Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkinen paha olo avioliitossa

Vierailija
06.09.2015 |

Hei, mitä tehdä enää. Olemme kaksilapsinen perhe ja koen valtavaa ahdistusta avioliitossani. Kun mieheni lähtee pois joskus kotoa niin voin hengittää ja olla normaalimpi taas. Meillä on ollut ja minulla varsinkin paljon vaikeuksia viime vuosina. Nyt koen että vaikeudet ovat tulleet osaltaan siitä kuinka huonosti voin avioliitossani. Varsinkin sosiaaliset suhteeni ovat kärsineet tästä. Tarvitsen ihmisiä ympärilleni mutta nykyään olen mieluummin yksin. Ennen olin iloinen ja nyt tuntuu että en pysty sitä olemaan mieheni seurassa. Valehtelu mieheni puolelta on ollut kova pala minulle, koska itse en pysty siihen. Kärsin vaikka siitä että sanon miten asiat on kuin kiertelen totuutta. Auttakaa. Mitä tehdä kun voimat loppuu jo tähän oloon:(

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Paitsi meillä mies ei koskaan käy missän. En kestä katsoa sitä olohuoneessa niin joudun olemaan kaikki päivät täällä makuuhuoneessa lueskellen / netissä roikkuen, ruuanlaitto/siivous/harrastusaika poislukien.

Vierailija
22/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:21"]

Varmaan ja kannattaisi panostaa parisuhteeseenne enemmän. Oletko huomioinut puolisoasi tarpeeksi? Kuunnellut mitä hälle kuuluu? Ja toisin päin.

[/quote]

Ihan ohiksena: vaikuttaa siltä ettei ap:n mies ole panostanut parisuhteeseen mutta sinä olet heti naista syyttämässä/ohjeistamassa. Kiva asenne. Not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittaa päiväkirjaa. Yritä eritellä tosi tarkkaan mistä paha olo kumpuaa. Voihan olla että ero edessä, mutta itsesi takia sinun pitäisi tietää, miksi. Jos et saa sitä selvitettyä itsellesi, se toistuu seuraavassa suhteessasi.

Joskus myös (vain joskus!!) Tuo olo tulee kun aavistaa, että toisella on sivusuhde.

Vierailija
24/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata erota. Ongeanne kuulostavat aika normaaleilta. Jotain kevyttä ulkopuolista apua ehkä tarvitsisitte.

Vierailija
25/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta strategiaa. Jos kerran vittuilee, niin sanot suoraan, että "mitä siinä vittuilet! Puhun sinulle normaalisti ja yritän olla lähelläsi...mikä sinua vaivaa?" Älö mene marttyyriksi piiloon. Sanot vaan suoraan ja osoitat käytökselläsi, että nykyinen homma ei vetele. Sinä yrität ehkä liikaa olla aikuinen ja rakentava ..ja jos toinen ei sellaiseen mielestään teennäisen peliin halua. Sille pitää sanoa suoraan, että tämä ei käy. Muutosta tarvitaan. Osoittaa se paikka.

Älä turhaan miellytä...vaan mieti mitä sinä haluat? Toimi suoraviivaisesti. Mies ymmärtää sen.ota itsessäsi oleva henkinen voima oikeasti käyttöön. Sinussa on se voima. Nyt piilotan sen ja siksi masennut. Ole rohkea. Et menetä mitään. Vittuilu on inhottavaa. Sellaista ei tarvitse sietää. Jos ei tajua muuttua, niin mieti sitten mitä teet. 

Vierailija
26/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:23"]

Kuulostaa tutulta. Paitsi meillä mies ei koskaan käy missän. En kestä katsoa sitä olohuoneessa niin joudun olemaan kaikki päivät täällä makuuhuoneessa lueskellen / netissä roikkuen, ruuanlaitto/siivous/harrastusaika poislukien.

[/quote]

masentunut mies sulla siellä on. Jos et ole huomannut... Ehkä kannusta ja auta alkuun. Ja PuHU. Ja kuule.

Vierailija
27/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:23"]

[/quote]

masentunut mies sulla siellä on. Jos et ole huomannut... Ehkä kannusta ja auta alkuun. Ja PuHU. Ja kuule.

[/quote]

Puhuin sille kymmenisen vuotta. Nyt en enää jaksa. Eropaperit vetämässä.

Vierailija
28/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut että asiat paranee. Ei ne parane. Olen vain nyt niin väsynyt henkisesti tähän. Koen että minullakin on oikeus olla joskus onnellinen rakastettu. Ei mieheni pysty vaan on etäinen jotenkin. Ollut jo pitkään. Muuten ulkoisesti ei pitäisi olla vikaa, olen pitänyt huolta itsestäni eikä äitiys ole muuttanut minua ulkoisesti vaan sisäisesti. Miksi on näin. Sitä olen miettinyt ja se pidemmän päälle vie voimia.

Vierailija
29/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, kuulostaapa ja vaikuttaa enemmän kuin tutulta tuo tilanteenne ja miehen valehtelut. Haluaisitko kirjoitella asioista jotenkin vaikkapa sähköpostitse kun ei täällä viitsi avata omaa elämäänsä niin kovin yksityiskohtaisesti eikä kovin pitkälle. Vertaistuki on aina hyvästä yleensä. Mutta joka tapauksessa tiedän kyllä miltä tuo paha olo tuntuu ja kuinka se vaan kasvaa ja kasvaa päivä päivältä :(

Vierailija
30/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mitenkään kertoa jotain mistä ahdistus johtuu. Olisin kiitollinen.

Vierailija
31/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin viimeiseltä vastanneelta jotain lisätietoa jos kokemusta tällaisesta. Vastaathan.

Vierailija
32/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisätietoja erityisesti haluaisit kuulla? On vaan niin vaikeaa kirjoittaa lyhyesti tänne ja ei tosiaan mielellään liikaa kerro mitään koska haluaa säilyttää varmasti asian siten ettei vaan kukaan sattuisi tunnistamaan. Varmasti ymmärrätkin sen.

Vierailija
33/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes mihin asioihin voi liittyä tämmöinen tai on liittynyt sinulla. Avaa asiaa edes vähän mihin liittynyt.

Vierailija
34/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille. Toivottavasti saan asiat kuntoon liitossani.

Vierailija
35/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä tätä keskustelua jos joku haluaa vielä vastailla. Tänään olen yrittänyt puhua tästä tilanteesta ja olostani liitossa. Mitään vastakaikua en saa. Kuin hänelle olisi sama miltä minun sisällä tuntuu, kunhan vain kukaan ulkopuolinen ei sitä tiedä. Ei halua puhua aiheesta, on kuin kaikki olisi ok jos vain minä olisin puhumatta koko asiasta. Olen umpikujassa. Onko niin että edelleen hän luulee etten voi lähteä kun on lapset tms koska en ymmärrä miksi torjuu koko asian. Surullista. Raskasta olla yksin tilanteessa joka koskettaa kuitenkin häntäkin yhtä paljon ja koko perhettä. Mitä tässä voi tehdä jos ei avaudu ja puhu miten toimitaan jatkossa?

Vierailija
36/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastako vielä häntä?

Vierailija
37/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan mutta myös nykyään aika ajoin vihaan häntä:( on olo kuin minun tunteilla ei olisi väliä voinko hyvin vai huonosti. Tunnen olevani yksin ainakin henkisesti.

Vierailija
38/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut eron mahdollisuuden puheeksi?

Vierailija
39/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä menee tuodsa tilanteessa lukitus päälle. Eivät kotenkin tajua tilannetta. Pakko puhua täysin suoraan. Ihan selkokieltä.

Vierailija
40/53 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi tänään. Ehkä hänen on vaikea ymmärtää näiden vuosien jälkeen että minulla ja hänelläkin olisi oikeus olla onnellinen. Tietenkin yhdessä olisi se paras että voitaisiin olla onnellisia. On vain sanottu ehkä liian usein liian pahasti toiselle. Se satuttaa ja saa pahan olon aikaan. En tiedä kun toinen sulkeutuu, olen silloin yksin päätösteni kanssa. Yksinkö ne on tehtävä, kyse kuitenkin pitkästä liitosta.