Miksi suuhygienisti käytti hammaskiven poistoon vain käsikäyttöisiä tikkuja eikä sähkölaitetta?
Mikeei käynyt kaikkia ienrajoja läpi sähkölaitteella vaan poisti hammaskivet vain mekaanisesti omin käsin tikulla rapsuttamalla??? Ja miksei tehnyt pastapuhdistusta?? Onko tämä joku säästökeino vai miksi näin?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ole iloinen, että teki niin.
Ainakin lemmikkieläinten omistajana vaadin aina käsin raaputtamisen. Ensiksikin siksi, että sen laitteen ulkona on niin korvia vihlova eläimille ja ne itkevät jo sitä, mutta tärkein syy on se, että
Koneellisessa putsauksessa hampaiden pinta jää huokoisemmaksi ja alkaa välittömästi kerätä uutta hammaskiveä.
Kun taas käsipelillä rapsutettaessa, uusintakäyntiin menee useampia vuosia.Koneellisen puhdistuksen jälkeen voi tehdä vielä soodapuhdistuksen tai pastapuhdostuksen tai laittaa fluoria ja kyllä näitä ihan julkisellakin tehdäön, joten onhan se epäreilua että kaikille ei tehdä
Epäreilua ja epäreilua.. Oletko lapsi? Mene valkaistuttamaan keltaiset hampaasi yksityisellä, jos ei puoli-ilmainen hampaiden kunnossapito kelpaa.
Ainakaan Espoossa tuo lysti ei julkisella puolella ole puoli-ilmaista, siksi olen siirtynyt suosiolla yksityiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ole iloinen, että teki niin.
Ainakin lemmikkieläinten omistajana vaadin aina käsin raaputtamisen. Ensiksikin siksi, että sen laitteen ulkona on niin korvia vihlova eläimille ja ne itkevät jo sitä, mutta tärkein syy on se, että
Koneellisessa putsauksessa hampaiden pinta jää huokoisemmaksi ja alkaa välittömästi kerätä uutta hammaskiveä.
Kun taas käsipelillä rapsutettaessa, uusintakäyntiin menee useampia vuosia.Koneellisen puhdistuksen jälkeen voi tehdä vielä soodapuhdistuksen tai pastapuhdostuksen tai laittaa fluoria ja kyllä näitä ihan julkisellakin tehdäön, joten onhan se epäreilua että kaikille ei tehdä
Epäreilua ja epäreilua.. Oletko lapsi? Mene valkaistuttamaan keltaiset hampaasi yksityisellä, jos ei puoli-ilmainen hampaiden kunnossapito kelpaa.
Ei se kelpaa, jos se on tyyliin hampaiden lankausta ja rapsuttelua sekä kehoitus pestä hampaat ja langata säännöllisesti ilman että siellä kunnon laitteisen käyttöä tehdään! Nuo neuvot voin nimittäin lukee netistäkin
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysynyt häneltä itseltään?
Niin, mikä esti kysymästä asiaa häneltä itseltään ja saamasta oikeaa vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä voi ihminen olla, jos pitää tulla vauvapalstalle kyselemään suuhygienistin tekemisiä :D Vastaanotolla nämä asiat pitää selvittää.
Itse kuulun niihin, jotka eivät halua ultraäänilaitetta vaan pyydän aina manuaalisen hammaskivenpoiston. Mielestäni hoitajat myös kysyvät asiakkaalta, kumman menetelmän tämä haluaa.
Mikset halua laitetta??? Pelkäätkö sitä?
Katsptaanpa paljonko tuo rspsurus ja ohjeet suullisesti maksaa varmaan 60e johon hintaan joku muu ois saanut jo laitekäsittelynkin
Vierailija kirjoitti:
¨
Ainakaan Espoossa tuo lysti ei julkisella puolella ole puoli-ilmaista, siksi olen siirtynyt suosiolla yksityiseen.
Vantaalla julkisella oli lasku noin 50 euroa 45 minuutin vastaanotosta. Yksityisellä sama maksaisi reilun satasen jos käytetään sama aika. Lyhyemmällä ajalla toki voi päästä johonkin just 90-100 euron pintaan. Eli puolet halvempi julkinen kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla julkisella oli lasku noin 50 euroa 45 minuutin vastaanotosta. Yksityisellä sama maksaisi reilun satasen jos käytetään sama aika. Lyhyemmällä ajalla toki voi päästä johonkin just 90-100 euron pintaan. Eli puolet halvempi julkinen kyllä on.
Miksi alapeukku? Se joka kuvittelee, että pk-seudulta löytyisi yksityinen hammaslääkäri, jossa hinta olisi sama kuin julkisella kaikkien veloitettavien maksujen jälkeen on pahasti erehtynyt. Itse tutkin nimittäin hintoja aika monesta paikasta sen jälkeen kun pidin julkista kalliina.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä voi ihminen olla, jos pitää tulla vauvapalstalle kyselemään suuhygienistin tekemisiä :D Vastaanotolla nämä asiat pitää selvittää.
Itse kuulun niihin, jotka eivät halua ultraäänilaitetta vaan pyydän aina manuaalisen hammaskivenpoiston. Mielestäni hoitajat myös kysyvät asiakkaalta, kumman menetelmän tämä haluaa.
Ei varmasti kysytä! Minä SANOIN että ota ensin uä:llä, arvaa ottiko? Enää en mene. Kyreteillä osaan itsekin hammaskiven poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona aikana ei saa käyttää sitä laitetta. Se levittää suustasi ilmaan paljon sylkeä jne.
Koronahan on jo hiipunut ainakin lehtiotsikoiden tasolla ja kyllä mulla käytettiin sitä laitetta yksityisellä kun kävin
Tämän päivän otsikot lukematta? Kyllä sitä on nyt päivittäin uutisoitu, että on ennätyslukemat sairastuneita
Eipä ole koskaan millään laitteella tehty mitään, vaan sillä pikku metalliraapalla raaputeltu niitä hammaskiviä pois. Osaavalla se ei satu, ja niiltä jotka on satuttanut, olen vaihtanut aina osaavalle seuraavaksi kerraksi. On vaan ikävää, että hammashygienisteillä on hammaslääkäriasemilla valtava vaihtuvuus. Parissa vuodessa varmasti vaihtuu aina, kun edellinen osaava lähtee muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti kysytä! Minä SANOIN että ota ensin uä:llä, arvaa ottiko? Enää en mene. Kyreteillä osaan itsekin hammaskiven poistaa.
Perusteliko hän mitenkään ratkaisuaan?
Löytyykö vielä sellaisia, jotka tekisi käsin? Viimeksi käytettiin laitetta ja hampaat vihloi useamman päivän sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö vielä sellaisia, jotka tekisi käsin? Viimeksi käytettiin laitetta ja hampaat vihloi useamman päivän sen jälkeen.
Olisit tyytyväinen
Itse arvostan käsityötä. Laitteella ei tule riittävän puhdasta jälkeä. Tämä todettu useasti jälkikäteen.
Minulla se ultraääni käy niin pahasti korviin ja vihloo niin pahasti hampaita, että kieltäydyn ultraäänestä. Sanon ihan suoraan, ennen kuin istahdan penkille, että sitten ei käytetä ultraääntä, koska korvani ja hampaani ei sitä kestä.
Mulle on tehty se ultraäänipuhdistus about 5 eri kertaa, yksityisellä olen aina käynyt.
Eli tiedän mistä on kyse, enkä enää suostu ko. laitteen kidutettavaksi, vaan sanon ihan suoraan. Eipä ole suuhygienistillä ollut mitään sitä vastaan, kommenttina ollut vain tyyliin "ok, ei käytetä ultraääntä, joitakin se tosissaan sattuu paljon." Ja sitten vain on rapsuteltu mekaanisesti kaikki veke.
Kumpi on halvempaa? Veikkaan että vetävät saman hinnan julkisella oli mekaaninen tai laite
Jollei ollut ultraäänilaitetta. Muistan kyllä kun julkisella puhdistettiin hammaskivi niillä piikeillä. Sattui ihan helvetisti kun niillä kirskutettiin oikein olan takaa.