Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku tehdä aloitteen, että kielletään Unicef-kävely kouluissa?

Vierailija
06.09.2015 |

Miksi Suomen koululaitos on valjastettu organisaation rahankeräykseen, mitä koulut tästä saavat? Voin kertoa mitä kodit saavat - helvetinmoisen stressin ja rahan kerjäämisen sukulaisilta.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ite.

Vierailija
2/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei osallistuta siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen rahankeräämiseen ole pakko osallistua. Lapsi voi kyllä kävellä ilman rahankeruutakin....

Vierailija
4/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osallistua. Jos haluaa, voi laittaa vaikka 10 senttiä kilometriltä.

Itse en ole koskaan laittanut ropon ropoa noihin, vain lasten omiin luokkaretkikeräyksiin.

Vierailija
5/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käveltiin koulussa Romanian löytökoirien hyväksi, silloin ihmetytti ja raskaasti. 

Vierailija
6/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa turhaan käytetään aikaa typerään ravaamiseen. Senkin ajan voisi opiskella.

Vierailija
7/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:24"]Tee ite.
[/quote]
Miks alapeukutettu? Miksei ap voi tehdä sitä itse vaan parkuu muita tekemään?

Vierailija
8/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku? No mitä jos tekisit ihan itse???

Vierailija
9/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tässä maailmantilanteessa sitten sait idean, että Unicefille rahaa keräävä kävelytapahtuma (joka vie koululaisten ajasta kokonaiset 45 minuuttia) pitää lopettaa. Jepjep.

Vierailija
10/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri tässä maailmantilanteessa sain tämän idean. Kun olen jo avustanut Ensi- ja turvakotia, vienyt tavaraa tarvitseville ja tehny hyväntekeväisyyttä ihan ilman tätä Unicef-kävelyäkin. Joka sen lisäksi, että aiheuttaa helvetinmoista stressiä, aiheuttaa myös sen, että muksut kouluissa vertailevat näitä kerättyjä summia..

Ap

Vierailija
11/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:41"]

Kyllä, juuri tässä maailmantilanteessa sain tämän idean. Kun olen jo avustanut Ensi- ja turvakotia, vienyt tavaraa tarvitseville ja tehny hyväntekeväisyyttä ihan ilman tätä Unicef-kävelyäkin. Joka sen lisäksi, että aiheuttaa helvetinmoista stressiä, aiheuttaa myös sen, että muksut kouluissa vertailevat näitä kerättyjä summia..

Ap

[/quote]

Oot vain opettanut lapsesi omankilvenkiillottajiksi :)  Me ei ole annettu mitään, tosin lapsi vasta tokalla, mutta kuitenkin. Mulla on omat kohteeni joita tuen ja Unicef ei kuulu niihin. En ymmärrä, miksi tuosta mitään stressiä tarttis ottaa?

Vierailija
12/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:26"]

Meillä käveltiin koulussa Romanian löytökoirien hyväksi, silloin ihmetytti ja raskaasti. 

[/quote]Voi olla ett oppilastoimikunta on päätänyt kohteen ja päätynyt tuohon. Aika outo kohde tosiaan.

Vierailija
13/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat siihen osallistuneet joka vuosi, mutta vain kävelyn takia, ei rahan. Keneltäkään he eivät ole rahaa kerjänneet ja näin on toiminut myös moni muu. Kävelkööt siis minun puolestani.

Vierailija
14/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen on hieno asia mutta rahankeruu huonon asian puolesta on törkeetä. Lapsia siinä käytetään hyväksi 

Vierailija
15/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä, mikä siinä aiheuttaa stressiä. Meillä minä olen merkannut euron per kilometri ja mies samoin. Ketään muita ei ole kysytty. Jos rahat olisivat tiukassa, merkkaisimme tietenkin vähemmän tai ei mitään.

Vierailija
16/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta unicef-kävely on hauska tapahtuma. Meidän lasten koulussa se järjestetään lauantaina, ja siitä kertyy ylimääräinen lomapäivä lyhyeen syyslomaan. Meidät vanhemmat kutsutaan mukaan, itsekin olen ollut monena vuonna.  Rahoja voi antaa sinä päivänä TAI (kuten itse teen) laittaa ne suoraan keräystilille, niin ei tarvitse lapsen stressata kuoren kanssa. KOSKAAN lapset eivät ole vertailleet summia, ja jos jonkun luokalla niin tehdään, kannattaa olla opettajaan yhteydessä, että hän pitää tiukkasävyisen puheen luokalle. Vähävaraisten kyykytytäminen kun ei todellakaan ole tuossa tarkoitus!!

Päivään liittyy liikuntaa ja teemaan liittyvän lyhyen filmin katsominen, ja se filmi on hyvää solidaarisuuskasvatusta. Puhutaan siitä, millaista lasten elämä on köyhissä kehitysmaissa, hyvää perspektiiviä siitä saa. 

Vierailija
17/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:53"]

[/quote]Voi olla ett oppilastoimikunta on päätänyt kohteen ja päätynyt tuohon. Aika outo kohde tosiaan.

[/quote]

Se oli rehtorin idea, hänellä oli kotona oma "adoptoiu" löytökoira.

Hieman oli mopo sitten karannut käsistä ja koko koulu tepasteli rahaa koirille, vaikka kyseisen maan lasten tilannekaan ei ole kehuttava.

Vierailija
18/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka herkkä ihminen oletkaan, jos tuo tempaus aiheuttaa sussa noin hätää ja ahdistusta. Stressiäkin?

Voihan se lapsi olla poiskin sen päivä, niin saatte levätä yhdessä. Stressaantumatta.

Kaikkea hyvää sulle ja rauhaa ja rakkautta.

Vierailija
19/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:07"]

[/quote]

Hieman oli mopo sitten karannut käsistä ja koko koulu tepasteli rahaa koirille, vaikka kyseisen maan lasten tilannekaan ei ole kehuttava.

[/quote]Ei hemmetti:DD Just koirille Romania sitä rahaa tarvitseekin. Tarttis mielummin aidata koko maan rajat.

Vierailija
20/71 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:07"]

[/quote]

[/quote]

Vau! :D Meillä on aina perinteisesti autettu, jonkun maan koulua tai koululaisia. Saattaisin ääntäni korottaa ja kysästä tuosta kohteesta. Outo.