Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä Buranan tilalle?

Vierailija
07.09.2015 |

Monesti sanotaan, että syö esim. Tulehduksiin Buranaa 3 krt päivässä. Panadol ei käy. 

Mä saan Buranasta jotain allergiaa, kasvot täynnä turvonneita, punaisia, ehkä hieman sinertäviä läiskiä. Koko kasvoja kuumottaa. Välillä allergia ylettyy myös rintaankin. En tiennyt ennen tätä päivää, että Burana oikeasti aiheuttaa mulle ongelmia, epäillyt vain. 

Mulla on nyt kasvot kamalassa kunnossa kolmen Buranan jäljiltä ja aloitin niiden syömisen hampaiden takia. Kaksi hammasta lohjennut, aika vasta ensi kuussa. Mulla siis tullut yli viikon aikana joka päivä erittäin sinnikäs migreeni, leukaa särkee enkä saa suuta kunnolla auki. 

Ajattelin helpottaa oloani Buranalla ja se toimikin oikeasti. Nyt alkaa taas särkemään, kun olisi lääkkeen aika, mutta en uskalla ottaa enää Buranaa. Mitä tilalle? Suosituksia!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hammaskipua, soita särkypäivystykseen. Saat ajan kyllä nopeammin. Etenkin, jos tuo leukasärky liittyy hampaisiin, eikä migreeniin.

Vierailija
2/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että liittyy hampaisiin, koska molemmilta puolilta on yksi takahammas lohjennut. Sanoi päivystyksessä, että jos särkee aivan hirveästi, niin saan ajan väliaikaiseen paikkaukseen. Ei särje hirveästi nimenomaan hammasta eikä suoraan sanottuna väliaikainen paikkaus kuulosta houkuttelevalta. 

No jos mä en tuota Buranaakaan voi syödä, niin ehkä koitan onneani huomen aamulla päivystyksestä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeitä ei ole turvallista syödä pitkiä kuureja (yli viikko) ja turha syöminen (lohjennut hammas joka pitäisi korjata) on hullua!

Mene ottamaan edes väliaikainen paikka.

Sen jälkeen selvität onko sinulla (-kin) bruksimia, vai miksi hampaasi lohkeilee.

41v m

Vierailija
4/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sanotaan? Missä? Kuka sanoo? Häh?

Vierailija
5/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä ollut jo vuosia hammaskisko öisin. 

Niin, kai se on pakko seuraavaksi mennä sinne hammaslääkäriin. Tuntuu vain erittäin typerältä  hieman hammaslääkärikammoisena ajaa yksi 50 kilsaa laittamaan kahta väliaikaista, isoa paikkaa ja kuukauden päästä mennä repimään paikat auki ja laittamaan oikeat täytteet. 

Toukokuun lopulla sain tuon lokakuun ajan eli aika kauan jo odotellut. 

Ärsyttää suunnattomasti, kun nykyään joka paikkaan on mielettömät jonot ja jos haluaa parempaa palvelua, niin pitää maksaa itsensä kipeäksi. 

Vierailija
6/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ainakin monta kertaa käsketty syömään 3 krt päivässä Buranaa esim. Hampaiden, selän jne. takia. 

Vierailija
7/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiinia.

Vierailija
8/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi panadol ei käy?

Vierailija
9/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltaren?

Vierailija
10/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei heti laitettaisi oikeata paikkaa? Itselleni ainakin särkypäivystykssä särkevään reikään laitettiin heti ihan oikea paikka. Onko lohjenneissa hampaissa joku oma juttu?

Vierailija
11/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan samoja iho-oireita buranasta, ibumaxista... Kasvot täynnä punaisia, kutisevia ja kuumottavia paukamia, myös päänahkaan nousee patteja. Niihin auttaa kyllä allergialääkettä. Yritän vältellä tämän vuoksi "turhaa" särkylääkkeen ottoa. Oletko kokeillut panadolia? Sitä voin itse ainakin käyttää ja lääkärikin sitä suositteli.

Vierailija
12/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana on tulehduskipulääke, Panadol särkylääke. Kuulemma niillä on väliä ja itsekin huomannut ettei Panadol vaikuta yhtä tehokkaasti.
Nyt en ole uskaltanut kokeilla millään lääkkeellä ettei allergia pahene.

Mä olen ottanut allergialääkettä ja laittanut kortisonia kasvoihin, ei oikeastaan mitään vaikutusta.

12. Tiedätkö onko allergiatestiä mikä kertoisi mikä Buranassa allergisoi? Entä oletko muille lääkkeille allerginen?

Täällä ei laiteta päivystyksessä kuin väliaikaisia paikkoja. Aivan sama mikä ongelma hampaassa on. Kerran yksi vain hioi hampaan, kun siitä oli lähtenyt palanen. Ei edes lähtenyt paikkaamaan sitä. Seuraavalla oli kiva arvailla minkämallinen hammas oli ollut.
Ap

Vierailija
13/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketorin?

Vierailija
14/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan kysy lääkäriltä vaihtoehtoisia lääkkeitä, voit vaikka saada jonkun lääkkeen, joka ei saa sinua sairaalaan kun saat pahan allergiareaktion. Äly hoi...

Vierailija
15/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kokeillut muita ibuprofeenivalmisteita? Tuleeko reaktio nimen omaan buranasta vai ibuprofenista yleensä? Panadol on kyllä sellainen pilipali lääke. Itselle määrättiin grammasta panadolia kun käteni murtui (burana ja muut vastaavat vaikeuttaa luutumista), eikä se kyllä auttanut kipuun lainkaan, väsytti vain kamalasti. Kärvistelin sitten ilman kipulääkettä.

Oletko muuten kokeillut ketomexiä? Siinä vaikutusmekanismi on toinen, tehokas särkyyn, allergiareaktioista en tiedä.

Vierailija
16/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut muita lääkkeitä, lääkekaapissa näköjään huono valikoima. Taidan käydä apteekissa ja kokeilen noita ehdotettuja lääkkeitä. 

15. Epäilin Buranaa, tänään vasta epäily vahvistui. Lääkärille on ihan turha yrittää puolen päivän jälkeen, voi saada hyvällä tuurilla kuukauden päähän ajan. Aamulla voi saada ajan päivystykseen. Koitan saada ajan tai ainakin suosituksia muista lääkkeistä. 

Ap

Vierailija
17/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:50"]Monesti sanotaan, että syö esim. Tulehduksiin Buranaa 3 krt päivässä. Panadol ei käy. 

Mä saan Buranasta jotain allergiaa, kasvot täynnä turvonneita, punaisia, ehkä hieman sinertäviä läiskiä. Koko kasvoja kuumottaa. Välillä allergia ylettyy myös rintaankin. En tiennyt ennen tätä päivää, että Burana oikeasti aiheuttaa mulle ongelmia, epäillyt vain. 

Mulla on nyt kasvot kamalassa kunnossa kolmen Buranan jäljiltä ja aloitin niiden syömisen hampaiden takia. Kaksi hammasta lohjennut, aika vasta ensi kuussa. Mulla siis tullut yli viikon aikana joka päivä erittäin sinnikäs migreeni, leukaa särkee enkä saa suuta kunnolla auki. 

Ajattelin helpottaa oloani Buranalla ja se toimikin oikeasti. Nyt alkaa taas särkemään, kun olisi lääkkeen aika, mutta en uskalla ottaa enää Buranaa. Mitä tilalle? Suosituksia!
[/quote]
Omisin tarjonnut panacodia vaihtoehdoksi, mutta jos panadol ei käy niin ei kai sitten sekään. Voltaren ja ketorin on myös vaihtoehtoja jos ei voi syödä ibubrofeiinia eikä asperiinejä.
Aika hankala on käsikaupasta löytää särkylääkettä, jos buranat ja asperiinit eivät sovi. Kun saan lääkäriltä reseptin niin säästellen todella syön särkylääkkeitä että olisi kotona aina hätä varaksi.

Vierailija
18/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!
Huomenna yritän lääkäriin ja jos se ei onnistu, niin käyn ostamassa Ketorinia tjms.

Ap

Vierailija
19/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi sanoa, kun ei tiedä mikä se on se allergiaa aiheuttava ainesosa. Toisilla toiset. Panacod taitaa olla reseptilääke. Suosittelisin välttämään ainakin asetyylisalisyylihappoa (asperinissa) ja sulfaa, jos on lääkeallergioita, nuo ovat sellaisia, mitkä allergisoivat useita. Myös minua, sulfa pahempi. 

Vierailija
20/35 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naprokseeni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan