Kannattaako hankkia kissa
kannattaako hankkia kissa, jos suunnitteilla on vauva joskus tulevaisuudessa. Miten teillä on mennyt vauva ja kissa yhdistelmä?
Kommentit (4)
Kannattaa oottaa että lapsi on niin iso ettei enää rääkkää kissaa. Taapero vetää helposti hännästä yms ja kissa ei siitä tykkää hyvää. Voi kynsikäpälä heilahtaa vaikka muuten lauhkea.
Meillä kissat suhtautuivat vauvaan ja sittemmin kasvavaan lapseen kauniisti ja kärsivällisesti, jopa koiramaisen suojelevasti.
Olen myös kuullut tarinoita, kuinka kissa on kokenut tulleensa hylätyksi ja sellaistakin, että kissa ei ole sopeutunut vauvaan.
Kissat ovat luonteeltaan yksilöllisiä, varmuudella ei voi kukaan vastata, kuinka teille tulisi käymään.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:33"]
Kannattaa oottaa että lapsi on niin iso ettei enää rääkkää kissaa. Taapero vetää helposti hännästä yms ja kissa ei siitä tykkää hyvää. Voi kynsikäpälä heilahtaa vaikka muuten lauhkea.
[/quote]
Minulla on puolitoistavuotias lapsenlapsi hoidossa. Olen opettanut hänelle, kuinka kissoja kohdellaan. Lapsi silittää kauniisti, eikä edes yritä vetää hännästä. Eikä sitä tehneet vanhemmatkaan lapsenlapset aikoinaan, koska heidätkin opetettiin kunnioittamaan myös eläimiä.
Ei kannata
T. Kahden kissan omistaja
Se ei kuitenkaan ole minua ikinä estänyt.