Ylimielisimmän tuttusi ammatti?
Mikä siinä on et kaikki tuntemani lääkärit ylimielisiä. Muilla samoja kokemuksia
Kommentit (236)
Papit yleisluontoisesti. Susia lampaiden vaatteissa. Ihmishirviöitä.
Työtön.
Hyvännäköinen nuori nainen kyseessä.
Projektipäällikkö kehitysyksikössä isossa kansainvälisessä monipalvelualan pörssiyhtiössä.
Ei liity työhön vaan hänen v mäiseen persoonaansa ja lty:n tulosvastuullisilta ammattilaisilta saamaansa arvosteluun koska jättää usein omat projektinsa kesken eikä ota vastuuta mistään.
Pappi. Serkkuni on pappi ja hänen mielestään esim. minä joka olen "vain" kirjastovirkailija en ole hänen mielestään minkään arvoinen.
Kielenkääntäjä. Halveksii taviksia, eritoten keskiluokkaisia. On erikoisuudentavoittelija boheemiudessaan.
Terapeutti. Omien sanojensa mukaan hän on vain suorapuheinen, mutta oikeasti hän on k*sipää.
Kaikki rahoitusalalla toimivat ja toimittajat.
Lääkärin vaimo, hoitaja. On vaan niin paljon kaikkea...
Vierailija kirjoitti:
Pappi. Serkkuni on pappi ja hänen mielestään esim. minä joka olen "vain" kirjastovirkailija en ole hänen mielestään minkään arvoinen.
Sama täällä, pappi. Lisäksi kaksi kemistiä.
Yksi löytyy, hän on taksikuski, nyt jo eläkkeellä.
Ei olla vuosiin oltu yhteydessä, arvaa miksi.
Sossut, kuraattorit ja asianajajat.
Jollakin voi nousta päähän ihan vaan, että tulee äidiksi :) vaikka ensimmäisenä suvussa. Lapsellista,mutta lapsellisia aikuisiakin on.
Useimmat tuttuni ja ystäväni ovat mukavia ja tavallisia ihmisiä, toimivat eri ammateissa monenlaista koulutusta saaneina.
Mutta ylimielisimmät löytyvät paikoilta, joissa pystyvät piinaamaan monia muita. Narsistiset, psykopaatit ja luonnehäiriöiset hakeutuvat johtajiksi ja besserwissereiksi nauttien toisten höykyttämisestä ja alistamisesta. Onneksi on ollut harvinaisia nämä kokemukset, mutta sitäkin tuskallisempia.
Pahin lienee yksi Varsinais-Suomalainen kirkkoherra, joka esittää hyvää ihmistä, auttajaa ja tekijää. Mutta kun kameroita ei näy, eikä toimittajat huomaa, niin naureskelee ja kohtelee ihmisiä todella huonosti. Hän on susi lammasten vaatteissa. Onneksi ei tullut valituksi arkkipiispan virkaan tai kansanedustajaksi. Tulee vähemmän tuhoa paikallisseurakunnassa mielivaltaisuudessaan. Hyviä ja oikeita pappeja löytyy sitten onneksi senkin edestä muuten ja muualta. Mutta yleensä ja tässäkin tapauksessa se iso ego ja mahtava persoona ei vastaa todellisuutta.