TV ei löydä kanavia, apua!
Olen juuri muuttanut uuteen asuntoon, jossa on maakaapeli. Telkkarikin on uusi (Samsung) ja tiedoissa sanotaan, että: Digivirittimet: antenni; DVB-T, kaapeli: DVB-C HD. Eli ilmeisesti pitäisi toimia kaapelitaloudessa. Olen laittanut antennijohdon kiinni telkkariin ja seinään (TV-reikään) ja varmistanut, että on hyvin kiinni. Silti TV ei löydä yhtäkään kanavaa (kanavahakuun olen valinnut kaapeli-vaihtoehdon). Kanavahaun jälkeen tulee, että "heikko signaali tai ei signaalia, tarkista antennikaapeliyhteys". Taloyhtiössä ei pitäisi olla mitään ongelmia, olen kysynyt.
Toivottavasti joku osaisi auttaa! :)
Kommentit (18)
Antennijohdolle yleensä kaksi paikkaa television takapaneelissa, tarkista onko oikein, ovatko liittimet ehjiä?
Tässä telkkarissa on vain yksi paikka. Ja on ehjiä. Kiitos kuitenkin :)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:31"]
Osaisko kukaan auttaa? :D
[/quote]
Liitin voi olla vahingoittunut vaikkei ulospäin mitään vikaa olekaan, eli johto on irronnut liittimen sisällä. Kannattaa lainata tai ostaa toinen antennijohto kokeeksi. oletko muuten tarkistanut että tv:n kellonaika asetukset ovat oikein, tämäkin ollut joskus esteenä kanavien löytymiselle?
Todennäköisesti vika on piuhassa tai kaapelirasiassa. Kannattaa kokeilla toisella piuhalla/toisesta rasiasta (jos on) ja jos ei auta, niin soita kaapeliyhtiölle josta lähettävät huoltomiehen.
Kannattanee myös tehdä tehd.as.palautus ihan varmuuden vuoksi vaikka onkin uusi.
T. Operaattorin aspa
Onko sohva tönäissyt antennipistoketta?
Nyt kokeilin toista antennijohtoa, eikä siitäkään ollut apua. Täytynee sitten soittaa sinne kaapeliyhtiölle... Veloittaakohan ne jotain käynnistä?
Kokeile vielä vaihtaa sitä digivirittimen asetusta kaikille mahdollisille vaihtoehdoille (antenni, kaapeli jne.) vuorollaan.
Niin ja tarkista että kyseessä on oikea ulostulo! Että olet siis valinnut televisiostasi oikean kanavan.
En tiedä muiden operaattorien käytännöistä, mutta meillä käynti on maksuton jos vika on muualla kuin asiakkaan vastuualueella (=laite, kytkennät, sisäverkko nettiongelmissa...). Muuten tulee 55e käyntimaksu ja sen takia kehotetaan asiakasta tarkistamaan kaikki nuo ennen huoltokäynnin tilaamista.
Siinä mielessä kannattaa ostaa uusi kaapelipiuha varmuuden vuoksi, jos vika onkin siinä. Ne piuhat ei maksa kuin muutaman euron. Onhan se max 4m pitkä?
Onko sinulla kiinteä laajakaista käytössä? Jos on, onko sekin kaapeli? Sen toimivuudesta voi myös päätellä paljon.
T. Operaattorin aspa
Eikun sori, olitkin kokeillut jo toisella.
Todennäköisesti vika on sitten rasiassa. Tai tv:n ulostulossa (näitäkin tapauksia ollut)...
Siis onko asunto ihan uusi eli juuri rakennettu (tai just remontoitu) vai onko se vaan sinulle uusi?
Mulla ainakin remontissa laitettiin asunnnon sähkövedot kokonaan uusiksi. Antennirasiaksi oli valittu väärä malli, liian heikkotehoinen. Se vaihdettiin ja homma taas toimi! =)
Tuota noin, asuitko ennen antennitaloudessa? Jos niin sitten televisiosta pitää valita se kaapeli vahvistin, valinta pitäisi löytyä tv.n valikosta.
Talo ei ole siis muuten uusi, remontoitu kylläkin. Isännöitsijän mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Antennijohdoista toinen mitä kokeilin on ihan uusi. Ja ei ole yli 4m. Eikä ole kiinteää laajakaistaa käytössä...
Pitäisi kokeilla toisella töllöllä että seinärasiasta tulee signaalia...
Googleta kaapeli tv:n kanavat ei näy, löytyy ohjeita.
Itselle auttoi kun palautin tehdasasetukset.
mulla alkoi tänänä kans tuo ongelma, aiemmin toimi vuoden normaalisti nyt ei löydy kanavia, pitäskö kokeilla sitä uutta antennia?
procasteron tv merkki
Osaisko kukaan auttaa? :D