Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku tehdä aloitteen, että kielletään Unicef-kävely kouluissa?

Vierailija
06.09.2015 |

Miksi Suomen koululaitos on valjastettu organisaation rahankeräykseen, mitä koulut tästä saavat? Voin kertoa mitä kodit saavat - helvetinmoisen stressin ja rahan kerjäämisen sukulaisilta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:14"]

Minun mielestäni on outoa antaa lapsille sellainen kuva, että turhanpäiväinen rundaaminen tuottaa jotenkin rahaa. Tekisivät jotain hyödyllistä taksvärkkiä, jos on tarkoitus ansaita rahaa. Ihan liikaa tässä maassa muutenkin näitä, jotka uskovat, että rahaa tulee jostain, jos vain toivoo tarpeeksi tai tarkoitus on hyvä.

[/quote] voisivat kerätä pulloja ja niistä lahjoittaa rahan vaikkapa hurstille 
[/quote]
Koulun myyjäisten tuotosta voisi lahjoittaa vaikka 5 % hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
62/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:14"] Minun mielestäni on outoa antaa lapsille sellainen kuva, että turhanpäiväinen rundaaminen tuottaa jotenkin rahaa. Tekisivät jotain hyödyllistä taksvärkkiä, jos on tarkoitus ansaita rahaa. Ihan liikaa tässä maassa muutenkin näitä, jotka uskovat, että rahaa tulee jostain, jos vain toivoo tarpeeksi tai tarkoitus on hyvä. [/quote] voisivat kerätä pulloja ja niistä lahjoittaa rahan vaikkapa hurstille  [/quote] Koulun myyjäisten tuotosta voisi lahjoittaa vaikka 5 % hyväntekeväisyyteen.

[/quote]Ei mitään myyjäisiä eikä unicef kävelyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tietysti ottaa yhteyttä koulun rehtoriin asian tiimoilta. En nyt kuitenkaan näe tätä kauhean isona asiana. Kenenkään ei kai ole pakko antaa rahaa? Vertailu on tietty ikävää, mutta ei se keräyksiin lopu. Liikuntatunnilla vertaillaan aikoja, kaikissa aineissa numeroita, aineissa pituutta (ja arvosanaa)... Myöhemmin seurustelukumppaneita, seksikokemuksia, päihteiden käyttöä... Tämmöinen kävely on ihan pikku juttu vaan monen muun muassa. Jokaisen pitää opetella miettimään itse, minne rahaa laittaa vai laittaako.

Vierailija
64/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:44"]

Voithan tietysti ottaa yhteyttä koulun rehtoriin asian tiimoilta. En nyt kuitenkaan näe tätä kauhean isona asiana. Kenenkään ei kai ole pakko antaa rahaa? Vertailu on tietty ikävää, mutta ei se keräyksiin lopu. Liikuntatunnilla vertaillaan aikoja, kaikissa aineissa numeroita, aineissa pituutta (ja arvosanaa)... Myöhemmin seurustelukumppaneita, seksikokemuksia, päihteiden käyttöä... Tämmöinen kävely on ihan pikku juttu vaan monen muun muassa. Jokaisen pitää opetella miettimään itse, minne rahaa laittaa vai laittaako.

[/quote] Kyllä se rassaa monia. Kerjääminen ja rahankeräys pitäisi lailla kieltää. Ei kukaan siitä tykkää.  

Vierailija
65/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapset vertailevat sekä summia, että kuinka monta sponsoria lapsella on. Meillä ei olla edes viikottain tekemisissä niiden kahden tädin kanssa, jotka lapsilla on (samalla kummitätejä), eli varta vasten pitäisi soitella, selittää tämä keräysjuttu ja pyytää sponsoriksi. Isovanhempia on kaksi ja molemmat niin pihejä, että eivät anna rahaa tällaisiin. Eli minä ja ex-mieheni olemme ne sponsorit, ja tämä kolmelle lapselle. Minulla ei ainakaan ole ylimääräistä rahaa. Käytännössä olen luvannut lapselle euron/tarra, yleensä jokainen saa noin 10 tarraa. Enkä ole maksanut summaa, verkossa maksetaan niin voi jättää maksamattakin.

Minä pidän tätä ikävänä, koska olemme vähävaraisia enkä suin surminkaan haluaisi lasteni joutuvan kärsimään siitä ja tuntemaan itsensä erilaiseksi kuin muut luokkakaverit. Samasta syystä harmittaa nämä "mitä teit kesälomalla"-keskustelut opettajan johdolla koulun alettua, lapsi kyllä itse ymmärtää että on ainoa luokasta, joka ei luettele ulkomaanreissuja. Vaikka omat retket ovat olleet kuinka kivoja ja opekin kehuisi niitä, tämä kyselykierros korostaa eriarvoisuutta.

Vierailija
66/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kuulua koulun toimintaan vaan perustua vapaaehtoisuuteen. Eli jotka haluavat auttavat omalla ajallaan ja rahallaan. Jos haluaa kiertää kortteleita tai maratoonia ja kokee maailman sillä tavalla parantuvan - siitä vain. Kolehtit asia erikseen.

Mielestäni ei sopivaa sotkea oppivelvollisuutta ja hyväntekeväisyyttä varsinkin mammutti organisaation toimesta...

Vierailija
67/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin harjoittelija Unisef, Genevessä. Aivan mahtava paikka. Näkee ja tuntee konkreettisesti mitä rahalla saa, ihan rivi harjoittelijakin. Varsinaisilla työntekijöillä aivan satumaiset palkat. Todellakin unelma työpaikka. Rahaa kerätään kaikkialta, koskettavilla julisteilla, joita kampanjaosasto yhdessä mainostoimistojen kanssa tekee. 

Vierailija
68/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:30"]

Olin harjoittelija Unisef, Genevessä. Aivan mahtava paikka. Näkee ja tuntee konkreettisesti mitä rahalla saa, ihan rivi harjoittelijakin. Varsinaisilla työntekijöillä aivan satumaiset palkat. Todellakin unelma työpaikka. Rahaa kerätään kaikkialta, koskettavilla julisteilla, joita kampanjaosasto yhdessä mainostoimistojen kanssa tekee. 

[/quote] just joo.  tuon pystyy kyllä arvaamaan 

Vierailija
69/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 07:57"]

Lapseni koulu keräsi sillä rahamäärän jolla saatiin kaivo afrikkaöaiseen kylään. Kyllä henk. Koht. Tuohon asiaan voin kolikoita ja papereita hetken pyöritellä. Mutta ethän sä tajua kun hanasta olet omaan kämppääsi ikäsi vettä laskenut etkä kävellyt naapurikylään ja kantanut joka tippaa.

[/quote] 

Antaa unicefin kerätä mutta tämänlainen keräystoiminta pitää ehdottomasti kieltää. 

[/quote]

Juuri näin, -sinä- voit henkilökohtaisesti tuke Unicefiä tai ihan mitä tahansa järjestöä haluat. Vapaaehtoisesti. Ilman että siitä tehdään koulussa ohjelmanumero opetussuunnitelmaan, jolloin jokainen lapsi toimii välikappaleena "vapaaehtoisessa" keräyksessä koulun ja vanhempien välityksellä.

Et muuten tullut ajatelleeksi suomalaisia vähävaraisia perheitä, lastenkoteja tms? Heillekin kelpaisi varmaan avustus ja auttaminen!

Vierailija
70/71 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 07:47"]

Kyllä keräys lasten varjolla on härskiä touhua. Nykyinen työttömyys koskettaa niin isoa osaa kansaa eikä kellään ole enää ylimääräistä ja mielestäni se ei ole soveliasta pyrkiä viemään lasten viikkorahat tällä menetelmällä.

Lastensairaalan keräykset sai muutenkin aikaan sen, että ne jotka lahjoitti, saattoi antaa niin ison summan sillä ajatuksella ettei enää ikinä tarvitse osallistua mihinkään. 

[/quote] Ei suomalaisilla ole enää ylimääräistä rahaa ja varaa antaa mitään pois  ja jos kerätään, pitäisi rahat käyttää juuri kuten edellinen kommentoija sanoo, suomalaisia vähävaraisia varten.  kommentti ei nyt osunut oikeaan puhekuplaan. 

Vierailija
71/71 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän