Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun köyhille annetaan juuri vanhentuvia ruokia.

Vierailija
06.09.2015 |

Siis kuulemma noihin keipäjonoihin viedään kaupoista viimeisen myyntipäivän elintarvikkeita. Minusta se on iljettävää. Suomalaiselle köyhälle annetaan elintarvikkeita, jotka eivät ole kelvanneet muille. Kyllähän se ruoka parhaalta tuoreena maistuu. Ihan kuin köyhiä käytettäisiin jätemyllynä.

En ole leipäjonossa ollut, mutta jos siellä on kylmäsäilytystä tarvitsevia tuotteitakin, niin eikös sellasia ole riskialtista lähteä enää viimeisillään jonnekin kuskaamaan ja sieltä vielä sitten köyhä kuskaa kotiinsa.

Jos joku haluaa ostaa 50 % alesta kaupasta, niin se on sitten oma päätös ja itse harkittu. Tuota vieroksun, että huonot annetaan köyhille.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:26"]Ne voisi myydä alella halukkaille ja jakaa köyhille tuoretta tavaraa.

Köyhä tuskin syö heti koko saalistaan, joten se ehtii vanhentua hänellä vielä lisää.ennen syöntiä.

[/quote]

Kuka maksaa erotuksen? Köyhä? Millä rahalla?

Vierailija
22/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:26"]

Ne voisi myydä alella halukkaille ja jakaa köyhille tuoretta tavaraa. Köyhä tuskin syö heti koko saalistaan, joten se ehtii vanhentua hänellä vielä lisää.ennen syöntiä.

[/quote]

Niitähän myydään alennuksella halukkaille. Lisäksi, parasta ennen -päiväys ei ole tuotteen viimeinen käyttöpäivä.

[/quote]

ei kelpaa vähävaraiselle ilmaiseksi, mutta kelpaa täydellä hinnalla itse itsensä elättävälle?

En minäkään halua niitä parasta ennen huomenna maitotuotteita kuin korkeintaan yhden...käyn kaupassa vain kerran viikossa ja jos päivämäärät ei riitä, jää ostmatta.

[/quote]

Minä käyn kaupassa silloin kun tarvitsee, ja minulle kyllä kelpaa alennetut parasta ennen -päiväänsä lähestyvät tuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:28"]

Jos minä olisin köyhä olisin tyytyväinen vaikka eilen vanhentuneisiin ruokiin jos vaihtoehto on nälkä.

[/quote]

Olisit tyytyväinen "hyvinvointi valtioon" ?

Vierailija
24/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni ostaa päiväyskamaa joko vahingossa tai alennuksella.

ruoka säilyy kyllä pidempään kuin päiväykset antaa ymmärtää.

Vierailija
25/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuka maksaa. Mieheni toi kerran aikoinaan 90-luvulla yliopistolta satsin elintarvikkeita, joissa oli painettuna jotain, että eu:n ruoka-apua. Ei niitä siellä jaettu kuin vuoden verran. En tiedä, miksi niin vähän aikaa.

Eli ehkä tulee eu:lta? (Joo, tiedän, että ollaan nettomaksajia.)

Vierailija
26/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:34"]

Vähänpä leipäjonoista - tai oikeastaan ne on ruokajonoja - tiedätte.

Niissä jaetaan myös täysin pilaantunutta, homeista ja monta päivää päiväyksen yli olevaa ruokaa.

Saman päiväyksen ruoka ihan ok, mutta niistäkin osa jo pilaantuneita, kun kylmäketju pettänyt jossain vaiheessa.

[/quote]

En koskaan saanut vanhentunutta tai homeista evästä kun vielä jouduin sitä ruokajonosta hakemaan. Miksi pilaantuneista ruuista ei ole ollut juttua mediassa? Siksi, koska niin tuskin on käynyt.

Vierailija
27/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan punaisen lapun tuotteita just siksi etten köyhtyisi. Mikä ongelma?

Vierailija
28/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:28"]

Jos minä olisin köyhä olisin tyytyväinen vaikka eilen vanhentuneisiin ruokiin jos vaihtoehto on nälkä.

[/quote]

[/quote]
Tässä puhutaan nyt ilmaisesta ruoasta, ilmeisesti tässä maassa ei ole todellista köyhyyttä kun ilmaisesta ruoasta on varaa nirsoolla.

Vierailija
29/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pojasta, joka sai valtavasti vehnäjauhoja. Ei se osannut leipoa. Roskiin varmaan loput jauhot sitten menivät. En tiedä.

Vierailija
30/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihmettelen näitä köyhyysjuttua. Luin leipäjonoissa olevista köyhistä, joilla sähkölasku on kuukaudessa 200 e ja puhelinlaskut samat. 6 henkinen perhe. Meillä on 3 henkeä ja puhelinlasku on 40 e yhteensä, ja sähköön menee alle 50 e. Asumme kuiteskin ihan kohtuu kokoisessa 90 m2 asunnossa. Isolla perheellä tietty isompi, mutta kuinka iso?

Vierailija
31/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:38"]

Miksi Suomessa kellään täytyy olla niin nälkä, että joutuu syömään kaupan ylijäämätavaraa. Kun näitä.kuitenkin on, niin annettais edes kunnollista ruokaa hyvällä päivämäärällä. Ahdistaa aina, kun joku yloeä kauppias jossainvhehkuttaa tekevänsä hyväntekeväisyyttä antamalla vanhentuvat tuotteet köyhille.

[/quote]

Miksei sossun rahat riitä? Eikö pitäisi puuttua sinne missä on ongelma, eikä oireisiin?

Jos polvi on kipeä, niin miksi se on kipeä?

Vierailija
32/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:28"]

[/quote]

[/quote]
Lukutaitokin hukassa?

Vierailija
33/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille heitetään armopaloina huonoa ruokaa.

Vierailija
34/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut kolme sosiaalitoimiston asiakasta ja kaikki tupakoivat. Yläkerrassa asuu kaksi sossutapausta (tai päävaivaista) ja molemmat vetää röökiä.

Ehkäpä tupakan myynti pitäisi kieltää Suomessa? Siitä ei ole mitään hyötyä kellekään ja vie vielä köyhien viimeiset rahat. Ei idioottia saisi kusettaa, vaikka pystyisikin. Eikö intiaanien huijaamisesta opittu vieläkään mitään?

Vierailija
35/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut kolme sosiaalitoimiston asiakasta ja kaikki tupakoivat. Yläkerrassa asuu kaksi sossutapausta (tai päävaivaista) ja molemmat vetää röökiä.

Ehkäpä tupakan myynti pitäisi kieltää Suomessa? Siitä ei ole mitään hyötyä kellekään ja vie vielä köyhien viimeiset rahat. Ei idioottia saisi kusettaa, vaikka pystyisikin. Eikö intiaanien huijaamisesta opittu vieläkään mitään?

Vierailija
36/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:48"]

Siitä pojasta, joka sai valtavasti vehnäjauhoja. Ei se osannut leipoa. Roskiin varmaan loput jauhot sitten menivät. En tiedä.

[/quote] Avuttomuudesta se köyhyys Suomessa usein johtuukin, tai päihde- ja mielenterveysongelmista. Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat ne "köyhät", joille tulee Aku Ankka, Elisan kaapeli TV ja lapsille on ostettu osarilla Ticket to Heavenia ja älylaitteita. Ruuaksi ostetaan einestä ja saunakaljasta ei luovuta. 

Vierailija
37/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhä tuskin syö heti koko saalistaan, joten se ehtii vanhentua hänellä vielä lisää.ennen syöntiä."

Tässä on totuus: Jotkut saalistavat enemmän kuin syövät. Taitaa siellä olla saalistamassa rikkaampiakin, eihän siellä verotietoja tarkasteta. Ja ne rikkaat sitten valittavat, kun saalis pilaantuu liian pian. Oikea köyhä on nälkäinen, siltä ei saalis pilannu.

Vierailija
38/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14 vastaa: tiedän, että mukana on pilaantunutta ruokaa, koska itse olen sellaista usein saanut.

Menen kassini kanssa ekana kirkon veskiin ja tutkin tavarat. Homeiset ja pilaantuneet on pakko heittää samantien pois, turhaa niitä on kotiin kantaa.

Lisäksi esim. mun lähellä olevassa kirkossa jätetään jakamatta jääneet tuotteet pöydälle, siitä saa sitten jokainen halutessaan ottaa lisää. Muttei voi, kun hedelmät on käyneitä ja vihannekset löllöjä. Suurin osa leivistä niin kivikovia, ettei pysty niitä puremaan.

Kunhan nyt kerroin kokemuksistani. Mulle on turha sanoa, etten tiedä mistä puhun.

Vierailija
39/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:53"]

[/quote]Älä vaan ehdota MT-ongelmaiselta tupakan kieltämistä, tai saadaan Nokian puukotuksia lisää. Tupakka oikeasti rauhoittaa.

Vierailija
40/79 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:55"]

"Köyhä tuskin syö heti koko saalistaan, joten se ehtii vanhentua hänellä vielä lisää.ennen syöntiä."

Tässä on totuus: Jotkut saalistavat enemmän kuin syövät. Taitaa siellä olla saalistamassa rikkaampiakin, eihän siellä verotietoja tarkasteta. Ja ne rikkaat sitten valittavat, kun saalis pilaantuu liian pian. Oikea köyhä on nälkäinen, siltä ei saalis pilannu.

[/quote]

Jos sielä alettaisiin jakamaan priimaa, niin miten sitten selvitetään, että kaikki avunsaajat ovat oikeasti köyhiä? Sinnehän olisi helpompi mennä hakemaan työtätekevänkin ilmaista, kuin kaupasta. Saisi priimaa ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän