Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leipäjonosta ei saa enää puoliakaan siitä mitä ennen

Vierailija
24.03.2022 |

Vielä syksyllä leipäjonosta sai aina kassin täynnä ruokaa ja usein enemmänkin. Lisäksi leipää sai ottaa vapaasti. Nyt tarjonta on vähentynyt niin, että kassiin jää aina tilaa senkin jälkeen kun on ottanut sallitut 2-4 leipää ja valinnut isoimmat pussit joista riittää parhaiten isolle perheelle. Ukrainasta tulleet vie osansa ruuasta ja lisäksi jonossa käyvien suomalaisten määrä on lisääntynyt. Samalla ruokaa tulee jaettavaksi aiempaa vähemmän, kun punalaputetut ruuat käy niin hyvin kaupaksi. Miten Suomen köyhien nyt käy, kun talous on ollut jo valmiiksi tiukilla, ilmaisen ruuan määrä vähenee koko ajan ja inflaatio nostaa ruuankin hintoja entisetään?

Kommentit (954)

Vierailija
181/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että ihmiset herää myös suomalaisten köyhien hätään viimeistään sitten kun pahin on Ukrainassa ohi. Mullakin on nyt ollut ruokana puuroa puuron perään, kun leipäjonosta ei enää saa juuri mitään. Lihaa ei ole jaettu lainkaan 3 viikkoon ja maitotuotteita on saanut 1-2 jugurttipurkin verran kerralla, kun niitä sai vielä syksyllä useamman litran melkein joka kerta.

Olen ollut köyhä ja minulla ruuan puute johtui siitä, että olin velkaannuttanut itseni ja hankkinut sellaisia maksuja jotka piti hoitaa ulosotosta huolimatta. Jokaiselle toimeentulotuki asiakkaalle jää se n. 500e kuussa käteen ja siitä pitäisi mennä korkeintaan puhelinkulut nykyaikana kun ei ole enää tv lupaa maksettavana. Terveydenhuoltokulut maksaa kela, samoin lääkkeet, vakuutuksen, sähkön, veden. Kaikki maksetaan mitä tarvitsee ihminen pysyäkseen terveenä ja hengissä.  Jos se noin 480e kuussa ei riitä syömiseen ilman ruoka-apua ja liikkumiseen niin sitten on jossain muualla vika kuin tuissa.

Olin joskus hetken tt-tuella ja mulla jäi siitä sellainen 200 euroa, ei yhtään enempää. Mitään velkoja tai muitakaan ei ollut, mutta tuosta paristasadasta piti maksaa kaikki. 

Jos nyt joutuisin jollekin tuelle, siitä pitäisi maksaa myös opintolainaa. Olenko siis typerä kun menin tällä lailla velkaantumaan yrittämällä opiskella?

Joku täällä sanoi että työttömät ynnä muut voivat hyvin mennä opiskelemaan vaikka ravintola-alalle tai muulle jolla on pulaa tekijöistä. Niin että pitäisi mennä menettämään vähäisetkin tulonsa opiskelemalla? MIlläs sitten elää? Ei Kela hyväksy opiskelua työttömyystuella lähes koskaan vaikka siihen yrittäisi pyytää lupaa. Ja moni tt-tuella oleva on sillä tuella koska ei kykene jostain syystä työhön muttei pääse eläkkeellekään, esimerkiksi. Tai eläke on niin pieni että saa myös tt-tukea.

Lisäksi: miten käytännössä lähdetään jonnekin toiselle puolelle Suomea hanttihommaan josta saa parisataa? Missä asutaan sen aikaa? Hommataanko kaksi asuntoa ja maksetaan molempia, millä rahalla? Ihan kuin se olisi niin yksinkertaista kuin täällä esitetään.

Ihanan empaattista porukkaa suomalaisissa. Aina uikutetaan asioista joista ei ilmeisesti mitään tiedetä, tai ajatellaan että koska itsellä on ollut tuuri niin kaikki muut ovat vain laiskoja kun eivät ole samalla lailla menestyneet. 

Vierailija
182/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vinguntaa marjanpoimijoiden tai ylipäänsä suomalaisten laiskuudesta kuin "sohvalla makaavista työttömistä". Huomaa, ettei ihmisillä ole hajuakaan nykyisestä työttömyystilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että ihmiset herää myös suomalaisten köyhien hätään viimeistään sitten kun pahin on Ukrainassa ohi. Mullakin on nyt ollut ruokana puuroa puuron perään, kun leipäjonosta ei enää saa juuri mitään. Lihaa ei ole jaettu lainkaan 3 viikkoon ja maitotuotteita on saanut 1-2 jugurttipurkin verran kerralla, kun niitä sai vielä syksyllä useamman litran melkein joka kerta.

Syksyllä eli oletko käynyt leipäjonossa jo puoli vuotta? Tässä on syy siihen, että ruoka ei riitä. Leipäjono pitäisi olla vain rajoitetun ajan kerrallaan esim. pari kuukautta, kunnes saa talouden kuntoon.

Liha ei tosiaan ole mikään välttämättömyystuote. Ostat itse jos sitä mielit. Proteiinia saa muualtakin. Mihin ne kaikki tuet valuu jos syöt puuroa puuron perään? Taloudenpidossasi on jotain pahemman kerran pielessä.

Liharuoka on kyllä itselle ainakin jaksamista lisäävä keino. Ei tule läheskään yhtä energinen olo jostain papujen syömisestä. Söin itse kasvisruokaa yhdessä vaiheessa. Rauta-arvoni olivat pahasti pielessä. Aloin syödä enemmän naudanlihaa ja naudan maksaa ja jaksan taas. Papuja pitää kypsentää tosi paljon että vatsani kestävät niitä ja silti turvottavat.

Itselläni pienituloisena menee rahaa esim. hankintoihin. Hankin esimerkiksi sängyn koska vanha oli niin montulla että selkään kävi kipeää. Ei käy enää. Pesukonekin voi hajota. Tai vaikkapa tulla tarve talvikenkiin.

T. Eri henkilö

Lisähuomautuksena on että en käy leipäjonoissa ja saan rahani ainakin tällä hetkellä riittämään esim.lihaan, saa nähdä miten käy jos hinnat nousee. itse etsin lihat aina tarjouksista tai laputettuna enkä syö joka päivä lihaa, kasvisruokaakin silloin tällöin syön. Mutta minulla on sympatiaa ihmisille jotka leipäjonoissa käyvät. Elämä voi heitellä

Vierailija
184/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mautonta arvioida muiden hakijoiden habitusta ja syytä hakea ruokaa. Alkoholismi on vakava sairaus ja pullea voi olla monesta syystä. Koskaan et tiedä toisen kokonaistilannetta. Avioeroja, kuolemia, masennusta yms. Itse kävin kerran ruokajonossa ja juttelin symppiksen naisen kanssa ja nainen, joka minulle kassin ojensi, oli myös erittäin ystävällinen.

Oma syyni oli mojovat velat, joita makselin pienestä palkasta .

Vierailija
185/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä konkreettista te työikäiset olette itse tehneet kohentaaksenne tilannettanne? Enkä kysynyt nyt mitä miljoonaa vikalistaa teiltä löytyy, vaan mitä olette jo tehneet, jotta töitä löytyisi ja ei tarvitsisi ruokajonoissa puolta päivää viettää?

Olen yli 60v joten en tästä enää nuorene vaikka kuinka tilannetta yrittäisi kohentaa.

Mikset tarjoudu lastenvahdiksi? Jos kelpaa 15v. teinitkin niin mikset sinä?

ei se ole varsinainen työpaikka. enkä ole parinkympin kipeä. tässä iässä myös kakarat käy hermoille kiljumisineen, omia ei ole koskaan myöskään ollut.

No tulihan se sieltä. Ei ole sun juttu, käy hermoille, ei kiinnosta. "Tässä iässä..." voi nyt v****. Tuon ikäisiä on päiväkodit täynnä, eläkeikä on 65+. Luuletko, että joka aamu huvittaa, innosta puhkuen mennään aamuvuoroon? Näille "köyhille" ei kelpaa mikään epämukavuusalueelle menevä edes keikkatyönä kun käy hermoille, ei huvita, en tykkää. Älä sitten kitise leipäjonon olosuhteista tai ettei köyhille tarjota sitä ja tätä. Parilla kympillä tekisi jo hyvät kauppaostokset, mutta jos ei kelpaa niin tyydy sitten osaasi. Kuulostaa siltä, että ihan itse olet tilanteesi aiheuttanut.

Sinänsä totta ettei työ kaikille muillekaan ole aina hauskaa, mutta ei jokainen sovellu jokaiseen työhön. Joku ei vain osaa olla lasten kanssa, joku ei vain osaa pakkomyydä tavaraa puhelimessa tai kojulla, joku ei vain ole yhtään sopiva hoitajaksi, jonkun terveys ei kestä asioiden nostelua jne. Esimerkiksi se että kaikkia yritetään tunkea lähihoitajakoulutukseen on minusta todella outoa. Siihen työhön pitäisi edes jotenkin soveltua, olla hoivaava ja empaattinen eivätkä kaikki vain ole. Lisäksi nykyään niissä koulutuksissa on porukkaa jotka eivät osaa lääkelaskuja ja se on jo vaarallista.

Eikö siellä työkkärissä voitaisi millään keksiä vähän enemmän ideoita joilla auttaa ihmisiä eikä mennä saman kaavan mukaan jokaisen kohdalla.

Vierailija
186/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on seurausta tyhmistä valinnoista toinen toisensa perään läpi elämän. Lisäksi laiskuudesta, tottumuksesta, yritteliäisyyden ja viitsimisen puutteesta, kyvyttömyydestä sietää epämukavuusalueelle menevää työtä. Heikosta sopeutumiskyvystä ja ongelmanratkaisutaidoista. Sairaskin ihminen pystyy töihin kunhan ei jää laakereilleen makaamaan ja märehtimään itsesääliin. Työelämässä on satojatuhansia sairaita tai rajoitteista ihmisiä, jotka tajuavat miten kompensoida ja kiertää mahdolliset esteet ja sopeutuvat olosuhteisiin.

Suuri osa työttömistä jaksaa kyllä kinua lomamatkoja, viettää aamusta iltaan tuettuja huvipuistopäiviä ilman mitään jaksamisen ongelmia, riekkua baarissa, seistä tunteja leipäjonossa. Mutta töissä ei tuntiakaan jaksa seistä kun syyt a, b, c, d ja E estävät sen.

Saisi olla todella paljon velvoittavampaa töihin passitus. Jos et mene tai perseilet töissä, tuet menee puoleksi vuodeksi. Eikä mitään seuraavaa säälirahaa oikeasti saisi tilalle mistään.

ja sinähän se et virhevalintoja ole koskaan tehnyt etkä tule tekemäänkään,olet itse täydellisyys. Onneksi olkoon tekopyhä paskiainen🤮

Tottakai olen tehnyt virheitä, se on vain inhimillistä. Mutta ero on siinä, että köyhäksi päätyy ne, jotka toistavat virheet kerta toisensa perään, eivät näe syy-seuraussuhteita, syyttävät tilanteestaan aina muita, ajautuvat kierteeseen, eikä ota mistään opiksi. Jokainen on oman onnensa seppä. Täällä on kaikille taattu taustaan katsomatta mahdollisuus kouluttautua ilmaiseksi. Se tarjous on lisäksi koko ajan voimassa, suuntaa voi kääntää. Jos ei itse tee mitään muuta kuin surkuttelee asemaansa ja tilannettaan, on ihan oikein ettei saa kaikkea haluamaansa ja joutuu tinkimään. Aikuisuuteen kuuluu vastuu itse itsestään.

Itselläni ainakin terveysongelmat vei uskon tähän oman onnensa seppä-skeidaan. Kun olin kaikkeni yrittänyt niin terveys veti maton jalkojen alta useita kertoja.

Kaikki ei ponnista samalta viivalta, kouluttautuminenkin voi olla joillekin erittäin suuri ponnistelu ja haaste mitä se joillekin ei ole. Joillekin on pedattu parempi kapasiteetti tehdä asioita kuin toisille. Esim lapsuudenkodissa opetetut asiat, tuki, ja tunne minäpystyvyydestä voi vaikuttaa tosi paljon.. jos lannistuu useita kertoja aina ei ole helppo nousta pystyyn.

Esim.tutkimuksissa on havaittu selvä yhteys vanhempien koulutustason ja lasten tulevan koulutustason välillä. Jos vanhempi käy korkeakoulututkinnon, on huomattavasti todennäköisempää että myös lapsi käy sen. Kaikki ei ole taustoiltaan tai kapasiteetiltaan samalla viivalla. Ihmiset ei ponnista täysin samalta viivalta elåmässä. Joillakin on enemmän esteitä ja hidasteita esteradalla. Valitettavasti yhteiskunta ei aina niitä hidasteita tai esteitä aina hyväksy ja joillain voi olla hankalampi saada ovia auki. Jotkut kaatuu kumoon yrittäessään eikä aina pääse ylös. Ainakaan omin avuin.

Vierailija
187/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on seurausta tyhmistä valinnoista toinen toisensa perään läpi elämän. Lisäksi laiskuudesta, tottumuksesta, yritteliäisyyden ja viitsimisen puutteesta, kyvyttömyydestä sietää epämukavuusalueelle menevää työtä. Heikosta sopeutumiskyvystä ja ongelmanratkaisutaidoista. Sairaskin ihminen pystyy töihin kunhan ei jää laakereilleen makaamaan ja märehtimään itsesääliin. Työelämässä on satojatuhansia sairaita tai rajoitteista ihmisiä, jotka tajuavat miten kompensoida ja kiertää mahdolliset esteet ja sopeutuvat olosuhteisiin.

Suuri osa työttömistä jaksaa kyllä kinua lomamatkoja, viettää aamusta iltaan tuettuja huvipuistopäiviä ilman mitään jaksamisen ongelmia, riekkua baarissa, seistä tunteja leipäjonossa. Mutta töissä ei tuntiakaan jaksa seistä kun syyt a, b, c, d ja E estävät sen.

Saisi olla todella paljon velvoittavampaa töihin passitus. Jos et mene tai perseilet töissä, tuet menee puoleksi vuodeksi. Eikä mitään seuraavaa säälirahaa oikeasti saisi tilalle mistään.

ja sinähän se et virhevalintoja ole koskaan tehnyt etkä tule tekemäänkään,olet itse täydellisyys. Onneksi olkoon tekopyhä paskiainen🤮

Tottakai olen tehnyt virheitä, se on vain inhimillistä. Mutta ero on siinä, että köyhäksi päätyy ne, jotka toistavat virheet kerta toisensa perään, eivät näe syy-seuraussuhteita, syyttävät tilanteestaan aina muita, ajautuvat kierteeseen, eikä ota mistään opiksi. Jokainen on oman onnensa seppä. Täällä on kaikille taattu taustaan katsomatta mahdollisuus kouluttautua ilmaiseksi. Se tarjous on lisäksi koko ajan voimassa, suuntaa voi kääntää. Jos ei itse tee mitään muuta kuin surkuttelee asemaansa ja tilannettaan, on ihan oikein ettei saa kaikkea haluamaansa ja joutuu tinkimään. Aikuisuuteen kuuluu vastuu itse itsestään.

kyllä se on enimmäkseen kiinni muista tahoista kuin itsestä miten elämä sujuu. Vanhemmista kavereista asuinpaikasta työkavereista terveydestä,tarvitaan myös onnea.... kaikki nämä ovat asioita joihin ei voi välttämättä vaikuttaa. Jotkut syntyy parempiin olosuhteisiin ja toiset voi olla köyhiä koko ikänsä. Yleensä köyhyys periytyy se on ihan tutkittu asia.toki poikkeuksia on mutta ei sen perusteella pidä haukkua kaikkia kun joku on päässyt köyhyydestä eroon. Se on harvinaista ei yleistä.

Vierailija
188/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä sekin kun työttömällä ei toisaalta saisi olla yhtään mitään koska muuten tuet ovat selvästi aivan liian valtavat, mutta sitten valitetaan kun työtön ei pääse töihin koska niihin tarvitsisi autoa.

Minä en esimerkiksi voi ottaa mitään työtä minne ei pääse julkisilla ja niitä tuntuu olevan paljon enemmän kuin muita. En voi ottaa myöskään työtä jossa tarvitsee ajokorttia. 

Onneksi en tällä hetkellä ole työtön, kunhan jotain osa-aikatyötä olen yrittänyt katsella opiskelun oheen ja usein todennut ilmoitusta lukiessa että jaahas, ei käy tämäkään. Kuitenkin olen nähnyt tuota ylläolevan kaltaista ristiriitaista valitusta paljon. Vaikuttaa että lähinnä nämä valittajat haluavat vain kiusata työttömiä, siinä kaikki.

Vierailija
189/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tyhjällä cv:ll ja sairauksineen kelpaa aina hoito, siivous- ja ravintola-alalle ja joku varmaan taiko ovielä voimatkin sitten tehdä niitä raskaita vuoro- ja silpputöitä. Ja aina on oma syy ja otettava vain vastuu itsestään ,jos sairastuu jo lapsena työkyvyttömäksi. Ei pääse kuitenkaan eläkkeelle enkä haluaisikaan, mutta moneenkaan työhönkään en sovellu.

Enpä pyytänyt syntyä tähän maailmaan tällaisten epäempaattisten hirivöiden "elätiksi". Varmasti toki oma virhe ja valinta sekin näiden urpojen logiikalla. Valituksne voitte tehdä vanhemmilleni ,toinen kyllä jo edesmennyt ja toinenkin lähes mennyttä jo. Tukiverkkojakin ja elämää siis nolla. Kadehtikaa ja haukkukaa vaan rauhassa, olen jo teflonia. Eytanasia olisi armollisempi ratkaisu kylläkin kuin kidut taa nipinnapin hengissä minimaalisilla rahoilla nälässä ja muiden kiusattavana sylkykuppina läpi elämänsä.

Vierailija
190/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin koulutus olisi avain kaikkeen, maassa jossa meillä on järjetön määrä työttömiä maistereita. 

Suhteillahan täällä kaikki menee ja joillakin on suhteet tai ainakin tilaisuudet niiden luomiseen jo syntyessään. 

Vierailija
191/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä voi olla totta. Hallitus tuumasi ettei köyhän ole vara pitää autoa joten polttoaineen hinnat ei heitä koske. Jos köyhällä ei ole varaa pitää omia ruokia, miksi ruoan hinta koskisi heitä.

Vierailija
192/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin koulutus olisi avain kaikkeen, maassa jossa meillä on järjetön määrä työttömiä maistereita. 

Suhteillahan täällä kaikki menee ja joillakin on suhteet tai ainakin tilaisuudet niiden luomiseen jo syntyessään. 

Eipä menekään. Minä työtön maisteri menin 9€/päivä

töihin, just siihen josta kaikki ulisee. Ja sain seurauksena vakituisen työpaikan.

Tukiloinen lähtee tähän yhtä kärkkäästi kuin niihin ukrainalaisten viemiin työpaikkoihin.

Vierailija
193/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kukaan kuole nälkään, meillä on perusturva sitä varten. Pitää pyytää apua elämänhallintaa, jos ei raha riitä ruokaan ja elämiseen, meillä on kuitenkin niin hyvät tuet kaikkeen. Itse olen välillä ollut tiukilla, kun maksan koko elämäni itse ilman mitään tukia paitsi lapsilisät, silti kun elää suunnitelmallisesti niin rahat riittää ruokaan. Jättää ripsihuollut yms väliin.

Vierailija
194/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä tyhjällä cv:ll ja sairauksineen kelpaa aina hoito, siivous- ja ravintola-alalle ja joku varmaan taiko ovielä voimatkin sitten tehdä niitä raskaita vuoro- ja silpputöitä. Ja aina on oma syy ja otettava vain vastuu itsestään ,jos sairastuu jo lapsena työkyvyttömäksi. Ei pääse kuitenkaan eläkkeelle enkä haluaisikaan, mutta moneenkaan työhönkään en sovellu.

Enpä pyytänyt syntyä tähän maailmaan tällaisten epäempaattisten hirivöiden "elätiksi". Varmasti toki oma virhe ja valinta sekin näiden urpojen logiikalla. Valituksne voitte tehdä vanhemmilleni ,toinen kyllä jo edesmennyt ja toinenkin lähes mennyttä jo. Tukiverkkojakin ja elämää siis nolla. Kadehtikaa ja haukkukaa vaan rauhassa, olen jo teflonia. Eytanasia olisi armollisempi ratkaisu kylläkin kuin kidut taa nipinnapin hengissä minimaalisilla rahoilla nälässä ja muiden kiusattavana sylkykuppina läpi elämänsä.

Itse yritin kaupan alalle nuorena tyhjällä CV.llä vaateliikkeisiin ja kauppoihin. Kauppoihin oli todella hankala päästä opiskelijakaupungissa töihin. Jos ei päässyt sanottiin että joku pääsi jolla oli kassankäyttökokemusta. Hah melkoista ruudinkeksintää käyttää kassaa lukion käyneenä! Menee ehkä muutama tunti opetella. Ravintola-alalle pääsy oli hankalaa ja kävin useissa haastiksissa. Sinne oli menossa koulutettujakin hakijoita. Valitettavasti päädyimme toiseen työntekijään. Siivousalallekin oli hankala päästä nollakokemuksella ja kun pääsi tarjolla oli niin vähän tunteja ettei niillä elättänyt itseään.

Puhelinmyyntiä oli tarjolla provikalla ihmeellisine työehtoineen jotka ei olleet työntekijän kannalta suotuisat. Pääsin kauppaan töihin muutettuani muualle ja suututti niin kun joku oli päässyt kauppaan töihin vanhempiensa suhteilla. Itse olin ravannut useita työhaastatteluita pääsemättä töihin. Mikäli edes työhaastikseen pääsi. Lannistavia kokemuksia peräjälkeen useita ja siis kyse oli pitkäkestoisesta työhausta mikä ei tuottanut tuloksia.

Yksi työnantaja joka minua ei valinnut sanoi että sitten helpottaa kun saa jalan oven väliin.

Jälkikäteen toivon että olisin käynyt ammattilukion. Olisi saanut nuorena kokeilla sitten jotain uraa ja olisi tienannutkin jo nuorena jotain. Olisi lisännyt itsevarmuuttakin.

Vierailija
195/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomessa saavat jotain tukia ne ovat vain erilaisia. Jos poistettaisiin vaikka yritystuet niin tulisi leipäjonot tutuiksi monelle yrittäjällekkin!

Vierailija
196/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä tuntuu olevan järjestäen varaa hommata vähintään 5 lasta, muutama iso koira, jyrsijä, herra ties mitä. Sitten ruikutetaan seiskalehteä myöten miten yhteiskunta ei auta lapsiperhettä, Yhyy. Lasten tekoon ei tulisi tosiaankaan köyhiä elämänkoululaisia kannustaa yhtään millään lapsilisillä. Korkeintaan kahdesta lapsesta voisi tukea saada, loput on "ylellisyyttä" niille keillä resurssit ja kapasiteetti riittää tai tyhmyyttä ja silkkaa elämänhallintaongelmaa niiden kohdalla, joilla ei riitä. Juuri siitä syystä tähän tulisi puuttua, että tyhmyys ja köyhyys periytyvät.

Vierailija
197/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman onnensa seppä-ajattelijoille yksi mielenkiintoinen pohdittava filosofinen kysymys: Onko meillä olemassa vapaata tahtoa ja missä määrin sitä on?

Kannattaa lukea aivotutkijoiden ja filosofien ajatuksia tästä oman pohdintansa tueksi.

Vierailija
198/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä tuntuu olevan järjestäen varaa hommata vähintään 5 lasta, muutama iso koira, jyrsijä, herra ties mitä. Sitten ruikutetaan seiskalehteä myöten miten yhteiskunta ei auta lapsiperhettä, Yhyy. Lasten tekoon ei tulisi tosiaankaan köyhiä elämänkoululaisia kannustaa yhtään millään lapsilisillä. Korkeintaan kahdesta lapsesta voisi tukea saada, loput on "ylellisyyttä" niille keillä resurssit ja kapasiteetti riittää tai tyhmyyttä ja silkkaa elämänhallintaongelmaa niiden kohdalla, joilla ei riitä. Juuri siitä syystä tähän tulisi puuttua, että tyhmyys ja köyhyys periytyvät.

kyllä yhteiskunta nimenomaan tarvitsee ja haluaa lapsia koska he ovat tulevia veronmaksajia ja myös eläkkeiden maksajia. Ajattele nyt ihan itse miten käy yhteiskunnan jossa ei ole lapsia? Uraihmiset miettivät vain omaa tulevaisuuttaan. Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia.

Vierailija
199/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman onnensa seppä-ajattelijoille yksi mielenkiintoinen pohdittava filosofinen kysymys: Onko meillä olemassa vapaata tahtoa ja missä määrin sitä on?

Kannattaa lukea aivotutkijoiden ja filosofien ajatuksia tästä oman pohdintansa tueksi.

Muiden vastuulla se toisten onni nyt ei ainakaan ole. Onhan ne uskomattomia summia mitä menee koulutukseen, tukiin, terveydenhoitoon jne. näiden saamapuolelle jääneiden kohdalla. Ei se ihme ole, että huumori ja hyvä tahto loppuu muilla jossain kohtaa kun mikään määrä veroja ei koskaan riitä, mikään ei koskaan muutu. Itse kun maksat vuokrat, opintolainat, auton ja bensat käydäksesi töissä, ruoan perheelle jne. ihan ITSE, ja mitään ei silti jää ylimääräistä, alkaa toden teolla tympiä nämä vuosi toisensa perään kaiken muilta kerjäävät ja ilmaisesta rahasta ruikuttajat. Jos ryssit koko elämäsi, se on oma mokasi ja voi voi. Syyt ei kiinnosta, vuosikymmeniä olisi ollut aikaa tehdä asioille jotain. Me muut satsaamme jo siihen, että saat asunnon ja ruoan. Loput saat luvan aikuisena ihmisenä hoitaa itse tai olla ilman.

Vierailija
200/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leipäjonoissa koskaan sitä, että kassin ojentanut tapailumiehen tyyppinen kaveri iskee silmää ja kysäisee leikilliseen sävyyn ”Annatko piirakkaa?”.