Nyt kaikki mammat ostamaan suomalaista!!
Ei turhia kitinöitä enää. Jättäkää ne arlat, danonet, elovenat ym kauppaan ja ostakaa suomalaista! Vaatteita vähän mutta satsaatte näihin kotimaisiin merkkeihin, jos on pakko ostaa ulkolaista niin edes suomalaiselta yrittäjältä, ei etsitä netistä sitä mikä tulee kaukaa ja muutamia euroja halvemmalla.
Ihan oikeasti nyt jokainen vähän panostaa ja miettii valintojaan! Valitus on turhaa jos mitään ei ole valmis tekemään.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:07"]
Yhä useammin "suomalaisen" brändin takaa paljastuu ties missä tehdyt tuotteet. Miksi maksaisin suurempaa katetta suomalaiselle firmalle samasta kamasta mitä saan halvemmalla (ja rehellisesti) ulkomaisella brändillä?
Hyvä esimerkki oli muutama vuosi sitten paita jota himoitsin. Täällä sen hinta oli 45€ tarjouksessa mikä oli mulle liikaa. Olin sitten Istanbulissa käymässä ja yllättäin sama paita tuli ilman niskalappua kaupassa vastaan hintaan 5€. Tietenkin ostin sen! Olisiko mun vain moraalisyistä pitänyt maksaa 9x hinta?
[/quote]
Mikä brändi? Valmistuttajaakin voisi kiinnostaa...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:07"]
Yhä useammin "suomalaisen" brändin takaa paljastuu ties missä tehdyt tuotteet. Miksi maksaisin suurempaa katetta suomalaiselle firmalle samasta kamasta mitä saan halvemmalla (ja rehellisesti) ulkomaisella brändillä?
Hyvä esimerkki oli muutama vuosi sitten paita jota himoitsin. Täällä sen hinta oli 45€ tarjouksessa mikä oli mulle liikaa. Olin sitten Istanbulissa käymässä ja yllättäin sama paita tuli ilman niskalappua kaupassa vastaan hintaan 5€. Tietenkin ostin sen! Olisiko mun vain moraalisyistä pitänyt maksaa 9x hinta?
[/quote]
Mikä brändi? Valmistuttajaakin voisi kiinnostaa...
[/quote]
Kaikkien brändien "ylijäämiä" löytyy markkinoilta ilman niskalappua:) Ihan tavallista. Valmistuttajatkin tietää että osa valuu aina paikallisille markkinoille ns kakkoslaatuna...
http://www.sinivalkoinenvalinta.fi
Tuolta löytyy tuoteryhmittäin sinivalkoisia valintoja, tosin monia kotimaisia puuttuu listoilta etenkin elintarvikepuolella. Hyvää osvittaa kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:30"]
Köyhällä ei ole varaa ostaa samaa tuotetta hintoja vertaamatta eli jätän nämä suosi suomalaista talkoot rikkaampien huoleksi
[/quote]
Ei ole enää varaa keskituloisillakaan, koska Suomi maksaa liian pieniä palkkoja asiantuntijoille. Tätä on tutkittu laman yhdeksi syyksi.
Suihkusaippua kuluu paljon, joten vaihdoin dovet kotimaisiin Linnaan ja Lemon Juice & glyseriiiniin. Mies alkoi käyttää Erittäin hienoa suomalaista. Shampoo Cutrinin, iholle Lumenea ja Erisania. Nansoissa vielä avainlippu. Te joilla varaa suosia suomalaista, niin suosikaa!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:17"]
Suihkusaippua kuluu paljon, joten vaihdoin dovet kotimaisiin Linnaan ja Lemon Juice & glyseriiiniin. Mies alkoi käyttää Erittäin hienoa suomalaista. Shampoo Cutrinin, iholle Lumenea ja Erisania. Nansoissa vielä avainlippu. Te joilla varaa suosia suomalaista, niin suosikaa!
[/quote]
Esimerkiksi juuri noissa hiustenhoitotuotteissa ei kyse ole edes siitä onko varaa, Erittäin hieno kotimainen on halvimpia tuoteryhmän tuotteita ellei Xtroja sun muita lasketa ja XZ samaa hintaluokkaan Lorealien sun muiden kanssa. Erisan on myös oikeasti edullinen valmistaja, Kiilto monesti halvin merkkituote (taas siis poislukien esim. Rainbow) kodinpuhdistussarjoissa ja niin edelleen.
Sori mutta en pysty. Pitää elää tulojen mukaan.
Huomaattehan muuten senkin, että vaikka joissain tuoteryhmissä olisi liki mahdotonta löytää oikeasti Suomessa valmistettua, on kuitenkin aina parempi ostaa suomalaisyrityksen ulkomailla valmistettua kuin ulkomaalaisyrityksen ulkomailla valmistamaa. Työtä se on suunnittelu-, myynti- ja hallintotyökin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 08:51"]
Onko se tosiaan suomalainen? Nansokin teettää tuotteitaan muualla, hinta perustuu lähinnä mielikuvaan. Ei ne enää kestä samalla tavalla kuin ennen, nimimerkillä yhä ehjä kovassa käytössä ollut yöpaita, jonka sain joululahjaksi 1989.
[/quote]
Kyllä Nanson trikootuotteet näyttäisivät olevan suomalaisia.
http://www.sinivalkoinenvalinta.fi/tuotteet/nanso-trikootuotteet
[/quote]
Toistaiseksi. Nansolla alkaa yt-neuvottelut.
Ukko saa ostaa vain Olvin oluttuotteita, itsekin siirryin ostamaan Olvin vissyä.
En osta. Ostan sitä mitä itse haluan. Ei kiinnosta alkuperämaa.