Voiko Ketipinoria ottaa, jos kärsii uniapneasta?
Lääkäri määräsi ketipinoria masennukseen ja univaikeuksiin. En ole uskaltanut ottaa, koska kärsin yön aikaisista hengityskatkoksista. En ole ylipainoinen, mutta nenäontelo on jotenkin tukkoinen aina, en saa kunnolla happea. Aamuisin on raajat, varsinkin kädet usein tunnottomat (en tiedä, liittyykö mahdolliseen uniapneaan..). Jos ottaa Ketipinoria, pelkään, että joudun niin syvään uneen, etten herää hengityskatkoksiin ja pahimmassa tapauksessa tukehdun.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullut aika pahoja juttuja tosta ketipinorista. Muistaakseni luin jonkun yliopiston tms. tutkimuslaitoksen julkaisun missä sanottiin että sitä ei suositella muuhun kuin skitsofrenian hoitoon. Suosittelen pyytämään jotain muuta lääkettä
Oletko tyhmä, isoilla annoksilla hoidetaan mielen sairauksia
Pienten annosten huomattu auttavan unettomuuteen kuten doksepin ja mirtazapin.
Doksea ja mirtaa noin 2 mg.n annoksella ja lisäksi pitkävaikutteista melatoniinia 1,9 mg, pimeä huone ja saatat nukkua jopa 14 tuntia.
Ite käytän olantsapiinia ja ketiapiinia. Olen käyttänyt noita lääkkeitä jo vuosia, vaikka mulla on myös uniapnea. Vielä tässä hengissä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullut aika pahoja juttuja tosta ketipinorista. Muistaakseni luin jonkun yliopiston tms. tutkimuslaitoksen julkaisun missä sanottiin että sitä ei suositella muuhun kuin skitsofrenian hoitoon. Suosittelen pyytämään jotain muuta lääkettä
Oletko tyhmä, isoilla annoksilla hoidetaan mielen sairauksia
Pienten annosten huomattu auttavan unettomuuteen kuten doksepin ja mirtazapin.
Doksea ja mirtaa noin 2 mg.n annoksella ja lisäksi pitkävaikutteista melatoniinia 1,9 mg, pimeä huone ja saatat nukkua jopa 14 tuntia.
Nuo edellämainitut ja lievä uniapnea, ei haittaa käyttöä.
Jos olet todella ahdistunut ja paljon huolia niin akuutissa tilanteessa otettava myös unilääkkeitä ja ahdistusta lieventävää lääkettä.
Melatoniinia ei kannata syödä jos et pimennä huonetta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:37"]
Masennukseen antipsykoottia? :D Oikeesti nyt, taas puoskari ollut vauhdissa. Käyppä uudelleen siellä lääkärissä ja pyydä jotain muuta. Ja kysymykseen vastaus: älä ota.
Kannattaisi käydä myös selvittämässä mistä se nenän tukkoisuus johtuu, siivoatko? Allergiaa?
[/quote]Kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä Ketipinoria käytetään ihan yleisesti masennuksen hoidossa.
Myös ahdistuneisuuden hoidossa. Käyttöä ei ole rajoitettu reaalimaailmassa vain suosituksiin vaan se on käytössä moniin eri tarkoituksiin.
Tuoteselosteeseen on lisätty varoitus, että ketipinor voi aiheuttaa ja/tai pahentaa jo olemassa olevaa uniapneaa sekä rentouttamalla hengitysteiden lihaksia, että vaikuttamalla aivojen hengityskeskuksen toimintaan...