Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nanette tytölle nimeksi?

Vierailija
07.09.2015 |

Ihastuin nimeen jo muutama vuosi sitten ja saimme viime perjantaina tietää, että esikoisemme on tyttö joten nimijutut ovat nyt enemmän ajankohtaisia kuin koskaan aiemmin.

Mitä mieltä olette tästä nimestä? Tuleeko mitään hankaluuksia mieleen?

Itse pidän nimestä, koska se on vähän erikoisempi, mutta kuitenkin sopii suuhun erittäin hyvin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:23"]Antaisin mieluummin nimeksi Nanna.
[/quote]

Ei yhtään sen parempi.

Nanna tykkää panna lällällää

Lapset on julmia.

Vierailija
22/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ekaks mieleen Nanette, mua panettaa" tai jtk pnetuksen suuntaan, ranskalaisen ilotytön nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:12"]

hassua, että kun olen ystäville, perheelle ja muille tutuille puhunut tästä nimivaihtoehdosta, niin en ole koskaan kuullut että kukaan olisi ajatellut ranskalaista hutsua tai palvelustyttöä :'D

ap

[/quote]

No eihän ne nyt uskalla sulle sitä suoraan sanoa??

Vierailija
24/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika imelää.

Vierailija
25/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanette on lyhennelmä tai lempinimi Antoinette-nimestä.

Vierailija
26/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:23"]Antaisin mieluummin nimeksi Nanna.
[/quote]

Ei yhtään sen parempi.

Nanna tykkää panna lällällää

Lapset on julmia.
[/quote]

No sama jos on Anna, Sanna tai Hanna mutta eipä kuulosta vanukkaalta...

Vierailija
27/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:23"]Antaisin mieluummin nimeksi Nanna. [/quote] Ei yhtään sen parempi. Nanna tykkää panna lällällää Lapset on julmia. [/quote] No sama jos on Anna, Sanna tai Hanna mutta eipä kuulosta vanukkaalta...

[/quote]

Mun nimi on Hanna eikä kukaan koskaan ikinä ole sanonut mitään Hanna tykkää panna lällällää 

Mutta Nanette...ei ei ei tulee mieleen joku teiniäiti ja hänen Nanette-masuasukki :(

Vierailija
28/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten yhdestä nimestä (jota ri ole edes ikinä kuullut) tulee joku mielikuva:Nanetesta tulee heti mieleen kaunis mutta jotenkin halpa.En tiedä miks.

Vierailija
29/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko kuule meitä äläkä niitä sukulaisia ja ystäviä. Me ollaan armottoman rehellisiä. Ja ajatellaan lapsen parasta. Mutta kaikesta huolimatta onnittelut lapsesta.

Vierailija
30/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tästä nyt kovasti apua ap:lle?

Vierailija
31/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen murhaaja Nanette Johnston. Karsea ämmä....

Vierailija
32/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tyttö on ihan normi suomalainen valkoihoinen, niin

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

-----> →       |____EI.____|        ← <-----

↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑

Vierailija
33/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 10:53"]Jotenkin tulee mieleen ranskanlainen hutsu.
[/quote]

Nana?

Vierailija
34/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Lunette olisi kauniimpi. :-)

Vierailija
35/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap oikeasti pidätte nimestä niin antakaa se! Ei mitään väliä siitä mitä muut ajattelee! Meidänkin pojan nimi oli sellainen mistä juuri kukaan ei aluksi tykännyt mutta annettiinpa se silti eikä kaduta yhtään. Nykyään ihmiset enemmänkin ihastelevat nimeä ja nämä jotka eivät siitä aluksi pitäneet niin tottuivat siihen ja mitään muuta nimeä eivät pojalle enää haluaisi.

Vierailija
36/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, hieno nimi mun mielestäni :) Ja joku sanoi ettei voisi ottaa tosissaan aikuista naista, jonka nimi on Janette. Miksi ihmeessä? Kaunis nimi. Vähän kuin Janette, nätti sekin.

Vierailija
37/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ihan kiva nimi. Ainakin parempi kuin se iänikuinen Aino...

Vierailija
38/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:26"]

Höh, hieno nimi mun mielestäni :) Ja joku sanoi ettei voisi ottaa tosissaan aikuista naista, jonka nimi on Janette. Miksi ihmeessä? Kaunis nimi. Vähän kuin Janette, nätti sekin.

[/quote]

Se on kolho lausua suomeks, kun meillä t ääntyy paljon kovempana kuin ranskassa. Tunnen yhden Janeten, eikä se vaikuta kauniilta nimeltä meistä.

Nanetesta taas tulee mieleen tässä kohtaa friin mainos, jossa jankutettiin tuhanteen kertaan, did juu evö söspekt NäNEdd. Joka kuulemalta nimi vaikutti aina vain enemmän justiin sellaiselta, jonka joku bimbo antaisi lapselleen toivoessaan tästä yhtä kamalaa pösilöä kuin itsestään, mutta onnistuikin yli odotusten. Se murhaajatar tosiaan oli oikein sisäkkötyyppiä.

Vierailija
39/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:15"]

Mun mielestä Lunette olisi kauniimpi. :-)

[/quote]

Niin olisikin. Tai sitten sisarukset Nanette ja Lunette.

Vierailija
40/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:13"]

No ei kai ne tutut ja sukulaiset sitä sulle ääneen sano.

"Juu, ihana nimi.."

[/quote]

Voi kuule jos tuntisit sukulaiseni ;)
Monta mun ja miehen mielestä hyvää nimiehdotusta on jo teilattu täysin ja Nanette on niitä harvoja nimiehdotuksia, mistä kukaan ei ole vielä keksinyt mitään negatiivista.

ap

[/quote]

Siinäpä se juuri on. Nanette on suomessa välittömästi wt-nimi, koska sen antaa sellainen, jonka suku ei tiedä maailmasta tarpeeksi ymmärtääkseen nimen ulkomaisia konnotaatioita. Ja sellainen, joka ei huomaa mitään mahdollisestikaan noloa siinä, että lähdetään erikoisuudentavoitteluun vaihtamalla yhtä kirjainta. Armeliain tulkinta silloin on se, että suvussa on ranskalainen isoäiti tms.

Jos ihminen on oikeasti persoonallinen, hän jää nimestään huolimatta mieleen vaikka nimi olisi se tavallisin. Päin vastoin silloin tämä erottuva Aino vaikuttaa siihen, miten muut Ainot nähdään, joko hyvässä tai pahassa.

Jos taas on kikkailtu nimellä koska muuten ei erotuta, niin ihmisestä jää mieleen vain se, että sillä oli hankala nimi. Tapaamiset uusien ihmisten kanssa menevät aina saman kaavan mukaan, teroitetaan nimeä niille joille se on outo tai ihmetellään toisen omituista ilmettä, jos tällä on valmis mielikuvakartta johon nimi sijoittuu. Silloin valtaosa uusien ihmisten pikatapaamisesta töksähtää siihen, eikä päästä puhumaan mistään muusta.