Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä AIKUINEN syö iltapalaksi?

Vierailija
07.09.2015 |

Olen hoitolaitoksen keittiöntäti--tarttisi keksiä jotain uutta- eli aikuisille ihmisille iltapalaideoita? Ei saa maksaa paljon....

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaksi palaa ruisleipää graavilohella ja banaani.

Vierailija
42/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:41"]

Karkkia

[/quote]

Kyllä. Aikuinen syö, mitä haluaa.
[/quote]

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakkua ja tuoremarjasurvosta. Teetä. Ruisleipää.

Vierailija
44/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala syödään ennen kymmentä. Lounas syödään 11-13. Välipala syödään 14-16 ja päivällinen syödään 17-18. Iltapala syödään 19-21 ja jos "päivällisen" syö myöhemmin ja jättää iltapalan pois, on kyseessä ILLALLINEN. Samoin jos aamupalan syö myöhemmin ja yhdistää sen lounaaseen tulee BRUNSSI. :D

Vierailija
45/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:41"]Ei aikuinen syö iltapalaa. Aikuinen syö päivällisen n. klo 20, eikä sen jälkeen tarvitse mitään iltapalaa.  [/quote] Päivällinen syödään klo 16-17 aikoihin. Iltapala n. 20-21 välillä. [/quote] 16-17! Eihän sitä olla edes tultu töistä tuohon aikaan! Lounas klo 12-13, iltapäivällä välipala, ja päivällinen 19-20. Mihin aikaan te pääsette töistä, jos neljältä syödään jo päivällinen? Eihän mikään ravintolakaan ole edes auki ennen klo 19. Ihme ruokailuajat. [/quote] Kuvittele, me osataan itse tehdä ruokaa!

[/quote]

Kuvittele, me jotkut ollaan töissä, eikä kotona tekemässä ruokaa kello 16. Eihän tuollainen ruoka-aika ole mitenkään mahdollista työssäkäyvällä perheellä. Tai sitten teet jotain mikroateriaa takki päällä kahdessa minuutissa. Jotkut haluavat tehdä rauhassa kunnon aterian tuoreista aineksista, ja keskittyä ruokailuun perheen kanssa kaikessa rauhassa. 

[/quote]

Kyllä mun miehellä on sudennälkä kello 17, ja jos ruokaa ei kuulu melko nopeesti, hän tekee mikrossa kaurapuuroa, samaa mitä on syönyt aamupäivällä aamupalaksi. Illalla yhdeksän aikoihin syö sitten viilin, jugurtin ja jugurttijuoman. Riippuu myös työvuoroista, kun on aamuvuoro, syö puolen päivän aikaan ruuan, kun aamupalapuuro on syöty kuuden aikoihin aamulla, ja samat iltapalat samaan aikaan.

Vierailija
46/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näillä resepteillä ei tarvitse ihmetellä suomalaisten naisten ylipainoja. Et siihen malliin..taidatte olla todella masentunutta sakkia.

Vierailija
47/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:42"]

Ilta puuro tai vaikka ruisleivän palan + marjoja

[/quote]

Tuolla nyt herää keskellä yötä kaameaan nälkään. Taatusti.

Vierailija
48/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:28"]No näillä resepteillä ei tarvitse ihmetellä suomalaisten naisten ylipainoja. Et siihen malliin..taidatte olla todella masentunutta sakkia.
[/quote]
Pitäskö sun hankkia oma elämä?

Vierailija
49/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:41"]Ei aikuinen syö iltapalaa. Aikuinen syö päivällisen n. klo 20, eikä sen jälkeen tarvitse mitään iltapalaa.  [/quote] Päivällinen syödään klo 16-17 aikoihin. Iltapala n. 20-21 välillä. [/quote] 16-17! Eihän sitä olla edes tultu töistä tuohon aikaan! Lounas klo 12-13, iltapäivällä välipala, ja päivällinen 19-20. Mihin aikaan te pääsette töistä, jos neljältä syödään jo päivällinen? Eihän mikään ravintolakaan ole edes auki ennen klo 19. Ihme ruokailuajat. [/quote] Kuvittele, me osataan itse tehdä ruokaa!

[/quote]

Kuvittele, me jotkut ollaan töissä, eikä kotona tekemässä ruokaa kello 16. Eihän tuollainen ruoka-aika ole mitenkään mahdollista työssäkäyvällä perheellä. Tai sitten teet jotain mikroateriaa takki päällä kahdessa minuutissa. Jotkut haluavat tehdä rauhassa kunnon aterian tuoreista aineksista, ja keskittyä ruokailuun perheen kanssa kaikessa rauhassa. 

[/quote]

Kyllä mun miehellä on sudennälkä kello 17, ja jos ruokaa ei kuulu melko nopeesti, hän tekee mikrossa kaurapuuroa, samaa mitä on syönyt aamupäivällä aamupalaksi. Illalla yhdeksän aikoihin syö sitten viilin, jugurtin ja jugurttijuoman. Riippuu myös työvuoroista, kun on aamuvuoro, syö puolen päivän aikaan ruuan, kun aamupalapuuro on syöty kuuden aikoihin aamulla, ja samat iltapalat samaan aikaan.

[/quote]

Ihan oikeasti, eikö miehesi osaa tehdä ruokaa? Mä tulen töistä mun miehen jälkeen enkä kyllä katselisi tuollaista asennetta "jos ruokaa ei kuulu melko nopeesti"...

Vierailija
50/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken söin kaksi ruisleivän palaa juustolla, lapselta jääneen jogurtinjämän ja kupin teetä. Ja ennen kuin kukaan tulee uikuttamaan jogurtin epäterveellisyydestä, oli kyseessä turkkilainen jogurtti mustikoilla ja banaaninpalasilla.

Ihme vouhkaamista, ihmiset ovat erilaisia ja aivan varmasti omaamme erilaisia tapoja.

Vierailija
51/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattiannos

Vierailija
52/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät voileivät

Vierailija
53/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö mitään, mutta taisin olla ensimmäinen, joka tajusi mitä ap haluaa tietää. Hän siis on joko vanhusten tai vammaisten hoitolaitoksessa töissä. Jos olet "tavallisten" sairaiden, he eivät välttämättä edes halua mitään. 

Isäni on palvelutalossa. Hän syö yleensä jonkun karjalanpiirakan tai palan leipää, joskus viinirypäleitä. Kämppis syö jugurtin tai viilin, isä ei voi niitä sietää. heillä iltapalat ostetaan omilla rahoilla, joten saavat itse päättää, tämä ei kai ole kovin yleistä. Te jotka arvostelette, muistakaa että kyse on hoitopaikasta. Usein se tarkoittaa sitä, että lääkkeiden kanssa on suositeltavaa ottaa jotain pientä. 

Marjakeitot ovat myös suosittuja vanhusten keskuudessa, isällä on joskus myös vispipuuroa, kun minä teen ja vien sitä sinne. Itse syön iltapalan aina kun olen käynyt salilla. Se on vaihdellen näkkileipä/leipä/sämpylä ja juustoa tai jugurtti/rahkaa. joskus otan vain kaakaon ja muutaman viinirypäleen, jos ei ole nälkä mutta kun jotain pitää kuitenkin syödä. 

Vierailija
54/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:54"]

Minä en syö mitään, mutta taisin olla ensimmäinen, joka tajusi mitä ap haluaa tietää. Hän siis on joko vanhusten tai vammaisten hoitolaitoksessa töissä. Jos olet "tavallisten" sairaiden, he eivät välttämättä edes halua mitään. 

Isäni on palvelutalossa. Hän syö yleensä jonkun karjalanpiirakan tai palan leipää, joskus viinirypäleitä. Kämppis syö jugurtin tai viilin, isä ei voi niitä sietää. heillä iltapalat ostetaan omilla rahoilla, joten saavat itse päättää, tämä ei kai ole kovin yleistä. Te jotka arvostelette, muistakaa että kyse on hoitopaikasta. Usein se tarkoittaa sitä, että lääkkeiden kanssa on suositeltavaa ottaa jotain pientä. 

Marjakeitot ovat myös suosittuja vanhusten keskuudessa, isällä on joskus myös vispipuuroa, kun minä teen ja vien sitä sinne. Itse syön iltapalan aina kun olen käynyt salilla. Se on vaihdellen näkkileipä/leipä/sämpylä ja juustoa tai jugurtti/rahkaa. joskus otan vain kaakaon ja muutaman viinirypäleen, jos ei ole nälkä mutta kun jotain pitää kuitenkin syödä. 

[/quote]

Miksi pitää syödä, jos ei ole nälkä??

Vierailija
55/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamupalajogurtin vasta kymmenen jälkeen. Lounas klo.12-13 väliin. Välipala ja kahvi klo.15 ja päivällinen klo.16.30. Iltapala klo.19-20. Lounaaksi jotain keittoa yms ja päivällinen vahvempi. Iltapalalla maustamatonta jogurttia pähkinöillä.

Vierailija
56/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin tänään aamupalan klo 6, lounaan 11:30, päivällisen klo 16 ja iltapalan klo 20. Päivällinen oli eilistä ruokaa lämmitettynä, joten ei tarvinnut nähdä vaivaa. Pakko oli syödä, sillä olin meno treenaamaan, enkä olisi millään jaksanut ilman ruokaa.

Mulla ruoka-ajat määrittelee päivän muu ohjelma. Joskus syön vasta klo 19 päivällisen, enkä iltapalaa.

Vierailija
57/57 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamupalan klo 6-9 välillä, välipalaa klo 11-12, lämpimän ruuan klo 15-16, tarvittaessa välipalaa klo 18 ja iltapalaa klo 21-22.

Iltapalalla tykkään syödä esim. viilin ja hedelmän, voileivän ja teetä, tai jogurttia ja mysliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi