Missä iässä rupeaa olemaan kiire löytää kumppani?
Onko olemassa tiettyä ikää johon mennessä kannattaisi kumppani olla hankittuna jos oletuksena on se että haluan saada lapsia jossain vaiheessa elämää? Olen vähän tippunut kelkasta ja suoraan sanoen etakoitunut parin viime vuosien aikana ja olen vähän pihalla sen suhteen missä ikäryhmäni ihmiset tässä vaiheessa tyyppillisesti menevät tässä vaiheessa elämää. Jossain vaiheessa ne biologian asettamat rajoitteet kuitenkin tulevat vastaan.
Kommentit (29)
Noin 30 vuotta sitten olisi minulla oikea aika :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Olen valmistunut kokiksi ja oleen niin hyvä kokki että kukaan nainen ei pysty vastustamaan mun kokkaustaitojani. -tie naisen sydämeen käy vatsan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Naisella ennen 30v ikää, koska siitä lähtee se alamäki lakastumista kohti.
Ja se mies ei voi jättää lakastuvaa naista ja vaihtaa nuorempaan syystä että? Jos ikä on miehelle kynnyskysymys, tai ei hahmota omaa ikääntymistään, niin ei kiitos. Ei kaikki pysytä nuorina ja hehkeinä ikuisesti. Mielummin tapaan jonkun vaikka 50v ja saan hyvän suhteen kuin menen paniikissa kimppaan miehen kanssa parikymppisenä ennen "lakastumista". Ihmisen kanssa ollaan suhteessa, ei iän.
Vierailija kirjoitti:
Sekä miehillä että naisilla 27-28 v sillä 30 v on hyvä olla jo vauva tulossa. Olen huomannut, että niillä joilla on ylittynyt maaginen 30 ikäraja, on ollut mahdotonta tai vaikeaa löytää ainakaan sellaista puolisoa, jolla ei olisi lapsia valmiina ja osa ei edes tahdo perhettä ja osa taas ei kelpaa lisääntymistarkoituksessa. Naisilla 35 v ikä heikentää hedelmällisyyttä dramaattisesti, joten silloin on oikea aika ehkä saada toinen, kolmas.... lapsi, eikä yrittää ensimmäistä. Miehillä enintään 1-5 vuotta myöhemmin sama tilanne. Nuoren miehen spermalla saadaan tutkitusti terveempiä lapsia ja varmemmin kuin vanhemman miehen. Naisen ikää kompensoi muutaman vuoden verran miehen nuoruus, kun tahdotaan raskautta:) En nyt laita listaa sairauksista ja oireyhtymistä, jotka syntyvillä lapsilla lisääntyvät, jos mies on vanha. Googlatkaa.
Nuori mies: spermasi on heikompaa kuin isäsi sperma – syytä ei tarkkaan tiedetä
Vierailija kirjoitti:
26v, jos aikomus on ostaa yhteinen asunto ja hankkia pari lastakin. Asuntolainat maksetaan alle 50-vuotiaana.
No jo on tarkat rajat. Otin ensimmäisen asuntolainani 50 vuotiaana. Yksin. Mielelläni olisin sen ottanut nuorempana ja miehen kanssa puoliksi, mutta ei se mikään ehto ole. Kaikkien elämä ei mene saman kaavan mukaan.
Miehille 40 v alkaa olla jo aika tiukka aikataulullisesti. Naiset saa nuorempia seksukumppaneita vielä reilut 10v tuota vanhempina.
Mikä ihmeen kiire? Ihmiset menee naimisiin vanhainkodissakin. Jos haluaa lapsia, sen asian kanssa voi tulla kiire, mutta ei rakkautta voi kiireellä pakottaa. Muuten päätyy epätoivoissaan yhteen jonkun epäsopivan kanssa.