Voiko keittiöpyyhkeet ja pikkarit pestä samas
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:10"]
Mikä ihme edes on keittiöpyyhe? Mihin te sellaista käytätte?
[/quote]
Pyyhe, joka sijaitsee keittiössä, ohuempi ja ei pörröinen kuten vessan pyyhkeet yleensä on. Sitä käytetään käsien kuivaamiseen esim. sen jälkeen kun on pessyt tiskit.
Voi pestä. Nehän peseytyy siellä pesukoneessa, ohjelman jälkeen ei alkkarit ole "pilluisia" eikä pyyhkeeseen mene mitään "pimppibakteereja".
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:50"]
Herää kysymys kuinka likaisia ne teidän pikkarit on jos joudut tällaisia pohtimaan ;)
[/quote]
Ihan niin puhtaita kuin valkovuodosta ja siteiden ohivudoista jää :) Eli en pese keittiöpyyhkeiden kanssa samassa.
[/quote]
Mä pesen verisiä kestositeitä paitojen, keittiö ja vartalopyyhkeiden kanssa samassa koneessa... Siellähän koneessahan ne peseytyy.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:16"]
Jos pesee kuudessakympissä niin pyykki on käytännössä steriiliä. Kaikki normaalit bakteerit ovat kuolleet silloin.
Vastaus on että voi pestä jos hygieniaa ajattelet.
[/quote]
steriiliä :'D
[/quote]
Mikäs tuossa naurattaa? Ei ole montaa bakteeria ja vielä vähemmän sieniä, jotka kestäisivät tuollaisia lämpötiloja. Kun yhtälöön lisää pesuaineen ja useamman vedenvaihdon, on jälki hyvin puhdasta ja häviävän pienellä todennäköisyydellä on mitään, jota saisit lisättyä viljelemällä. Eli käytännössä melkein joka kerta pyykkisatsi on steriili.
Eikö nykyaikana opeteta koulussa perusasioita taloudenhoidosta? Pyykit lajitellaan värin ja lämpötilan mukaan ennen pesua. Alusvaatteet ja pyyhkeet eivät kuulu samaan koneelliseen.
Minulla tuli kerran haava sormeen, ja puseroon meni verta. Jouduin heittämään puseron roskiin, koska 1) ei voi pestä normaalien vaatteiden kanssa koska sitten kaikki vaatteet ovat aivan verisiä joka puolelta, 2) ei voi pestä alusvaatteiden kanssa koska sitten puserossa on pillubakteereja joka puolella, 3) ei voi pestä yksinään koska kuluu vettä. Myöskin lattian heitin roskiin kun siihen meni verta, koska siis hyi vittu verta. Jouduin naulaamaan huonekalut seiniin ja nyt roikun köysillä katosta kirjoittamassa tätä viestiä. Alakerran naapuri näyttää leikkaavan juuri vihanneksia, toivottavasti ei leikkaa sormeensa koska sitten hänkin joutuisi kiinnittämään omat köytensä minun kattooni.
Mä olen yli 40 ja pari kk sitten kuulin ekaa kertaa jonkun pesevän alusvaatteet erillään muista. Ollaan aina pesty kaikki sekasi, lämpötilat vaan huomioiden :O
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:16"]
Eikö nykyaikana opeteta koulussa perusasioita taloudenhoidosta? Pyykit lajitellaan värin ja lämpötilan mukaan ennen pesua. Alusvaatteet ja pyyhkeet eivät kuulu samaan koneelliseen.
[/quote]
Ei ole mitään helvetin väliä oikeasti mitä sinne koneelliseen tunget ja itse pesen kaikki pyykkini joka kerta 60 asteessa. Vanhanaikainen olet, harva se lajittelee pyykkejänsä koska ei sitä lajittelua tarvi. Samassa lämpötilassa paitsi jotkut herkimmät ja vain valkoset ja värilliset erillään. Näin tehnyt aina ja hyvänä säilynyt kaikki pyykit väreineen, kuoseineen, materiaalineen jne. Eikä leviä mitkään bakteerit.
En pese alusvaatteita minkään pyyhkeiden kanssa samassa. No joskus harvoin ehkä kylpypyyhkeiden. Kyllä minulla monesti sukat haiskahtaa vielä pesun jälkeenkin vähän, vaikka kuudessakympissä pesenkin. Eli eipä nuo steriiliksi tule, muuten ei haisisi miltään. Ei vaan tee mieli liotella keittiöpyyhkeitä sukkamehussa ja valkovuotoliemessä, vaikka vesi muutaman kerran vaihtuukin sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:23"]
Minulla tuli kerran haava sormeen, ja puseroon meni verta. Jouduin heittämään puseron roskiin, koska 1) ei voi pestä normaalien vaatteiden kanssa koska sitten kaikki vaatteet ovat aivan verisiä joka puolelta, 2) ei voi pestä alusvaatteiden kanssa koska sitten puserossa on pillubakteereja joka puolella, 3) ei voi pestä yksinään koska kuluu vettä. Myöskin lattian heitin roskiin kun siihen meni verta, koska siis hyi vittu verta. Jouduin naulaamaan huonekalut seiniin ja nyt roikun köysillä katosta kirjoittamassa tätä viestiä. Alakerran naapuri näyttää leikkaavan juuri vihanneksia, toivottavasti ei leikkaa sormeensa koska sitten hänkin joutuisi kiinnittämään omat köytensä minun kattooni.
[/quote]
minä istun sohvallamme toisinaan paljaalla pyllylläni ja me jopa naidaan sohvalla, on siis jonkinmoista eritettä takuulla tullut ja siinä sitten kivasti vieraat istuvat tietämättä mitään. En edes 60 asteeseen pesukoneeseen ole sohvaani pistänyt kun putsannut, nam nam ;) meiltä lähdetään mukaa aina pillu- ja penisbakteereita...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:26"]
En pese alusvaatteita minkään pyyhkeiden kanssa samassa. No joskus harvoin ehkä kylpypyyhkeiden. Kyllä minulla monesti sukat haiskahtaa vielä pesun jälkeenkin vähän, vaikka kuudessakympissä pesenkin. Eli eipä nuo steriiliksi tule, muuten ei haisisi miltään. Ei vaan tee mieli liotella keittiöpyyhkeitä sukkamehussa ja valkovuotoliemessä, vaikka vesi muutaman kerran vaihtuukin sen jälkeen.
[/quote]
No hyi hel***
Hanki apua tohon jalkahikeen ja valkovuotoliemeen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:26"]
[/quote]
ei oo normaalia haista. Itse en käytä edes näitä nykyisiä myrkky pesuaineita mitä valtaosa käyttää enkä huuhteluainetta ja kyllä hikoan jaloista, koskaan ei sukat haise kun pesun jälkeen, vain raikkaalta. Onko koneesi liian täynnä? huollatko konetta? Pesukone pysyy puhtaana kun laittaa pyörimään 95 asteeseen tyhjänä, ite käytän etikkaa sinne pesuainelokeroon. Saattaa haiskahtaa jos ei pyykkikonetta itseään pidä puhtaana!
Meillä on 8kg kone, aika kauan saisi hautoa pikkuhousuja pyykkikorissa, että saisi edes puolitäytölle koneen... joten sekaisin menee. Ja koska haluan pestä 60 asteessa alusvaatteet, niin kaverina on usein pyyhkeitä tai vuodevaatteita. Mulla on hyvä kone, ja käytän pesuainetta, joten puhdasta tulee.
Aatelkaas, mä pesen kestovaipat pyyhkeiden kanssa samassa. Samaan menee siis myös kaikki kylpypyyhkeet, keittiöpyyhkeet, vauvan puklurätit, pikkupyyhkeet joissa joskus jopa kakkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:23"]Minulla tuli kerran haava sormeen, ja puseroon meni verta. Jouduin heittämään puseron roskiin, koska 1) ei voi pestä normaalien vaatteiden kanssa koska sitten kaikki vaatteet ovat aivan verisiä joka puolelta, 2) ei voi pestä alusvaatteiden kanssa koska sitten puserossa on pillubakteereja joka puolella, 3) ei voi pestä yksinään koska kuluu vettä. Myöskin lattian heitin roskiin kun siihen meni verta, koska siis hyi vittu verta. Jouduin naulaamaan huonekalut seiniin ja nyt roikun köysillä katosta kirjoittamassa tätä viestiä. Alakerran naapuri näyttää leikkaavan juuri vihanneksia, toivottavasti ei leikkaa sormeensa koska sitten hänkin joutuisi kiinnittämään omat köytensä minun kattooni.
[/quote]
Tuli mieleen Sinister-leffa.
Mä pesen kaikki samassa läjässä ja aina vähintää 60 asteessa.