Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjonosta ei saa enää puoliakaan siitä mitä ennen

Vierailija
24.03.2022 |

Vielä syksyllä leipäjonosta sai aina kassin täynnä ruokaa ja usein enemmänkin. Lisäksi leipää sai ottaa vapaasti. Nyt tarjonta on vähentynyt niin, että kassiin jää aina tilaa senkin jälkeen kun on ottanut sallitut 2-4 leipää ja valinnut isoimmat pussit joista riittää parhaiten isolle perheelle. Ukrainasta tulleet vie osansa ruuasta ja lisäksi jonossa käyvien suomalaisten määrä on lisääntynyt. Samalla ruokaa tulee jaettavaksi aiempaa vähemmän, kun punalaputetut ruuat käy niin hyvin kaupaksi. Miten Suomen köyhien nyt käy, kun talous on ollut jo valmiiksi tiukilla, ilmaisen ruuan määrä vähenee koko ajan ja inflaatio nostaa ruuankin hintoja entisetään?

Kommentit (954)

Vierailija
241/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABC huoltoasemilla heitetään myös myymättä jääneet paikan päällä paistetut leivonnaiset ja paikan päällä leivotut Arnold's donitsit roskikseen päivän päätteeksi. 

Lisäksi ABC:n Sale-ruokakaupat heittävät sekajätteeseen myymättä jääneet lappuruuat, koska eivät viitsi avata pakkauksia ja heittää ruokaa biojätteeseen. Ja päiväyksen ylittäneet karkitkin heitetään siellä roskikseen, henkilökunta ei saa syödä niitä ilmaiseksi taukohuoneessa. Niinkuin nyt joku päiväyksensä just ylittänyt suklaalevy olisi syömäkelvotonta...

S-ryhmällä on paljon parannettavaa. Tekisivät sellaisia parin euron hävikkiruokalaatikoita kuten Lidl. Menisi varmasti kaupaksi.

Ja tiedän nämä jutut, koska olen ollut ABC:llä töissä. Nyt sitten joku toimittaja voi tehdä tästäkin jutun ja vaatia S-ryhmän johdolta vastausta vastuuttomalle touhulle.

kyllä meidän molemmissa smarketeissa on hävikkilaatikko saatavilla. Vantaalla.

Vierailija
242/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota työpaikkojen saamista ihmettelin itsekin. Siis lehdessä luki, että Ukrainalaisille järjestetään työpaikkoja. Mites meidän omat työttömät?

Meidän työttömät voivat aivan vapaasti hankkiutua esimerkiksi hoitoalalle, ravintola-alalle ja siivoukseen, niillä on pulaa tekijöistä. Muitakin aloja varmaan on.

Itse olen tässä tehnyt nyt 10 päivää putkeen töitä kun sijaisia ei saada millään. 

Ei sijaisia saadakaan, kun tuet katkeaa. Minun tuttu oli syyskuun sijaisena ja seuraavan kerran rahaa tuli joulukuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos muuten ikinä miettineet siltä kantilta että baarit on paikkoja missä ihmiset tapaa eri yhteiskuntaluokista pysähtyen kommunikoimaan sen lasillisen ääreen? Paikka kohdata ja tutustua. Mietin sitä miksi niin moni köyhä kuitenkin haluaa mennä kalliilla baariin juomaan. Siellä olet kuin muutkin, ei mitään leimaa välttämättä otsassa.

Vierailija
244/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät voi kuolla vaikka nälkään. Vaihtoehtona on tietysti viinan kittaamisen vähentäminen...

Lienet hieman yksinkertainen? Ikäänkuin kaikki köyhyys johtuisi viinanjuomisesta. Kivaa päivää kuitenkin sinne ahdasmielisyyden ja typeryyden ytimeen.

Jos kaljan hinta on 28.90 laatikko ja työttömyyskorvaus on 32 egee päivä..hmm

ei ole.35e päivä ja halvin kalja on 99 senttiä lidl.

Vierailija
245/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota työpaikkojen saamista ihmettelin itsekin. Siis lehdessä luki, että Ukrainalaisille järjestetään työpaikkoja. Mites meidän omat työttömät?

Meidän työttömät voivat aivan vapaasti hankkiutua esimerkiksi hoitoalalle, ravintola-alalle ja siivoukseen, niillä on pulaa tekijöistä. Muitakin aloja varmaan on.

Itse olen tässä tehnyt nyt 10 päivää putkeen töitä kun sijaisia ei saada millään. 

Ei sijaisia saadakaan, kun tuet katkeaa. Minun tuttu oli syyskuun sijaisena ja seuraavan kerran rahaa tuli joulukuussa

Eläkeläiset voi tehdä sijaisuuksia, kun heille tulee eläke tilille joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo

Vierailija
246/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko hoitaja pärjäisi, jos ei tuli huhtikuussa ja toukokuussa euroakaan tilille, vasta kesäkuussa takautuvasti. Ja lasketaan se palkka 518 euroon kuukaudessa niinkuin työttömällä niin ei voi säästää.

Vierailija
247/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että ihmiset herää myös suomalaisten köyhien hätään viimeistään sitten kun pahin on Ukrainassa ohi. Mullakin on nyt ollut ruokana puuroa puuron perään, kun leipäjonosta ei enää saa juuri mitään. Lihaa ei ole jaettu lainkaan 3 viikkoon ja maitotuotteita on saanut 1-2 jugurttipurkin verran kerralla, kun niitä sai vielä syksyllä useamman litran melkein joka kerta.

Suomessa ei kukaan kuole nälkään, meillä on perusturva sitä varten. Pitää pyytää apua elämänhallintaa, jos ei raha riitä ruokaan ja elämiseen, meillä on kuitenkin niin hyvät tuet kaikkeen. Itse olen välillä ollut tiukilla, kun maksan koko elämäni itse ilman mitään tukia paitsi lapsilisät, silti kun elää suunnitelmallisesti niin rahat riittää ruokaan. Jättää ripsihuollut yms väliin.

Ei köyhyys Suomesta vähene vaikka köyhä olisi miten nöyrä ja eläisi suu säkkiä myöten. Se on tarkoittanut sitä, että moni jättää itselle korvamerkityn toimeentulon hakematta Kelasta. Eikä siitä saa ekstrapointseja jos elää kaurapuurolla viikon tai on kykenevä pärjäämään kilpailussa siitä kuka on Suomen nuukin köyhä.

Mielestäni köyhänkin pitää saada jotain mielihyvää tuottavaa elämäänsä. Se voi olla se ripsihuolto, jollain kampaaja. Minusta on aivan kohtuutonta jos ei köyhälläkään saa mitään iloja olla vaikka työttömänä.

Itse pääsin juuri opiskelemaan tilanteesta jossa olin ollut 1,5 vuotta työtön ja tehnyt töitä sen jälkeen 2 kk ja ollut tuon jälkeen työtön taas 2 kk. Jos olisin aina laskenut joka pennin ja ollut joku Ihanneköyhä niin voimavarani eivät olisi riittäneet hakea enää töitä, koulutusta tms.

Tässä on välissä ollut jaksoja jolloin ruoka on ollut vähissä. Aina myöskään taloudellisesti en ole tehnyt järkevimpiä valintoja. Kuitenkin olen opiskelemassa hyvin työllistävään ammattiin nyt.

Jos en olisi tuhlannut kampaajaan ja vaatteisiin edes sitä vähää mitä nyt niin itsetuntoni olisi laskenut pohjamutiin. En olisi jaksanut mitään. Olen myös saanut jutella eri ihmisten kanssa siellä ruokajonossakin. Se on ollut mukavaa.

Kannattaa oikeasti olla vähän itsekäs. Käyttääkö meillä päättäjätkään veronmaksajien rahoja aina järkevästi? Miksi köyhän pitäisi olla jotenkin ylevä? Ei siitä mitään palkintoa tule ikinä saamaan. Kannattaa pyrkiä tietysti hyvään taloudenpitoon ja kehittää itseään.

Vierailija
248/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman onnensa seppä-ajattelijoille yksi mielenkiintoinen pohdittava filosofinen kysymys: Onko meillä olemassa vapaata tahtoa ja missä määrin sitä on?

Kannattaa lukea aivotutkijoiden ja filosofien ajatuksia tästä oman pohdintansa tueksi.

Muiden vastuulla se toisten onni nyt ei ainakaan ole. Onhan ne uskomattomia summia mitä menee koulutukseen, tukiin, terveydenhoitoon jne. näiden saamapuolelle jääneiden kohdalla. Ei se ihme ole, että huumori ja hyvä tahto loppuu muilla jossain kohtaa kun mikään määrä veroja ei koskaan riitä, mikään ei koskaan muutu. Itse kun maksat vuokrat, opintolainat, auton ja bensat käydäksesi töissä, ruoan perheelle jne. ihan ITSE, ja mitään ei silti jää ylimääräistä, alkaa toden teolla tympiä nämä vuosi toisensa perään kaiken muilta kerjäävät ja ilmaisesta rahasta ruikuttajat. Jos ryssit koko elämäsi, se on oma mokasi ja voi voi. Syyt ei kiinnosta, vuosikymmeniä olisi ollut aikaa tehdä asioille jotain. Me muut satsaamme jo siihen, että saat asunnon ja ruoan. Loput saat luvan aikuisena ihmisenä hoitaa itse tai olla ilman.

Miten sinä sitten olet onnistunut ryssimään oman elämäsi niin, ettei sinulle jää mitään ylimääräistä käteen? Ja olisiko aika alkaa tehdä asialle jotain? Miten olisi vaikka uudelleenkouluttautuminen?  Ja miksi sinä mangut köyhiä apuun, kaikkihan me ollaan oman onnemme seppiä, eikö?

En saa lapsilisän jälkeen yhtään mitään tukia. Maksan kaiken itse. Mutta toden teolla ärsyttää nämä korkeat verot, joilla kustannetaan laiskojen loisiminen. Ei ole muiden velvollisuus maksaa palkastaan toisten velttoilua. Kyllä se raha itselle kelpaisi palkintona vaivannäöstä. Köyhä työtön kehtaa valittaa rahasta, jonka eteen ei joudu sormeakaan liikauttamaan. Siinä se ero.

Vierailija
249/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että ihmiset herää myös suomalaisten köyhien hätään viimeistään sitten kun pahin on Ukrainassa ohi. Mullakin on nyt ollut ruokana puuroa puuron perään, kun leipäjonosta ei enää saa juuri mitään. Lihaa ei ole jaettu lainkaan 3 viikkoon ja maitotuotteita on saanut 1-2 jugurttipurkin verran kerralla, kun niitä sai vielä syksyllä useamman litran melkein joka kerta.

Suomessa ei kukaan kuole nälkään, meillä on perusturva sitä varten. Pitää pyytää apua elämänhallintaa, jos ei raha riitä ruokaan ja elämiseen, meillä on kuitenkin niin hyvät tuet kaikkeen. Itse olen välillä ollut tiukilla, kun maksan koko elämäni itse ilman mitään tukia paitsi lapsilisät, silti kun elää suunnitelmallisesti niin rahat riittää ruokaan. Jättää ripsihuollut yms väliin.

Ei köyhyys Suomesta vähene vaikka köyhä olisi miten nöyrä ja eläisi suu säkkiä myöten. Se on tarkoittanut sitä, että moni jättää itselle korvamerkityn toimeentulon hakematta Kelasta. Eikä siitä saa ekstrapointseja jos elää kaurapuurolla viikon tai on kykenevä pärjäämään kilpailussa siitä kuka on Suomen nuukin köyhä.

Mielestäni köyhänkin pitää saada jotain mielihyvää tuottavaa elämäänsä. Se voi olla se ripsihuolto, jollain kampaaja. Minusta on aivan kohtuutonta jos ei köyhälläkään saa mitään iloja olla vaikka työttömänä.

Itse pääsin juuri opiskelemaan tilanteesta jossa olin ollut 1,5 vuotta työtön ja tehnyt töitä sen jälkeen 2 kk ja ollut tuon jälkeen työtön taas 2 kk. Jos olisin aina laskenut joka pennin ja ollut joku Ihanneköyhä niin voimavarani eivät olisi riittäneet hakea enää töitä, koulutusta tms.

Tässä on välissä ollut jaksoja jolloin ruoka on ollut vähissä. Aina myöskään taloudellisesti en ole tehnyt järkevimpiä valintoja. Kuitenkin olen opiskelemassa hyvin työllistävään ammattiin nyt.

Jos en olisi tuhlannut kampaajaan ja vaatteisiin edes sitä vähää mitä nyt niin itsetuntoni olisi laskenut pohjamutiin. En olisi jaksanut mitään. Olen myös saanut jutella eri ihmisten kanssa siellä ruokajonossakin. Se on ollut mukavaa.

Kannattaa oikeasti olla vähän itsekäs. Käyttääkö meillä päättäjätkään veronmaksajien rahoja aina järkevästi? Miksi köyhän pitäisi olla jotenkin ylevä? Ei siitä mitään palkintoa tule ikinä saamaan. Kannattaa pyrkiä tietysti hyvään taloudenpitoon ja kehittää itseään.

Minusta on kyllä aika absurdi ajatus, että kyllä köyhällekin kuuluu ripsihuolto tuomaan mielihyvää. Kun ei siihen ole varaa suurella osalla itse elämänsä rahoittavillakaan. Pitää olla ero selvä elintasossa jos halutaan kannustaa töiden tekoon. Tuilla elävän ei yksinkertaisesti vaan kuulu saada mitään ylimääräistä muiden piikkiin. Muuten ei ole mitään mieltä kenenkään sinnitellä esim. matalapalkka-aloilla ja herätä räntäaamuna töihin jos mukavuuksia voi ansaita peiton alle jäämälläkin.

Vierailija
250/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman onnensa seppä-ajattelijoille yksi mielenkiintoinen pohdittava filosofinen kysymys: Onko meillä olemassa vapaata tahtoa ja missä määrin sitä on?

Kannattaa lukea aivotutkijoiden ja filosofien ajatuksia tästä oman pohdintansa tueksi.

Muiden vastuulla se toisten onni nyt ei ainakaan ole. Onhan ne uskomattomia summia mitä menee koulutukseen, tukiin, terveydenhoitoon jne. näiden saamapuolelle jääneiden kohdalla. Ei se ihme ole, että huumori ja hyvä tahto loppuu muilla jossain kohtaa kun mikään määrä veroja ei koskaan riitä, mikään ei koskaan muutu. Itse kun maksat vuokrat, opintolainat, auton ja bensat käydäksesi töissä, ruoan perheelle jne. ihan ITSE, ja mitään ei silti jää ylimääräistä, alkaa toden teolla tympiä nämä vuosi toisensa perään kaiken muilta kerjäävät ja ilmaisesta rahasta ruikuttajat. Jos ryssit koko elämäsi, se on oma mokasi ja voi voi. Syyt ei kiinnosta, vuosikymmeniä olisi ollut aikaa tehdä asioille jotain. Me muut satsaamme jo siihen, että saat asunnon ja ruoan. Loput saat luvan aikuisena ihmisenä hoitaa itse tai olla ilman.

Miten sinä sitten olet onnistunut ryssimään oman elämäsi niin, ettei sinulle jää mitään ylimääräistä käteen? Ja olisiko aika alkaa tehdä asialle jotain? Miten olisi vaikka uudelleenkouluttautuminen?  Ja miksi sinä mangut köyhiä apuun, kaikkihan me ollaan oman onnemme seppiä, eikö?

En saa lapsilisän jälkeen yhtään mitään tukia. Maksan kaiken itse. Mutta toden teolla ärsyttää nämä korkeat verot, joilla kustannetaan laiskojen loisiminen. Ei ole muiden velvollisuus maksaa palkastaan toisten velttoilua. Kyllä se raha itselle kelpaisi palkintona vaivannäöstä. Köyhä työtön kehtaa valittaa rahasta, jonka eteen ei joudu sormeakaan liikauttamaan. Siinä se ero.

Nythän sitä tulee Ukrainalaiset. Saat maksaa heidän tarpeisiin korkeaa veroa.

Vierailija
251/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin inhimilliset tekijät, mitä vaan voi sattua kenelle vaan,eikä yhteiskunnan turvaverkko aina toimi. Mutta mutta.. kuinkahan paljon täälläkin on niitä jotka vaan ulisee eikä viitsi tehdä asioille yhtään mitään, mikään työ ei kelpaa jne jne. Itse olin aikoinaan pahoissa veloissa ja elämä muutenkin hyvin sekaisin. Oli vaan pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä kouluun ja töihin. En vieläkään rikas ole, mutta velaton ja töitä riittää. Mielelläni autan myös oikeasti apua tarvitsevia, mutta nää vuosikymmenestä toiseen lusmuilijat ja valittajat ei saa sympatioita.

Kerro vähän tarkemmin. Mihin koulutukseen menit/pääsit, mihin työhön pääsit ja kuinka helposti, tarvitsiko suhteita ja jos niin mistä hommasit niitä ja niin edelleen. 

Aina vain sanotaan "mene kouluun/töihin", mutta mitä jos vaikka oikeasti annettaisiin jotain vinkkejä miten itse on niin erinomaisesti onnistunut menestymään?

Vierailija
252/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kyllä aika absurdi ajatus, että kyllä köyhällekin kuuluu ripsihuolto tuomaan mielihyvää. Kun ei siihen ole varaa suurella osalla itse elämänsä rahoittavillakaan. Pitää olla ero selvä elintasossa jos halutaan kannustaa töiden tekoon. Tuilla elävän ei yksinkertaisesti vaan kuulu saada mitään ylimääräistä muiden piikkiin. Muuten ei ole mitään mieltä kenenkään sinnitellä esim. matalapalkka-aloilla ja herätä räntäaamuna töihin jos mukavuuksia voi ansaita peiton alle jäämälläkin.

Se ripsihuolto voi olla se ainoa ilo. Ei ole nyt kyllä toisen köyhän vika työväen köyhyys. Kannattaa tarkistaa millä alalla ja sopparilla töitä tekee jos ei rahat töissäkäymälläkään riitä ripsihuoltoon. Ja muuten, jonoissa käy ihan työssäkäyviäkin. Sinne vain jonoon jos haluaa saada rahat riittämään.

Vierailija
253/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin inhimilliset tekijät, mitä vaan voi sattua kenelle vaan,eikä yhteiskunnan turvaverkko aina toimi. Mutta mutta.. kuinkahan paljon täälläkin on niitä jotka vaan ulisee eikä viitsi tehdä asioille yhtään mitään, mikään työ ei kelpaa jne jne. Itse olin aikoinaan pahoissa veloissa ja elämä muutenkin hyvin sekaisin. Oli vaan pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä kouluun ja töihin. En vieläkään rikas ole, mutta velaton ja töitä riittää. Mielelläni autan myös oikeasti apua tarvitsevia, mutta nää vuosikymmenestä toiseen lusmuilijat ja valittajat ei saa sympatioita.

Kerro vähän tarkemmin. Mihin koulutukseen menit/pääsit, mihin työhön pääsit ja kuinka helposti, tarvitsiko suhteita ja jos niin mistä hommasit niitä ja niin edelleen. 

Aina vain sanotaan "mene kouluun/töihin", mutta mitä jos vaikka oikeasti annettaisiin jotain vinkkejä miten itse on niin erinomaisesti onnistunut menestymään?

Sivusta, mutta logistiikka on esim. ala jolla riittää töitä ja jos vähän kouluttautuu niin voi päästä kevyempiin hommiin. Kannattaa katsoa tarjonta TE-toimiston koulutuksissakin. Kaikkea ei voi automatisoidakaan.

Vierailija
254/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös leipäjonossa kävijää jotka on tehneet hemmetin pitkän työhistorian maksettuine veroineen. Olleet joskus menestyjien joukossa.

Itse kuulun tähän joukkoon ja onneksi ei ole tarvinnut toistaiseksi vielä leipäjonossa käydä. Elän kyllä hyvin minimaalisesti. Joillain vain on se käsitys että työelämän ulkopuolelle pudonnut on koko ikänsä ollut häviäjä joka kuppaa toisten rahoja. Tulisi muistaa että kenenkään tarinaa ei voi tietää.

Vierailija
255/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: luulen että niillä elämänsä itse rahoittavilla olisi ripsihuoltoon varaa joskus, jos jättäisivät jotain muuta pois. Ripsihuolto nyt on vain esimerkki. Pointti oli kai että ei köyhäkään jaksa jos kaikki on pelkkää kituuttamista ja puuron syöntiä.

Joskus kun olin itse hetken ihan jollain minimillä toimeentulotuella elin vain sillä, en hakenut lääkärinlaskuja maksettavaksi tai mitään koska en jaksanut enkä oikein edes kehdannut. En siitä mitään palkkiota saanut tietenkään että olin mahdollisimman vaatimaton.

En siis saanut edes sitä määrää tt-tukea mitä kuuluisi eikä minulla ollut voimia selvitellä voisinko jotenkin saada enemmän, pärjäilin sillä parilla sadalla koska tiesin sen väliaikaiseksi. Mutta jos tuollainen tilanne jatkuisi pidempään siinä menee kyllä varmasti elämänhalu ja toivo paremmasta.

Vierailija
256/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläiset saavat sadistista tyydytystä työttömiä sättiessään ja vahingoniloa köyhän kärsimyksistä. Kyllähän niillä energioilla taas illan jaksaa ja kahvin voimalla. Todellisuudessa köyhien ja työttömien elämä ei mitään herkkua ole ja jos ette itse ole ollut, niin parempi kun ette liikaa kommentoi. Ja onko kokemuksia pitkäaikaistyöttömyydestä?

Vierailija
257/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta, mutta logistiikka on esim. ala jolla riittää töitä ja jos vähän kouluttautuu niin voi päästä kevyempiin hommiin. Kannattaa katsoa tarjonta TE-toimiston koulutuksissakin. Kaikkea ei voi automatisoidakaan.

Pidetään mielessä jos en nykyisestä koulutuksesta valmistettuani työllisty. En todellakaan missään nimessä halua jäädä työkkärin armoille. Olin aiemmin jo opiskelupaikkaa odottaessani työpajalla ja 9e työharjoittelussakin omasta tahdostani koska muuten siellä läähätetään niskaan. 

Sanon tämän kertoakseni että työttömänä ei oikeasti ole mukavaa ja harva on kiusallaan työtön, toisin kuin moni tuntuu luulevan.

Vierailija
258/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että otetaan suomalaisillta köyhiltä, miksei oteta työllisiltä vaihteeksi? Nehän huutelee ja rintaansa rummuttaa että menkää töihin. Siirretään työlliset työnhakuun ja laitetaan työpaikat kiertämään! Ratkaisu.

Aivan loistava idea! Tulkaapa tosiaan lennosta tekemään omaa duuniani vaikkapa puoleksi vuodeksi, niin minä palaan virkistyneenä ansiosidonnaiseltani sitten tarkastamaan, miten hyvin asiat ovat siellä edenneet...

Vierailija
259/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että otetaan suomalaisillta köyhiltä, miksei oteta työllisiltä vaihteeksi? Nehän huutelee ja rintaansa rummuttaa että menkää töihin. Siirretään työlliset työnhakuun ja laitetaan työpaikat kiertämään! Ratkaisu.

Aivan loistava idea! Tulkaapa tosiaan lennosta tekemään omaa duuniani vaikkapa puoleksi vuodeksi, niin minä palaan virkistyneenä ansiosidonnaiseltani sitten tarkastamaan, miten hyvin asiat ovat siellä edenneet...

Kyllä voitaisiin joskus vaihtaa työssäkäyvien ja työttömien paikkoja. Saataisiin sitten ne laiskat töihin ja saisivat työssäkäyvät kokea tuilla lepäilyn ilon kun ei ole mihinkään rahaa. 

Ei tietenkään mitään ansiosidonnaista vaan se minimi, sehän on töissäkäyvien mielestä liiankin ruhtinaallinen summa työttömälle ja he itse kyllä osaisivat käyttää sen fiksusti.

Vierailija
260/954 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa suomalaisten tarvii vuodesta toiseen hakea vanhaa ruokaa leipäjonosta? Miksei hallitus korota korvausta työttömyydestä inhimilliselle tasolle. 500 euroa kuussa ei ole asiallinen korvaus. Rahaa kyllä on lähettää mm. Iraniin.

Siksi kun äänestätte sdp, vas, vihr vuodesta toiseen. Ensi keväänä sitten kd tai ps.

?? Miksi ihmeessä köyhä äänestäisi jotain persuja? Niillähän oli hallitusohjelmaan kirjattuna, että KAIKKI sosiaaliavustukset pitäisi lakkauttaa! Kannattajat iloisina luulivat saavansa itse enemmän sen jälkeen kun mamuille ei enää jaettaisi mitään...:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi