Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu jättäytymään työttömäksi perheemme parhaaksi

Vierailija
24.03.2022 |

Minulla on siis lähes tuplapalkka mieheeni verrattuna. Asumme uudessa isohkossa ok-talossa keskisuuressa Etelä-Suomen kunnassa, ja meillä on yksi tarhaikäinen lapsi ja yksi esikouluikäinen.

Kun yritän keskustella mieheni kanssa erilaisista arjen järjestelyistä, hän tarrautuu sillipuolustellen kiinni palkkatyöhönsä kuin hukkuva oljenkorteen, vaikka olen yrittänyt saada hänet ymmärtämään, että pärjäämme paremmin kuin hyvin ylemmän keskijohdon palkkatuloillani ja hänen tienestinsä ovat sikäli "turhaa" lisätuloa tässä elämäntilanteessa.

Kodinhoidolle ja arjen pyörimiselle olisi hyödyksi, jos mieheni toimisi kotimme "hengettärenä" (en tietenkään tätä sanaa hänelle puhuessani käytä). Tämä myös mahdollistaisi nuorimmaisemme ottamisen päiväkodista kotihoitoon pariksi vuodeksi ennen eskaria.

Mieheni on suorittavassa, henkisesti ei kovin vaativassa teollisessa työssä, eikä hänellä ole lukion jälkeistä koulutustakaan, joten en ymmärrä, miksi hän on niin fiksoitunut palkkatyöhön? Käsittääkseni hänellä pitäisi kyllä olla tärkeämpääkin sisältöä elämässään, kuten nyt vaikkapa perhe, mutta en voi olla varma, koska ukko ei suostu puhumaan aiheesta asiallisesti.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomiselta järjestelyltä näyttäisi kovapalkkainen vaimo ja koti-isä. Tv-sarjoissa näitä on, tuskin oikeasti.

Vierailija
22/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva asia kuulostaa v*ttumaisemmalta, kuin 3- ja 5-vuotiaiden lasten kanssa oleminen kaiket päivät. En ihmettele, että mies mieluummin tekee huonosti palkattua duunarityötään. 

Hänen palkkansa ei ole erityisen huono. Sisällöllisesti työ on kylläkin melko yksitoikkoista, suorittavaa duunarihommaa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen pitää oma elämänsä ja tehdä kuten tahtoo, hän haluaa omat tulot /uran. Sinulla osui nyt se mies, muualla olisi kotimiehiä. :)

Vierailija
24/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan riittäisi palkaksi mikään "perheen paras" vaan haluaisin ihan rahaa.

Vierailija
25/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillipuolustus :D Kas kun ei silakka.

Vierailija
26/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat eivät oikein palkkaa keski-ikäistä, pitkäaikaistyötöntä duunarimiestä. Naiset saavat työnantajan silmissä kotiäitiyden anteeksi paljon helpommin.

Vierailija
27/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä kertyy myös eläkettä. Siitä on hyötyä. Jos pärjäätte hyvin näin, siis lastenhoidon kannalta, niin olisi hullua jättäytyä työttömäksi. Tietysti ehkä silloin joki toinen saisi sen työpaikan, joku, joka todella tarvitsisi sitä.

Vierailija
28/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä ei ole lukion jälkeistä koulutusta, töistä pois jäänti olisi riski myöhemmälle työn saannille.

Vierailija
29/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on perhe miehelle. Se on sellainen mitä pitää päästä karkuun mahdollisimman kauas ja paljon millä tahansa tekosyyllä. Mukava välillä nähdä vaimoa ja lapsosia ja kerätä rusinat pullasta.

Kekek hyvä alku..

Miehellä on työkaverit työpaikalla ja siellä munkkia mutustaessa jutut lentää, kotona olisi kovin tylsää.

Mies ei ole kodinhengetär, ei siivooja, ei ruoanlaittaja, jos joku mies tekee näin, se ei ole mies. Sinulla on mies ole onnellinen siitä! Miksi? No en tiedä.

Tottakai mies tarvitsee omaa itsehankittua rahaa jonka saattaa käyttää mihin ikinä haluaakaan, yleensä moottorivehkeisiin ja kaljaan.

Tämä kommentti oli kärrjistetty!

Minun epämieheni kehtasi jättäytyä jopa hoitovapaalle kahdeksi vuodeksi. Muutenkin ihme humanistihippi, kun piti akateeminen koulutus väen vängällä saada, vaikka olisi ollut enemmän tarvetta autonrassaus- ja talonrakennustaidoille.

Humanistit ovat alinta saa staa mitä voi kuvitella. Rikollisia suojelevia ihmiskunnan jätöksiä.

Vierailija
30/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika ja lähetä minulle. Otan "koulutukseen", se tosin (toivottavasti) kestää koko loppuelämämme ajan, mutta ainakin pääset miehestäsi eroon.

Vierailija
31/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ainakaan riittäisi palkaksi mikään "perheen paras" vaan haluaisin ihan rahaa.

Miksi ihmeessä mieheni pitäisi muka olla ilman rahaa? Minun palkastani riittää kyllä koko perheelle. Eikä mikään estä häntä myöhemmin työelämään palaamasta. Saa vaikka kouluttautua minun rahoillani, jos niin päätämme. -ap

Vierailija
32/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nai minut. Älykäs, pitkä, urheilullinen insinööri, joka pitää luonnosta, perhe-elämästä ja arjen rikkauksista. Vähäinen kunnianhimo estää minua hakeutumasta uraputkeen. Enkä ole nörtti, vaan mies isolla ämmällä, kukaan ei hypi minun tai rakkaimpieni silmille.

Vierailija
33/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä mieheni pitäisi muka olla ilman rahaa? Minun palkastani riittää kyllä koko perheelle. Eikä mikään estä häntä myöhemmin työelämään palaamasta. Saa vaikka kouluttautua minun rahoillani, jos niin päätämme. -ap

"jos niin PÄÄTÄMME". Joko olet valinnut miehesi tulevan koulutusalan - naistutkimus? 🤣

Vierailija
34/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinjääminen: hän on jatkossa taloudellisesti riippuvainen sinusta.

Takaisin töihin pääseminen on epävarmaa, eläke jää olemattomaksi. En suostuisi.

Vierailija
35/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvin tärkeä kysymys on: miten miehesi "parin vuoden" työttömyys tuolta ajalta ja aukko cv:ssä merkkaa jatkossa?  Varsinkin kun te-velvoittaa pian hakemaan neljää työtä kuussa joten puhelinmyyjän tjs. työ tulee nopeasti väistämättä eteen eli kodinhengettären ura ei onnistu siltikään paitsi ehkä jos Sinä maksat palkkaa miehellesi kodinhoidosta. Yrityskuviona tuossa olisi monia etuja.

Voinet ymmärtää että useimmat miehet mm. minä, nauttivat siitä että saavat tehdä käsillään jotain ja olla hyvä siinä. Ei suorittava työ ole aivotonta zombimaista pakkoliikettä päivästä toiseen. En nauttisi muuten yhtään käsien heiluttelusta powerpoint-esitystä näyttäen firman osakkaille vaikka siihenkin on tutkintopaperit. 

Vierailija
36/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et palkkaa miestäsi? Maksa sivukulut, tarjoa lomat ja työterveyshuolto.

Kyllä minulta onnistui "kodinhengettäryys" ihan hyvin esikoisemme synnyttyä. En ymmärrä, miksei mieskin siihen pystyisi, varsinkin nyt kun ei ole mitään vaipanvaihtorumbaakaan enää riesana. -ap

En kysynyt tätä, kysyin, miksi et palkkaa miestäsi.

Hänen palkkansa on se, mikä on perheellemme parasta. Eihän kotiäitejäkään kotiäideiksi kukaan palkkaa. -ap

Eikä kotiäidiksikään pidä vasten tahtoaan jäädä. Tuskin kukaan suomalainen nykypäivänä jääkään.

Vierailija
37/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se tykkää työstään ja työporukastaan?  Saa olla irti perheestä ja puhua miesten kanssa miesten asioita?

Harvapa normaali mies haluaisi elää pelkästään vaimonsa tuloilla.  Johan sille muut äijätkin nauraisi.

Mutta ainahan voit vaihtaa miehesi sellaiseen luuseriin, jolla ei ole mitään ammatillista osaamista, ei kiinnostusta työn tekemiseen, ei halua ansaita itse omat rahansa.  Niitä miehiä löytyy kyllä, baareissa niitä on paljon ja äitiensä peräkammareissa.  Kyllä uskon, että monikin mies tulisi mielellään elelemään sun siivelläsi.  Ja sitten kun se päättää ottaa susta eron, se vie puolet sun omaisuudesta, kun se ei tietenkään suostu mihinkään avioehtoon.  

Ja mitä sinäkään tekisit miehellä, joka ei tee mitään?  Luuletko, että se kovastikin siivoisi ja kokkaisi ja leipoisi jne.?  Heiluisi essu edessä keittiössä, kun sinä tulisit töistä?  

Mitä seksuaalista lataustakaan löytyisi miehestä, joka olisi muuttanut itsensä ämmäksi?

Vierailija
38/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo oo syy erota?

Kummalle?

Eikö siinä molemmat eroa?

Vierailija
39/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos se tykkää työstään ja työporukastaan?  Saa olla irti perheestä ja puhua miesten kanssa miesten asioita?

Harvapa normaali mies haluaisi elää pelkästään vaimonsa tuloilla.  Johan sille muut äijätkin nauraisi.

Mutta ainahan voit vaihtaa miehesi sellaiseen luuseriin, jolla ei ole mitään ammatillista osaamista, ei kiinnostusta työn tekemiseen, ei halua ansaita itse omat rahansa.  Niitä miehiä löytyy kyllä, baareissa niitä on paljon ja äitiensä peräkammareissa.  Kyllä uskon, että monikin mies tulisi mielellään elelemään sun siivelläsi.  Ja sitten kun se päättää ottaa susta eron, se vie puolet sun omaisuudesta, kun se ei tietenkään suostu mihinkään avioehtoon.  

Ja mitä sinäkään tekisit miehellä, joka ei tee mitään?  Luuletko, että se kovastikin siivoisi ja kokkaisi ja leipoisi jne.?  Heiluisi essu edessä keittiössä, kun sinä tulisit töistä?  

Mitä seksuaalista lataustakaan löytyisi miehestä, joka olisi muuttanut itsensä ämmäksi?

Sehän onkin naiselle kauhistus, että mies kaipaa välillä muutakin seuraa kuin vaimonsa ja perheensä.

Vierailija
40/56 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin oikein helposti jäädä kotiin lasten kanssa, jos vaimo elättäisi perheen. Itselleni riittäisi jos saisi tonnin kuussa käyttörahaa ja tussua kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme