Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä juustoraasteessa voi olla alle puolet juustoa?

Vierailija
24.03.2022 |

https://www.foodie.fi/entry/x-tra-pizzaraaste-23----500-g/7340011300755

Ainesosat:|Juusto 49% ( maito , suola, hapate, e läinperäinen juoksete , säilöntäaine (E 251), väri (E 160a)), juuston kaltainen kasvirasvavalmiste|49% (vesi, perunatärkkelys, palmuöljy, suola, bambukuitu, rasvaton maitojauhe , sulatesuolat (E|339, E 330), säilöntäaine (E 202), väri (E 160a), aromi), perunatärkkelys

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ostaisi kaupan halpistuotteita juuri tuosta syystä; puolet on jotain pa***a.

Halpistuotteista valtaosa on sama tuote kuin "aidossa", mutta vain pakkaus on eri. Tämä selviää, kun kurkkaat siitä pakkauksesta kohdan valmistaja. 

Kyllä se aitous selviää ainesosaluettelosta, ei suinkaan valmistajan nimestä.

Et sitten tajua sen vertaa katsoa, että sillä Valion valmistamalla juustolla on ihan saman ainesosaluettelo, vaikka se olisi kääritty Pirkka-merkin pakettiin. Mutta kiva, jos tykkään maksaa extraa siitä, että paketissa lukee isolla VALIO. 

Vierailija
62/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa juustoa raasteena sillä olen aina jaksanut itse raastaa sitä aidosta juustosta ja katson kilohintoja. 

Isomman määrän juustoa silppuaa esim. pellilliseen pitsaa monitoimikoneen leikkurilla kun ensin pienentää sen veitsellä noin peukalonpään kokoisiksi kuutioiksi. 

En ole ikinä ostanut valmis raasteita. 

Onnittelut. Jos kuitenkin ostaa juustoa vaikka just pitsaa varten niin sama kai se on ostaa raasteena.

Ei ollenkaan sama. Johan sen aloituksesta näkee, mikä ero on valmiilla raasteella ja itse raastetulla. Juustoa saa myös pieninä kimpaleina, jos ei muuten käytä kuin pitsan tekoon. 

Minä ostan näin keväällä jopa pakastettua sipulisilppua kun vanhat sipulit alkavat itää. Mieheni pilkkoo uskollisesti niitä vanhoja kokonaisia.

Kukin tyylillään.

Mitä ihmettä. Ostan ison jääkaapin vihanneslaatikkoon punasipulia kilon kerran kuussa eikä ne ole alkanut muuttumaan. En ole ikinä ostanut pakastettua sipulia. 

Mulla on sipulit ihan huoneenlämmössä, kun sitä tulee käytettyä lähes päivittäin. Ei ne ehdi alkaa itää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se halvin ei ole todellisuudessa yleensä halvin.

Lähes kaikki valmisjuustoraasteet tehdään epäkuranteista "jätepaloista", ja sisältävät täyteaineita.

Kilohinta on silti kovempi kuin vastaavalla tuotteella palana. Vaikka puolet on sontaa.

Ja tuollainen valmisraaste pilaantuu nopeasti avaamisen jälkeen.

Raastakaa itse raasteenne. Se ei ole suuri vaiva.

Sama homma tuoremehujen suhteen. Niissä halvoissa "mehujuomissa" on  tuoremehuprosentti vain 50-70%. Hintaa on usein vain 10-20% vähemmän kuin 100% tuoremehuissa. Jotka nekin tehdään tiivisteistä ja pulpista. Myös useimmat niistä kalliimmista mehuista!

Ei nuo ole hirveän kaukana huiputusta.

Tätä samaa koitin sanoa ja hyvä että muutkin todistavat samaa niin etten puhu paskaa. Pitää katsoa tuoteselosteita jos ei halua syödä lisäaine sontaa. Ostaa aitoa tavaraa ja pilkkoa raastaa itse. 

Vierailija
64/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän joku tuollaisia ostaa? Senkö takia ettei viitsi itse raastaa juustosta sitä?

Vierailija
65/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa tuotteita, joissa ei ole ainesosaluetteloa lainkaan.

Pelkkiä rehuja siis? Kaikissa pakatuissa tuotteissa, kun on ainesosaluettelo. 

Niin, alkuperäismuodossaanhan se ravinto olisi terveellisintä saada ja tehdä se prosessi itse.

Menee nyky-yhteiskunnassa hankalaksi, kun valtaosaa tuotteista ei yksinkertaisesti saa pakkaamattomana. Ja hiukkasen on haastavaa kerrostalossa lähteä jauhamaan jyvistä jauhoja jne. Mistä muuten saa ostettua kokonaisia viljanjyviä? Niinpä. 

Ei ole pakko tehdä liian hankalaa asioista. Varmaan jos ruokapaketissa lukee ainesosana vain yksi aine (jauhopussissa: vehnä), niin on ok. Ihanteellista ruoan alkuperäähän tässä maalailtiin, ei orjuuttavaa pakkoa.

Vierailija
66/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole noita aikaisemmin niin katsellutkaan. Tuossahan on palmuöljyäkin. Varmaan olen tuotakin ostanut ihan juustoraasteena mutta enpä osta enää. Hitsi kun niissä on kaupassa ne tekstit niin pienellä ettei koskaan näe lukea. Täytyy varmaan ostaa suurennuslasi ja ruveta pitämään sitä kauppareissulla. Ihan hyvä huomio ap:ltä.

On todellakin hyvä huomio ja sivustakatsojana ihan hirvittää että et ole koskaan lukenut tuoteselosteita :O Miten ei niin paljon kiinnosta oma terveys että tietäisi mitä sisuksiinsa ammentaa?

Huono näkö tosiaan. En näe niitä pieniä tekstejä.

Silmälasit on keksitty. 

Minulla on silmälasit, vahvat lukulasit. Mutta kun silmissä on muutakin vikaa niin ei voi nähdä

On olemassa jopa sokeita ihmisiä. Minulla sentään kasvaa vain kaihi, joka muuten silmälääkäri mukaan tulee jokaiselle joka tarpeeksi kauan elää.

Nuorimmat kaihileikatut ovat vastasyntyneitä.

Lääkäri sanoi sanoi että 4-kymppisille tehdään leikkauksia joka viikko. Minä olen vasta 60v.

Ei ole rillejä siihen vaivaan.

Vierailija
67/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän joku tuollaisia ostaa? Senkö takia ettei viitsi itse raastaa juustosta sitä?

Varmasti, ja joku muu vastaava helppous-syy. Mä oon ostanut niitä joskus sen takia jos on ollut joku resepti mihin juustoraastetta tulee, kun en käytä juustoa mihinkään muuhun niin on ollut vaan paras ratkaisu ostaa se 150 grammaa valmista raastetta koska niin pieniä juustokimpaleita ei ole myynnissä (ainakaan täällä susirajan takana perhemarketissa). Ei sitä hukkaankaan halua kuitenkaan heittää enkä halua sitä myöskään enempää syödä.

Ja sitten kätevyysnäkökulma kaiken maailman mökkireissuilla sun muilla.

Vierailija
68/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa tuotteita, joissa ei ole ainesosaluetteloa lainkaan.

Pelkkiä rehuja siis? Kaikissa pakatuissa tuotteissa, kun on ainesosaluettelo. 

Niin, alkuperäismuodossaanhan se ravinto olisi terveellisintä saada ja tehdä se prosessi itse.

Menee nyky-yhteiskunnassa hankalaksi, kun valtaosaa tuotteista ei yksinkertaisesti saa pakkaamattomana. Ja hiukkasen on haastavaa kerrostalossa lähteä jauhamaan jyvistä jauhoja jne. Mistä muuten saa ostettua kokonaisia viljanjyviä? Niinpä. 

Ei ole pakko tehdä liian hankalaa asioista. Varmaan jos ruokapaketissa lukee ainesosana vain yksi aine (jauhopussissa: vehnä), niin on ok. Ihanteellista ruoan alkuperäähän tässä maalailtiin, ei orjuuttavaa pakkoa.

Näytä mulle jauhopussi, jossa lukee vain yksi aineisosa. Ei nimittäin ihan helpolla löydy. Ja nythän oli kyse siitä, että pitäisi ostaa vain ainesosaluettelottomia tuotteita. Niitä ei pakatuissa tuotteissa ole. Ihanteet harvoin vastaavat todellisuuta. 

Vierailija
69/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, ja joku muu vastaava helppous-syy. Mä oon ostanut niitä joskus sen takia jos on ollut joku resepti mihin juustoraastetta tulee, kun en käytä juustoa mihinkään muuhun niin on ollut vaan paras ratkaisu ostaa se 150 grammaa valmista raastetta koska niin pieniä juustokimpaleita ei ole myynnissä (ainakaan täällä susirajan takana perhemarketissa). Ei sitä hukkaankaan halua kuitenkaan heittää enkä halua sitä myöskään enempää syödä.

Pienin juustoköntti, jonka pikavilkaisulla perhemarketin verkkokauppaan löysin on 175g. Se tuskin maailmaa kaataisi, jos laittaisit ruokaan sen 25g enemmän juustoa. Lisäksi: jos ostat vaikka 300g juustopalan, voit laittaa sitä toisen 150g pakkaseen seuraavaa käyttökertaa varten. Ei tarvitse heittää hukkaan. 

Vierailija
70/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole noita aikaisemmin niin katsellutkaan. Tuossahan on palmuöljyäkin. Varmaan olen tuotakin ostanut ihan juustoraasteena mutta enpä osta enää. Hitsi kun niissä on kaupassa ne tekstit niin pienellä ettei koskaan näe lukea. Täytyy varmaan ostaa suurennuslasi ja ruveta pitämään sitä kauppareissulla. Ihan hyvä huomio ap:ltä.

On todellakin hyvä huomio ja sivustakatsojana ihan hirvittää että et ole koskaan lukenut tuoteselosteita :O Miten ei niin paljon kiinnosta oma terveys että tietäisi mitä sisuksiinsa ammentaa?

Silmälasit on keksitty. 

Minulla on silmälasit, vahvat lukulasit. Mutta kun silmissä on muutakin vikaa niin ei voi nähdä

On olemassa jopa sokeita ihmisiä. Minulla sentään kasvaa vain kaihi, joka muuten silmälääkäri mukaan tulee jokaiselle joka tarpeeksi kauan elää.

Lääkäri sanoi sanoi että 4-kymppisille tehdään leikkauksia joka viikko. Minä olen vasta 60v.

Sokeat eivät yleensä käy kaupassa ilman avustajaa. 

Vierailija
71/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ostaisi kaupan halpistuotteita juuri tuosta syystä; puolet on jotain pa***a.

Halpistuotteista valtaosa on sama tuote kuin "aidossa", mutta vain pakkaus on eri. Tämä selviää, kun kurkkaat siitä pakkauksesta kohdan valmistaja. 

Kyllä se aitous selviää ainesosaluettelosta, ei suinkaan valmistajan nimestä.

Ostin Xtra raejuustoa tänään. Otin kännyllä kuvan ja suurensin mitä se sisältää. Ihan ehtaa tavaraa on.

Vierailija
72/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit on keksitty. 

No ei siitä ole kyse, anteeksi. En minäkään käy kaupassa ilman avustajaa sillä olen vammautunut.

Se oli nyt vain esimerkki. Kaikkiin vaivoihin ei ole apuvälineitä. Ei minullekaan.

Vierailija
73/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tiikerijauho leivässä?

Vierailija
74/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit on keksitty. 

No ei siitä ole kyse, anteeksi. En minäkään käy kaupassa ilman avustajaa sillä olen vammautunut.

Se oli nyt vain esimerkki. Kaikkiin vaivoihin ei ole apuvälineitä. Ei minullekaan.

Mistä sitten? Eihän ihmisen tarvitse itse nähdä niitä tekstejä, jos kerran on avustaja mukana. 

Vierailija
75/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teitä varten teollisuus tekee raasteita ja ihan oma valinta jos haluaa helppoutta ja lisäaineita. Minä en ostaisi enkä ole koskaan ostanut niitä mutta eihän niitä valmistettaisi jos menekkiä ei olisi. Kunhan vain on helpointa niin ei kannata tuoteselosteita lukea eikä vertailla kilohintoja. 

Vierailija
76/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pizzaraaste, ei juustoraaste. 

Puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä. Tuo raaste on Scheissea ja ihan pelkkää tyhmien ja laiskojen kusetusta.

Jätepaloja ja täytemoskaa. Ja todellinen kilohinta ö-luokan juustolle oli siis.......?

Hinta sonnalle oli 6,19€/kg josta alle puolet sitä teollisuuden jätejuustoa ja loppu täyttä sontaa.

Eli jätejuustoa yli 12€/kg Halpaa?

Mutta saahan sitä pettää itseään jos haluaa. Ja selityksiä itsepetokselle riittää aina!

Vierailija
77/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetin kyselyn sinne ruokavirastoon. Jos sieltä vastataan niin miten ketju nostetaan ylös?

Täällä on joskus jopa vuosia vanhoja ketjuja. Olen aika uusi av -mamma, enkä osaa.

Olisiko jollain viitseliäisyyttä selittää. Älkää kauheasti alapeukuttako, olen mummeli eikä ATK

eli nykyään it-taidot ole ajan tasalla.

Tää nousee ylös ihan sillä kun ketjuun tulee uusi vastaus. Eli pidä sivun osoite itselläsi muistissa jossain ja tule sitten kertomaan. Mä tuun kanssa lukemaan minkä vastauksen sait! Kiva kun viitsit tiedustella, kiitos vaan minunkin puolesta :)

Kiitos🌺

Vierailija
78/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän lihapullissakaan ole kuin noin 3% lihaa. Eineksissä siis. Juustoraaste on 100% juustoa, kun näkee sen "suunnattoman suuren" vaivan, että raastaa juuston itse. 

Onhan se niin hankalaakin.

Minä säilytän juustonkannat ja ns jämät, pakastamalla pakastuspussissa. Pari tuollaista settiä sitten esimerkiksi pizzan täytteeksi. Ensin sulamaan puoleksi tunniksi, sen jälkeen raastaminen, pizzan päälle ja uuniin. Eikä maksa kuin sen pakastepussin verran. Muuten nuokin juuston jämät menisivät vain roskiin. Mitä järkeä? Omassa taloudessa tulee juuri sopivaan tahtiin, niin ei ole tarvinnut ostaa juustoraastetta vuosikausiin, eikä ole ollut myöskään pulaa tai ylijäämää. Ja se 100% juustoa.

Ihan fiksu tapa.

Ja etenkin jos ostat jotain kalliimpaa,  esim. Parmesaania palana niin se kanta kannattaa tosiaankin säilyttää vaikka pakkasessa. Antaa hyvän maun keittoihin ja kastikkeisiin.

Vierailija
79/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit on keksitty. 

Mistä sitten? Eihän ihmisen tarvitse itse nähdä niitä tekstejä, jos kerran on avustaja mukana. 

Oli avustaja tänäänkin mukana. Oikein lukulasit kaivoi taskusta. Ei saanut selvää. On yli 40v, että jospa hälläkin on jotain häikkää silmissä. 😎

Toisekseen kyllä minä haluan tehdä ja osallistua itse siihen mihin pystyn. Ihmisarvo näes.

Olis kiva jos keskusteltais niinkuin aikuiset ihmiset. Tämä ketju menee just niinkuin eräs psykologi sanoi että viimeistään 40. keskustelija alkaa jankkaamaan. Koitettaisiin edes olla rakentavia ja sivistyneitä ihmisiä.

Vierailija
80/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuöljyäkin tungettu, nam 😂

Tuo raaste on muuten PAHAA. Ostin joskus vahingossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän