Sinä jota on vihattu enemmän kuin yhden ihmisen toimesta, minkä vihaajat ovat sanoneet syyksi?
Kommentit (17)
Uskonnollisen yhteisön aikaansaama vaino.
Kyseessä tuhansia ihmisiä käsittävä srk.
Eivät ole sanoneet mitään syytä, vaikka olen kysynyt.
Ilmiö ei ole uusi. Jehovan todistajien keskuudessa tavallinen mutta heidän yhteisöt ovat pieniä. Korkeintaan parisataa ihmistä?
Sama muissakin karismaattisissa liikkeissä. Yhteisöt ovat vain pienempiä.
Käsittääkseni liikkeessä on jopa parituhatta jäsentä. Siellä kun jotain tuollaista syntyy niin tervemenoa.
Varhaislapsuudessa kärsitty tunne-elämän vamma
Vastarinta. Älkää ikinä torjuko ketään tai esittäkö kenestäkään mitään kritiikkiä, älkää tehkö niin edes olosuhteista. Kaikki viha, jota olen saanut niskaani, johtuu siitä, että olen kehdannut sanoa jollekin tai jostakin vastaan. Erityisen piinallinen on samassa taloyhtiössä asuva vanha nainen, joka haluaisi kovasti seuraani. Hän kiehnää minut nähdessään aivan kuin tuossa huomatuksi tulemisen tarpeessa olisi jotain melkein seksuaalista perversiota mukana. Ja kun olen kieltäytynyt olemasta tuon vanhan naisen ilmainen vanhusparkki (tämä ilmaistyöhän yritetään aina sysätä meidän naisten, erityisesti meidän keski-ikäisten naisten harteille), hän on raivostunut kuin hullu lokki tultuaan torjutuksi; välillä on saanut koko taloyhtiön pihapiiri kuulla, kun hän huutaa minulle. Ja siis se on sellaista torjutuksi tulleen ihmisen raivoa. Ihan perverssiä. Mutta malliesimerkki siitä, että sinun kuuluu ottaa vastaan se, mitä maailma haluaa sinulle antaa. Jos pidät puolesi, kohtaat aivan uskomatonta vihaa. Ja kukaan ei sinua auta, ei vaikka olisit periaatteessa oikeassa. Sillä ei ole mitään merkitystä sitten loppupelissä.
Olen kuulemma syypää tämän henkilön aikuisen lapsen kuolemaan. Tapasin kyseisen henkilön 2 kertaa, ennen hänen kuolemaansa, normaaleissa olosuhteissa.
Ilmeisesti kyseinen (jo aikuinen) lapsi oli kehittänyt minuun jonkinlaisen pakkomielteen. Siitä en tiennyt. Hän teki itsemurhan. Siitä syytetään minua.
Ei kukaan kerro kun niillä on kakkaa housuissa.
Onko jehivan todistajien yhdelle ihmiselle puhumattomuudessa mielestäsi joku syvempi syy? Muuta kuin että näin vain tehdään.
Pskat mitään lapsia ole tavannut yhtään missään.
Tavannut jotain lapsia? Niin justiinsa.
Hoitakaa päänne kuntoon.
Aloin seurustella naimisissa olevan miehen kanssa, vaikka se oli hänen aloite.
N40v
Olen velkaa. (En siis ole oikeasti mistään velkaa). Olen tyhmä. En ole sitäkään.
Tietääkseni minua ei ole vihannut kaksi ihmistä.Viha on ollut intensiivistä ja avointa. Nämä ihmiset tuntevat minut hyvin, ja he ovat vanhempia kuin minä.
Tiedän tämän toisen motiivin vihaan, toisen en. He ovat äiti ja tytär. Näitten ihmisten kanssa olen laittanut välit totaalisesti poikki jo kauan sitten. He eivät ole minulle olemassa.