Miten ihmeessä juustoraasteessa voi olla alle puolet juustoa?
https://www.foodie.fi/entry/x-tra-pizzaraaste-23----500-g/7340011300755
Ainesosat:|Juusto 49% ( maito , suola, hapate, e läinperäinen juoksete , säilöntäaine (E 251), väri (E 160a)), juuston kaltainen kasvirasvavalmiste|49% (vesi, perunatärkkelys, palmuöljy, suola, bambukuitu, rasvaton maitojauhe , sulatesuolat (E|339, E 330), säilöntäaine (E 202), väri (E 160a), aromi), perunatärkkelys
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi kaupan halpistuotteita juuri tuosta syystä; puolet on jotain pa***a.
Halpistuotteista valtaosa on sama tuote kuin "aidossa", mutta vain pakkaus on eri. Tämä selviää, kun kurkkaat siitä pakkauksesta kohdan valmistaja.
Kyllä se aitous selviää ainesosaluettelosta, ei suinkaan valmistajan nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa juustoa raasteena sillä olen aina jaksanut itse raastaa sitä aidosta juustosta ja katson kilohintoja.
Isomman määrän juustoa silppuaa esim. pellilliseen pitsaa monitoimikoneen leikkurilla kun ensin pienentää sen veitsellä noin peukalonpään kokoisiksi kuutioiksi.
En ole ikinä ostanut valmis raasteita.
Onnittelut. Jos kuitenkin ostaa juustoa vaikka just pitsaa varten niin sama kai se on ostaa raasteena.
Ei ollenkaan sama. Johan sen aloituksesta näkee, mikä ero on valmiilla raasteella ja itse raastetulla. Juustoa saa myös pieninä kimpaleina, jos ei muuten käytä kuin pitsan tekoon.
Minä ostan näin keväällä jopa pakastettua sipulisilppua kun vanhat sipulit alkavat itää. Mieheni pilkkoo uskollisesti niitä vanhoja kokonaisia.
Kukin tyylillään.
Mitä ihmettä. Ostan ison jääkaapin vihanneslaatikkoon punasipulia kilon kerran kuussa eikä ne ole alkanut muuttumaan. En ole ikinä ostanut pakastettua sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi kaupan halpistuotteita juuri tuosta syystä; puolet on jotain pa***a.
Halpistuotteista valtaosa on sama tuote kuin "aidossa", mutta vain pakkaus on eri. Tämä selviää, kun kurkkaat siitä pakkauksesta kohdan valmistaja.
Eipä se ainesosaluettelo miksikään muutu, jos HK:n makkara kääritään Pirkka-pakettiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa juustoa raasteena sillä olen aina jaksanut itse raastaa sitä aidosta juustosta ja katson kilohintoja.
Isomman määrän juustoa silppuaa esim. pellilliseen pitsaa monitoimikoneen leikkurilla kun ensin pienentää sen veitsellä noin peukalonpään kokoisiksi kuutioiksi.
Onnittelut. Jos kuitenkin ostaa juustoa vaikka just pitsaa varten niin sama kai se on ostaa raasteena.
Ei ollenkaan sama. Johan sen aloituksesta näkee, mikä ero on valmiilla raasteella ja itse raastetulla. Juustoa saa myös pieninä kimpaleina, jos ei muuten käytä kuin pitsan tekoon.
Minä ostan näin keväällä jopa pakastettua sipulisilppua kun vanhat sipulit alkavat itää. Mieheni pilkkoo uskollisesti niitä vanhoja kokonaisia.
Kukin tyylillään.
Mitä ihmettä. Ostan ison jääkaapin vihanneslaatikkoon punasipulia kilon kerran kuussa eikä ne ole alkanut muuttumaan. En ole ikinä ostanut pakastettua sipulia.
Todennäköisesti myös käytät sen kilon kuukauden aikana. Silloin ei toki idäkään. Mutta jos käyttää vähemmän/harvemmin, voi hyvinkin alkaa itämään. Toki en keksi yhtään syytä, miksi ostaisi ison määrän sipulia, jos sitä käyttää vain vähän.
Kannattaa ostaa tuotteita, joissa ei ole ainesosaluetteloa lainkaan.
Jos perunoihinkin tulee pienet idut niin ne ovat ihan syötävää vielä kun ne idun tyngät poistaa. Jos sipuliin tulee kasvannainen niin eivät nekään ole syömäkelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
No eihän lihapullissakaan ole kuin noin 3% lihaa. Eineksissä siis. Juustoraaste on 100% juustoa, kun näkee sen "suunnattoman suuren" vaivan, että raastaa juuston itse.
Onhan se niin hankalaakin.
Minä säilytän juustonkannat ja ns jämät, pakastamalla pakastuspussissa. Pari tuollaista settiä sitten esimerkiksi pizzan täytteeksi. Ensin sulamaan puoleksi tunniksi, sen jälkeen raastaminen, pizzan päälle ja uuniin. Eikä maksa kuin sen pakastepussin verran. Muuten nuokin juuston jämät menisivät vain roskiin. Mitä järkeä? Omassa taloudessa tulee juuri sopivaan tahtiin, niin ei ole tarvinnut ostaa juustoraastetta vuosikausiin, eikä ole ollut myöskään pulaa tai ylijäämää. Ja se 100% juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ainesosaluettelokin on ihan sama, jos sama tuote laitetaan eri pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ainesosaluettelo miksikään muutu, jos HK:n makkara kääritään Pirkka-pakettiin :D
Jaa, no ehkä sulla on vaikeuksia erottaakin aito ja feikki, puhuthan tässä makkarasta ja me muut juustosta.
Lähetin kyselyn sinne ruokavirastoon. Jos sieltä vastataan niin miten ketju nostetaan ylös?
Täällä on joskus jopa vuosia vanhoja ketjuja. Olen aika uusi av -mamma, enkä osaa.
Olisiko jollain viitseliäisyyttä selittää. Älkää kauheasti alapeukuttako, olen mummeli eikä ATK
eli nykyään it-taidot ole ajan tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on totta, ottakaapa vaikka syyniin. Esim. isot lihatalot valmistaa samaa kamaa myös muiden merkkien alla myytäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkiä rehuja siis? Kaikissa pakatuissa tuotteissa, kun on ainesosaluettelo.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin kyselyn sinne ruokavirastoon. Jos sieltä vastataan niin miten ketju nostetaan ylös?
Täällä on joskus jopa vuosia vanhoja ketjuja. Olen aika uusi av -mamma, enkä osaa.
Olisiko jollain viitseliäisyyttä selittää. Älkää kauheasti alapeukuttako, olen mummeli eikä ATK
eli nykyään it-taidot ole ajan tasalla.
Tää nousee ylös ihan sillä kun ketjuun tulee uusi vastaus. Eli pidä sivun osoite itselläsi muistissa jossain ja tule sitten kertomaan. Mä tuun kanssa lukemaan minkä vastauksen sait! Kiva kun viitsit tiedustella, kiitos vaan minunkin puolesta :)
Vierailija kirjoitti:
Aika niukasti jää ostettavaa, juustot ja pakatut lihatkin jää kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, alkuperäismuodossaanhan se ravinto olisi terveellisintä saada ja tehdä se prosessi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no ehkä sulla on vaikeuksia erottaakin aito ja feikki, puhuthan tässä makkarasta ja me muut juustosta.
No ei se Valio juustonkaan koostumus muutu, jos se laitetaan toisenlaiseen pakettiin :D Se, mikä brändi paketissa lukee, ei kerro mitään tuotteen aitoudesta.
Se halvin ei ole todellisuudessa yleensä halvin.
Lähes kaikki valmisjuustoraasteet tehdään epäkuranteista "jätepaloista", ja sisältävät täyteaineita.
Kilohinta on silti kovempi kuin vastaavalla tuotteella palana. Vaikka puolet on sontaa.
Ja tuollainen valmisraaste pilaantuu nopeasti avaamisen jälkeen.
Raastakaa itse raasteenne. Se ei ole suuri vaiva.
Sama homma tuoremehujen suhteen. Niissä halvoissa "mehujuomissa" on tuoremehuprosentti vain 50-70%. Hintaa on usein vain 10-20% vähemmän kuin 100% tuoremehuissa. Jotka nekin tehdään tiivisteistä ja pulpista. Myös useimmat niistä kalliimmista mehuista!
Ei nuo ole hirveän kaukana huiputusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään.
Todennäköisesti myös käytät sen kilon kuukauden aikana. Silloin ei toki idäkään. Mutta jos käyttää vähemmän/harvemmin, voi hyvinkin alkaa itämään. Toki en keksi yhtään syytä, miksi ostaisi ison määrän sipulia, jos sitä käyttää vain vähän.
Joskus pääsee se pinta kerros vähän nahistumaan mutta kun sen kuorii pois niin sisus on ihan syötävää. Meillä on niin kylmä jääkaappi ettei siellä ala mikään itämään, vaan jos ei ehdi käyttämään niin pinta kerros voi alkaa nahistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, alkuperäismuodossaanhan se ravinto olisi terveellisintä saada ja tehdä se prosessi itse.
Menee nyky-yhteiskunnassa hankalaksi, kun valtaosaa tuotteista ei yksinkertaisesti saa pakkaamattomana. Ja hiukkasen on haastavaa kerrostalossa lähteä jauhamaan jyvistä jauhoja jne. Mistä muuten saa ostettua kokonaisia viljanjyviä? Niinpä.
Raasteissa on aina isompi kilohinta ja täältä voi verrata. Sitten niissä on mm. perunatärkkelystä tai kasvisrasvaa tms. täyteaineina muita lisäaineita jos hinnassa ei paljoa eroa.
https://www.foodie.fi/products/2856
Ei ole ihan sama jos haluaa aitoa juustoa.