Mikä on paras muistosi intistä?
Kommentit (50)
Paras muisto oli se kun otin vänrikiltä suihin ja hän tuli minun naamalleni.
EN OLE KÄYNYT: Armeijaa vasta 1995 tuli naisten Oikeus käydä armeijaa!
Eli liian myöhään minulle ja naisilla on kerran kuukaudessa vaikeaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun viikonloppuvapailla törmäsin baarissa yhteen kantahenkilökuntaan kuuluvaan naiskersanttiin ja vietettiin yhteinen yö.
Kakkossijalla tulee se vastaanotto kasarmille lomien päätteeksi. Palvelustoveri oli nähnyt kun minä ja rouva kersantti poistuttiin yhdessä baarista ja tietenkin koko komppania oli jo kuullut seuraavana iltana.
Kuljitko kunniakujaa jossa yläfemmat vaan läpsyi vasemmalta ja oikealta?
Noinhan se suunnilleen meni. Päivystäjän naama levisi virneeseen ja kyllä sitä vislattiin ja huudettiin ja muutamat ylävitoset sai kyllä paiskata. Sitten alkoi hirveä tenttaus siitä, mitä kaikkea iltaan sisältyi.
Herrasmiehenä en tietenkään kertonut mitään, en edes vahvistanut mitään sattuneen, mutta turha sitä oli kiistääkään. Olin seuraavat kaksi viikkoa komppanian kuningas. Kyseisen kersantin auktoriteetti minuun nähden kärsi myös melkoisen kolauksen, mutta onneksi ei ollut oman joukkueen kouluttaja tai muutenkaan oma esimies. Alokasaikana oli kyllä ollut.
Pääsin cooperin testissä 2990 metriä, mutta ”valvoja” pyöristi kolmeen tonniin. Ammuntakokeessa ammuin 11 tauluun, mutta viimeinen laukaus meni pari senttiä ohi. Sillä olisi saanut kultaisen ampumamerkin muistaakseni. Valitettavasti ei sovellettu tilanteessa tuon juoksun tavoin, valvoja vaan sanoi ”niin lähellä, mutta niin kaukana”.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se oli singolla ampuminen.
Sama. Ja tämän lisäksi ”kovan” käsikranaatin heittäminen kohti maalitaulua.
Kotiutus päivä, 11 kk nuoren miehen elämästä haaskuun, korvauksena alle 1€ päivässä, eli 330€, kun töissä olisi voinut tienata, itsellä opiskelut viivästyivät vuodella eli, rahan menetys, onneksi tyttö ystävä ei jättänyt ja vieläkin yhdessä.
1988 oli ihana päivä Askon nimi päivänä, kun vapaus koitti, 3 x lapin matka kertauksena myöhemmin, mutta silloin se oli ihan jees...
Vierailija kirjoitti:
Kotiutus päivä, 11 kk nuoren miehen elämästä haaskuun, korvauksena alle 1€ päivässä, eli 330€, kun töissä olisi voinut tienata, itsellä opiskelut viivästyivät vuodella eli, rahan menetys, onneksi tyttö ystävä ei jättänyt ja vieläkin yhdessä.
1988 oli ihana päivä Askon nimi päivänä, kun vapaus koitti, 3 x lapin matka kertauksena myöhemmin, mutta silloin se oli ihan jees...
Suomalaisena oleminen on tätä. Eipä ole tarvinnut kuitenkaan neuvostomiehitystä kokea, eikä nytkään pelätä tätä nykyistä hullua, koska meillä on uskottava armeija omasta takaa..
Se kun se loppui. Kyllähän sinne hauskoja juttujakin mahtui ja hyviä muistoja mutta aika vähän niitä on tullut muisteltua palveluksen jälkeen.
Se kun sain ekaa kertaa Esa-Pekkaa ja marssin saman tien veksiin hakemaan vemppaa. Kapteeni ei ollut mielissään.
Simp.