mikä olisi pitänyt lähettää postin kautta juuri tuollaisena S-plus pakettina tai vielä kalliimpana M-pakettina, jos automaatilla olisin halunnut lähettää. Matkahuollon kautta meni S-pakettina, niissä on eri koko rajat.

Vierailija
182/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne 80-luvun tai 90-luvun nahkasohvat ja vitriinit... jaiks. Lisää settiin vielä tv-taso lasiovella ja retro-olohuone on valmis. Saakohan kukaan ikinä tätä tavaraa myytyä?

Tv tasoille on aina kysyntää. Kuka helvetti oikeasti rupeaa ruuvaamaan telkkaria seinälle.

Niitä sanotaan taulutelkuiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen saanut kaiken nopeasti myytyä mitä olen laittanut. Tänä ja parina viime vuonna vuonna mm. takkeja ja laukkuja. Olisko hinnat tai tavara syynä jos ei mene?

Vierailija
184/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen saanut kaiken nopeasti myytyä mitä olen laittanut. Tänä ja parina viime vuonna vuonna mm. takkeja ja laukkuja. Olisko hinnat tai tavara syynä jos ei mene?

Samoin huonekaluja, tvtason, keittiöpöydän ja tuolit yms.

Vierailija
185/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin suomalaisista tuli niin köyhiä että täytyy myydä käytettyä tavaraa? Eikö palkka tulot enää riitä elämiseen. Täytyy olla persauki kun mietitään jonkun kulutustavaran jälleenmyyntiarvoa.

Nämä joka kulmalle nousseet kirpputorit ovat surullinen esimerkki köyhyydestä. Onko Suomi muuttumassa kehitysmaaksi.

Onhan noissa tietysti hyvääkin. Välillä näkee ihan kohtuullisia toritaide tauluja, kirjoja joita ei muualta enää saa ym Mutta aivan liikaa kaatopaikka tavaraa. Likaista, rikkinäistä ymd

Vierailija
186/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa kaikki maksaa niin valtavasti jo koko maa rappeutuu, olemme maailman kallein maa mutta media ei tätä kerro, ei ole vaikea laskea yhteen valtavia maksuja - polttoaine, sähkö, käyttövesi, ruoka, verot ja verojen verot jne. niin vain pieni eliittiryhmä on rikastunut median tukemana... ja muut eivät mitään ylimääräistä kohta hanki...

Vierailija
187/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin suomalaisista tuli niin köyhiä että täytyy myydä käytettyä tavaraa? Eikö palkka tulot enää riitä elämiseen. Täytyy olla persauki kun mietitään jonkun kulutustavaran jälleenmyyntiarvoa.

Nämä joka kulmalle nousseet kirpputorit ovat surullinen esimerkki köyhyydestä. Onko Suomi muuttumassa kehitysmaaksi.

Onhan noissa tietysti hyvääkin. Välillä näkee ihan kohtuullisia toritaide tauluja, kirjoja joita ei muualta enää saa ym Mutta aivan liikaa kaatopaikka tavaraa. Likaista, rikkinäistä ymd

Tai olisiko että myydään sitä itselle turhaa tavaraa kun ei viitsi roskinkaan heittää. Joskus tulee esim vaatteissa hutiostoja tai haluaa uusia huonekaluja. Vanhat myyntiin koska on hyvässä kunnossa.

Vierailija
188/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt huonekaluja, vaatteita, sisustustavaraa, asusteita niin kirpparilla kuin torissa. Kun tavara on kunnossa ja hinta sopiva niin kaupaksi menee nopeasti. Kunnon kuvat ja kuvaus vielä torissa.

Vierailija
189/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus, ei mene enää käyttämätönkään tavara edes pilkkahintaan. Mulla on aina mennyt tavara melko hyvin kaupaksi enkä myy mitään huonoa enkä ylihintaista. Harmittaa, kivijalkamyymälöihin en viitsi vaivautua.

Vierailija
190/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee kaikki kun kuumille kiville ja välillä ei mitään. Kauppoja teen mielelläni postilla jos tavaran vaan saa järkevästi postitettua. Nämä olleet kaikista helpoimpia kauppoja, ostaja oikeasti ostaa eikä tarvitse säätää aikatauluja ja odotella ostajaa paikalle, joka useimmiten jättää vielä saapumatta.

Vierailija
191/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa luulisi, että silloin kun ostovoima heikkenee, käytetylle ja halvalle (mutta hyvälle, ei romulle tietenkään) vaihtoehdolle olisi enemmän kysyntää. Menneisyydessä kun ihmiset olivat köyhiä ja kaikesta ei ollut ylitarjontaa, kierrätys ja käytetyn tavaran kauppa olivat voimissaan. 1800-luvulla kierrätettiin jopa kivipöly tiiliskivien tekoon.

No, ehkä täällä ei olla ihan niin köyhiä vielä kuitenkaan...

Mutta kuitenkin, aina on ihmisiä jotka tarvitsevat kipeästi uudet kengät. Luulisi, että ne joilla ei ole varaa ostaa satasella kaupasta kenkiä ostaisivat sitten Torista kympillä. Ei Torissa kaikki ole luokatonta romua vaan siellä tekee myös todellisia löytöjä. Nekin vaan roikkuvat tätä nykyä siellä pitkään. Tiedän tämän siitä että siellä tulee säännöllisesti vastaan vaikkapa juuri kenkiä, jotka ostaisin itse heti, jos ne olisivat minun kokoani. Mutta ne roikkuvat siellä viikkokaupalla.

Kengät on juuri se asuste, jota en ostaisi käytettynä. Edellisellä omistajalla on voinut olla jalka- tai kynsisieni, ja se on tarttuva.

Siksi puhuinkin nimenomaan uusista kengistä, joista näkee (etenkin esim. nahkapohjaisten kenkien pohjista, tai pohjista joissa on vielä tarrat paikallaan) että niitä ei ole käytetty.

Toki kokeiltu kenkiä on jalkaan, mutta niin on Zalandoltakin tilattavia kenkiä, eikä se tunnu Zalandon ostajia haittaavan. Jos Zalandolle tulee vaikka viimeinen pari joitain kenkiä takaisin myyntiin, josta olet jättänyt pyynnön ilmoittaa kun tuotetta on taas varastossa, niin ne tulevat 100%:sti palautuksena joltain muulta ostajalta.

Kerran sain Zalandolta kengät, joilla oli selkeästi kävelty ulkona - kumipohjissa oli likaa ja painaumia pikkukivistä. Palautusten tarkastaja oli ilmeisesti sinä päivänä torkkunut.

Vierailija
192/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hintaa laskemalla menee kaupaksi. Jos ei mene niin huonot kuvat tai kuvaus, liian kallis hinta, myyt tuotetta väärään aikaan vuodesta tai huono tavara.

Vierailija
193/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne 80-luvun tai 90-luvun nahkasohvat ja vitriinit... jaiks. Lisää settiin vielä tv-taso lasiovella ja retro-olohuone on valmis. Saakohan kukaan ikinä tätä tavaraa myytyä?

Tv tasoille on aina kysyntää. Kuka helvetti oikeasti rupeaa ruuvaamaan telkkaria seinälle.

Niitä sanotaan taulutelkuiksi.

Mullakin on tv-taso, mutta ihan tyylikäs sellainen. Tässä tarkoitettiin enemmän varmasti niitä vanhoja tv-tasoja, joita on tori.fi pullollaan. 🤭 Melamiinia, lasiovia, pidikkeitä vhs-kaseteille... jopa rikkinäisiä tällaisia tasoja. Kuka niitä ostaa?

Vierailija
194/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myydä pilkkahintaan jos jotain haluaa kaupaksi tällä hetkellä. Onneksi ei ole mikään tarve päästä tavaroista eroon nopeasti.

Vierailija
195/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee, keskimäärin 20€/ vk.

Vaatteet ja kengät menee huonommin, mutta muu tavara sentään.

Vierailija
196/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen yleensä halutaan ostaa -ilmoituksiin, mutta niihinkin on tullut "kirppishintaan" ostajat, eli käytännössä ei saisi maksaa mitään.  Miksi laittaa koko ilmoitusta, jos ei ole varaa ko. tuotteeseen?

Vierailija
197/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maristaan vaan saanko kuvii, tuokko himaan samaan hintaan...

Vierailija
198/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmoituksissakin toivomisen varaa.  Otsikkona "kuvan tuote", eikä mitään merkkiä tai mallia edes kuvauksessa, niin miten tuota ilmoitusta kukaan löytää.

Vierailija
199/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää kertakaikkiaan nuo lokit, jotka luulee, ettei myyjä ymmärrä tavaran arvoa vaan lahjoittaa puoli-ilmaiseksi, kun hän nyt on ostamassa.  

Vierailija
200/228 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastailen yleensä halutaan ostaa -ilmoituksiin, mutta niihinkin on tullut "kirppishintaan" ostajat, eli käytännössä ei saisi maksaa mitään.  Miksi laittaa koko ilmoitusta, jos ei ole varaa ko. tuotteeseen?

Joo. ”Ostan Rolex kelloja, rikkinäisetkin kelpaa.” Sitten kun tarjoat omaasi, tarjous on 5€ nouto tjsp.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi