Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu jättäytymään työttömäksi perheemme parhaaksi

Vierailija
24.03.2022 |

Minulla on siis lähes tuplapalkka mieheeni verrattuna. Asumme uudessa isohkossa ok-talossa keskisuuressa Etelä-Suomen kunnassa, ja meillä on yksi tarhaikäinen lapsi ja yksi esikouluikäinen.

Kun yritän keskustella mieheni kanssa erilaisista arjen järjestelyistä, hän tarrautuu sillipuolustellen kiinni palkkatyöhönsä kuin hukkuva oljenkorteen, vaikka olen yrittänyt saada hänet ymmärtämään, että pärjäämme paremmin kuin hyvin ylemmän keskijohdon palkkatuloillani ja hänen tienestinsä ovat sikäli "turhaa" lisätuloa tässä elämäntilanteessa.

Kodinhoidolle ja arjen pyörimiselle olisi hyödyksi, jos mieheni toimisi kotimme "hengettärenä" (en tietenkään tätä sanaa hänelle puhuessani käytä). Tämä myös mahdollistaisi nuorimmaisemme ottamisen päiväkodista kotihoitoon pariksi vuodeksi ennen eskaria.

Mieheni on suorittavassa, henkisesti ei kovin vaativassa teollisessa työssä, eikä hänellä ole lukion jälkeistä koulutustakaan, joten en ymmärrä, miksi hän on niin fiksoitunut palkkatyöhön? Käsittääkseni hänellä pitäisi kyllä olla tärkeämpääkin sisältöä elämässään, kuten nyt vaikkapa perhe, mutta en voi olla varma, koska ukko ei suostu puhumaan aiheesta asiallisesti.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja ennakkoluuloton avaus tärkeästä asiasta! 💯👏

Vierailija
2/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja ennakkoluuloton avaus tärkeästä asiasta! 💯👏

🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo oo syy erota?

Vierailija
4/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on perhe miehelle. Se on sellainen mitä pitää päästä karkuun mahdollisimman kauas ja paljon millä tahansa tekosyyllä. Mukava välillä nähdä vaimoa ja lapsosia ja kerätä rusinat pullasta.

Kekek hyvä alku..

Miehellä on työkaverit työpaikalla ja siellä munkkia mutustaessa jutut lentää, kotona olisi kovin tylsää.

Mies ei ole kodinhengetär, ei siivooja, ei ruoanlaittaja, jos joku mies tekee näin, se ei ole mies. Sinulla on mies ole onnellinen siitä! Miksi? No en tiedä.

Tottakai mies tarvitsee omaa itsehankittua rahaa jonka saattaa käyttää mihin ikinä haluaakaan, yleensä moottorivehkeisiin ja kaljaan.

Tämä kommentti oli kärrjistetty!

Minun epämieheni kehtasi jättäytyä jopa hoitovapaalle kahdeksi vuodeksi. Muutenkin ihme humanistihippi, kun piti akateeminen koulutus väen vängällä saada, vaikka olisi ollut enemmän tarvetta autonrassaus- ja talonrakennustaidoille.

Vierailija
5/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo oo syy erota?

Kummalle?

Vierailija
6/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et palkkaa miestäsi? Maksa sivukulut, tarjoa lomat ja työterveyshuolto.

Vierailija
7/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulta onnistui "kodinhengettäryys" ihan hyvin esikoisemme synnyttyä. En ymmärrä, miksei mieskin siihen pystyisi, varsinkin nyt kun ei ole mitään vaipanvaihtorumbaakaan enää riesana. -ap

Vierailija
8/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille naiselle

Vierailija
9/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo oo syy erota?

Kummalle?

sille naiselle

Vierailija
10/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulta onnistui "kodinhengettäryys" ihan hyvin esikoisemme synnyttyä. En ymmärrä, miksei mieskin siihen pystyisi, varsinkin nyt kun ei ole mitään vaipanvaihtorumbaakaan enää riesana. -ap

En kysynyt tätä, kysyin, miksi et palkkaa miestäsi.

Vierailija
11/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki tämän. Hän ei tosin elä mun palkalla, vaan omilla rahoillaan. Meidän arki rauhoittui, ja mä olen rennompi ja virkeämpi, kun ei tarvitse enää kantaa päävastuuta kotitöistä ja lapsen koulunkäynnistä.

Vierailija
12/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololllloollloolllloooooo!!

Vierailija
13/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen voi miehen sijaan laittaa nainen ja paskamyrsky olisi valmis. 🥳

Vierailija
14/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa heikko itsetunto, jos ei voi jäädä koti-isäksi pariksi vuodeksi. Ei ole oikeaa isäaineista.

Pyydä sitten hakemaan tuplapalkkainen uusi työ, jos vanhasta ei mitään makseta.

Vierailija
15/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt tätä, kysyin, miksi et palkkaa miestäsi.

Hänen palkkansa on se, mikä on perheellemme parasta. Eihän kotiäitejäkään kotiäideiksi kukaan palkkaa. -ap

Vierailija
16/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä mies ei henkeilystä välitä? Suomessa on normaalia, että molemmat vanhemmat käy töissä, joten miksei teillä onnistuisi?

Vierailija
17/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sorruit pienipalkkaiseen surkimukseen, kun olisi ollut noita Aalto-yliopiston poikiakin tarjolla?

Vierailija
18/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia kuulostaa v*ttumaisemmalta, kuin 3- ja 5-vuotiaiden lasten kanssa oleminen kaiket päivät. En ihmettele, että mies mieluummin tekee huonosti palkattua duunarityötään. 

Vierailija
19/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse vaihda johonkin helpompaan duuniin jossa voisit työskennellä vaikka neljänä päivänä viikossa, niin jäisi enemmän voimia perheelle? Palkka toki putoaisi, mutta kyllähän kahden ihmisen palkalla kuitenkin perheen elättää ja se on tärkeintä.

Vierailija
20/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sorruit pienipalkkaiseen surkimukseen, kun olisi ollut noita Aalto-yliopiston poikiakin tarjolla?

Miehen palkka nimenomaan ei ole minulle merkityksellinen asia. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä