Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä juustoraasteessa voi olla alle puolet juustoa?

Vierailija
24.03.2022 |

https://www.foodie.fi/entry/x-tra-pizzaraaste-23----500-g/7340011300755

Ainesosat:|Juusto 49% ( maito , suola, hapate, e läinperäinen juoksete , säilöntäaine (E 251), väri (E 160a)), juuston kaltainen kasvirasvavalmiste|49% (vesi, perunatärkkelys, palmuöljy, suola, bambukuitu, rasvaton maitojauhe , sulatesuolat (E|339, E 330), säilöntäaine (E 202), väri (E 160a), aromi), perunatärkkelys

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa juustoa raasteena sillä olen aina jaksanut itse raastaa sitä aidosta juustosta ja katson kilohintoja. 

Isomman määrän juustoa silppuaa esim. pellilliseen pitsaa monitoimikoneen leikkurilla kun ensin pienentää sen veitsellä noin peukalonpään kokoisiksi kuutioiksi. 

En ole ikinä ostanut valmis raasteita. 

Vierailija
22/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoraasteessa on puolet juustoa ja puolet raastetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole noita aikaisemmin niin katsellutkaan. Tuossahan on palmuöljyäkin. Varmaan olen tuotakin ostanut ihan juustoraasteena mutta enpä osta enää. Hitsi kun niissä on kaupassa ne tekstit niin pienellä ettei koskaan näe lukea. Täytyy varmaan ostaa suurennuslasi ja ruveta pitämään sitä kauppareissulla. Ihan hyvä huomio ap:ltä.

Ihan just tiirailin yhtä tuoteselostetta. En nähnyt edes lukulasit päässä kirkkaassa valossa.

Sitten keksin että otin kuvan siitä kännykällä ja suurensin sitten. Toimii! Otan kännyn käteen kaupassakin tästä lähin niin tiedän mitä ostan.

Jos paketissa lukee juustoraaste on sen oltava juustoa,

Joskus Voimariinim-nimi kiellettiin, kun se ei olekaan voita. Onneksi keksivät vain jättää v:n pois alusta ja Oivariini kelpasi nimeksi.

Vierailija
24/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole noita aikaisemmin niin katsellutkaan. Tuossahan on palmuöljyäkin. Varmaan olen tuotakin ostanut ihan juustoraasteena mutta enpä osta enää. Hitsi kun niissä on kaupassa ne tekstit niin pienellä ettei koskaan näe lukea. Täytyy varmaan ostaa suurennuslasi ja ruveta pitämään sitä kauppareissulla. Ihan hyvä huomio ap:ltä.

On todellakin hyvä huomio ja sivustakatsojana ihan hirvittää että et ole koskaan lukenut tuoteselosteita :O Miten ei niin paljon kiinnosta oma terveys että tietäisi mitä sisuksiinsa ammentaa?

Huono näkö tosiaan. En näe niitä pieniä tekstejä.

Silmälasit on keksitty. 

Vierailija
25/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska X-tra-shit.

Ens kerralla valitsepa oikea juustoraaste eikä shitti. Minusta koko X-tra-tuotesarja pitäisi kieltää.

Vierailija
26/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa juustoa raasteena sillä olen aina jaksanut itse raastaa sitä aidosta juustosta ja katson kilohintoja. 

Isomman määrän juustoa silppuaa esim. pellilliseen pitsaa monitoimikoneen leikkurilla kun ensin pienentää sen veitsellä noin peukalonpään kokoisiksi kuutioiksi. 

Onnittelut. Jos kuitenkin ostaa juustoa vaikka just pitsaa varten niin sama kai se on ostaa raasteena.

Vierailija
27/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kun laittaa pizzaan, verisuonet tukkeutuu takuulla!

Vierailija
28/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti juustoraasteessa on puolet juustoa, puolet raastetta, nyt hei vähän niitä valoja päälle.

No ei sitä millään voi tietää kaikkea. Hairahtuu tuohon moni muukin. Ostin varmaan monta pussukka tuota ennenkuin älysin.

Hyvä että jaat tietoa meille muille, kuten joku jo sanoikin että hyvä huomio ap👍

Vierailija
29/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-tra on tosiaan kokoelma todella huonolaatuista elintarviketta. Laatu on kaukana vaikkapa K-kaupan Pirkasta.

Vierailija
30/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut. Jos kuitenkin ostaa juustoa vaikka just pitsaa varten niin sama kai se on ostaa raasteena.

Ei ollenkaan sama. Johan sen aloituksesta näkee, mikä ero on valmiilla raasteella ja itse raastetulla. Juustoa saa myös pieninä kimpaleina, jos ei muuten käytä kuin pitsan tekoon. 

Vierailija
31/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bambukuitu, onko tää idän pettua vai?

Ilmeisesti. Pitänee ensi kesänä jauhaa puutarhatuoleista koepala ja panna sitä puolet taikinaan.

Vierailija
32/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan sama. Johan sen aloituksesta näkee, mikä ero on valmiilla raasteella ja itse raastetulla. Juustoa saa myös pieninä kimpaleina, jos ei muuten käytä kuin pitsan tekoon. 

Suurin osa valmiista juustoraasteista on kuitenkin vaan ihan juustoa ja vähän jotain paakkuuntumisenestoainetta, joka ei itseäni ainakaan haittaa.

Vierailija
33/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä pitää ostaa jotain halpaa shittiä mikä on ihan täyttä feikkiä verrattuna laadukkaisiin kypsytettyihin juustuihin joista voi sitten raastella :O

Vierailija
34/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan näin keväällä jopa pakastettua sipulisilppua kun vanhat sipulit alkavat itää. Mieheni pilkkoo uskollisesti niitä vanhoja kokonaisia.

Kukin tyylillään.

Vierailija
35/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pizzasuikaleessakaan ole lihaa kuin korkeintaan 50%. Kinkkusuikaleessa yli 80% lihaa.

Kasvissyöjät nostaisivat varsinaisen ulinan jos kasvispyöryköissä olisi 40% kasviksia ja loppu liha-luujauhoa.

Enemmistöjä helppo petkuttaa ja kaltoinkohdella, ainoastaan äänekkäimmät vähemmistöt saavat äänensä kuuluviin!

N28, lihaa syövä bi-nainen

Vierailija
36/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin hyvä huomio ja sivustakatsojana ihan hirvittää että et ole koskaan lukenut tuoteselosteita :O Miten ei niin paljon kiinnosta oma terveys että tietäisi mitä sisuksiinsa ammentaa?

Huono näkö tosiaan. En näe niitä pieniä tekstejä.

Ymmärrettävää jos ei näe, mutta oletko siis vaan ohittanut olankohautuksella sen? Eikö ole kutkuttanut hommata lukulaseja/suurennuslasia että näkisit mitä siinä elintarvikkeessa on? Ihan siis kodin rauhassakin näihin voi tutustua tai kysyä parempisilmäiseltä kaverilta, tai vaikka ottaa kännykällä valokuva ja zoomata sitä. Konsteja on kyllä mutta tuo kiinnostuksen puute on huolestuttavaa.

En siis sun taustaa tarkemmin tiedä mutta aloin miettiä että tämänkö takia ihmiset on niin lihavia nykyään kun ei piitata yhtään siitä mitä syödään?

Vierailija
37/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilohinta tällä "laatutuottella" on kuitenkin yli 6€. Aika kallista kun puolet on petäjäistä ja muuta  arvotonta ja ehkä jopa haitallista p*skaa. S-ryhmän halpuutus on nyt P*skuutus?

Ihan vinkiksi, että sitä  Rainbow-kermajuustoa saa edelleen Prismoista ja osasta S-markettejakin vielä toistaiseksi alle 4€/kilon paketti.

Tämä on ihan ok yleisjuusto leivälle ja ruoanlaittoon. (se rasvaisempi versio siis!) Ja on mielestäni parempaa maullisesti kuin kilpailijoien edullisimmat vastaavat. Vaikka valmistusmaa onkin Viro. Tai ehkä juuri siksi.

Joku Arki-Edam ei edes sovellu hyvin ruoanlaittoon liian alhaisen rasvaprosentin vuoksi.

Nuo uudet Oltermanni-versiot ovat ihan ok mutta toki kilohintakin on hieman korkeampi.

Ei tosin mahdoton.

Se Monterey Jack oli kyllä tuhdimpi myös maultaan että ehkä vähempi määrä riittää samaan makuefektiin?

Vierailija
38/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin tätä ja alkoi naurattaa, että bambukuidun käyttö on elintarvikemuoveissa kielletty EU:ssa. Ruokaan sitä saa näköjään kuitenkin laittaa! Whaaaat? Selittäkää joku joka tietää ja ymmärtää tän.

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/pakkauks…

Glup🙀. Nyt on kyllä hyödyllinen palsta! Kiitti vaan. Ja erityisesti ap:lle.

Pitääpä laittaa kyselyä asiasta.

Vierailija
39/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä pränttiä ei näe lukea, on se merkki siitä, että siinä on niin paljon kaikkea ylimääräistä tavaraa, että parempi jättää syömättä.

Vierailija
40/108 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans juustoraastevinkki:

Olin tekemässä pizzaa tässä joku ilta ja tajusin, että juustoraastin oli tiskikoneessa. Hoksasin, että juustohöylällä vedetyt viipaleet kun pilkkoo veitsellä, niin lopputulos on kutakuinkin juustoraastetta. Oli itse asiassa vieläpä vähemmän vaivalloista kuin itse raastaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän