Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi onko jollain oikeasti muovimatto asunnossa

Vierailija
05.09.2015 |

omasta tahdosta? :'D

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isosta omakotitlosta löytyy tätänykyä vähän kaikenlaista lattiaa(remppa vielä kesken). Ja kyllä täytyy sanoa,että laminaatti on huonointa. Kovaa ja kylmää. Parketti ok ja muovimatto lämmin ja mukava. Myös kuviointi kiva(niitä löytyy joka lähtöön)Mutta tykkään myös korkkilattiasta. Jalan alla lämmin. Minulle käy puu-ja parkettilattia, muovimatto sekä korkki, mutta en huolisi laminaattia.

Vierailija
62/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:09"]Aika monihan ihan vapaaehtoisesti valitsee laminaatin. Se on muovia.
[/quote]

Päivitä faktasi. Laminaatissa ylin ohut kerros on muovia ja loput on yhteen puristettua puujätettä.
t. Itselläni parkettilattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:34"]

En oikein ymmärrä miksi ihmiset pelkää parkettia. Kyllä se on ihan oikea lattiamateriaali ja kestää kyllä elämää. Vai jätättekö te muovimatolle tahrat lillumaan (ja imeytymään)? Itse olen ainakin saanut muovimaton helpommin pilalle kuin parketin.

[/quote]

Parketti ei kestä edes normaalia kengistä tulevaa kosteutta. 
[/quote]

Siksi sitä ei laitetakaan paikkoihin joissa lampsitaan kengät jalassa - DAA!

Vierailija
64/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:34"]

En oikein ymmärrä miksi ihmiset pelkää parkettia. Kyllä se on ihan oikea lattiamateriaali ja kestää kyllä elämää. Vai jätättekö te muovimatolle tahrat lillumaan (ja imeytymään)? Itse olen ainakin saanut muovimaton helpommin pilalle kuin parketin.

[/quote]

[/quote]

Minulla ainakin on eteisessä matto eikä mitään ongelmaa.

Vierailija
65/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:23"]

Meillä on, mutta ei omasta tahdosta. Kätevyys on tästä kaukana, kun kaikki roskat tarttuu pehmeään lattiaan, ja imuroinnissa ja moppaamisessa kuluu pieni ikuisuus. T. Hoas-asukki

[/quote]

Muovimattoja on erittäin koviakin

Vierailija
66/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:34"] En oikein ymmärrä miksi ihmiset pelkää parkettia. Kyllä se on ihan oikea lattiamateriaali ja kestää kyllä elämää. Vai jätättekö te muovimatolle tahrat lillumaan (ja imeytymään)? Itse olen ainakin saanut muovimaton helpommin pilalle kuin parketin. [/quote]   Parketti ei kestä edes normaalia kengistä tulevaa kosteutta.  [/quote] Siksi sitä ei laitetakaan paikkoihin joissa lampsitaan kengät jalassa - DAA!

[/quote]

Mitä järkeä vaihdella lattiamateriaaleja? Miksi laittaa muualla sitten huonompaa materiaalia kuin muualle? Eihän siinä ole mitään järkeä.

Sitä paitsi sitä kosteutta tulee sisälle lapsista, koirista, parvekkeelta/pihasta jne. Ei parkettia voi laittaa keittiöönkään. 

Mitä järkeä lattiamateriaalissa jota täytyy varoa koko ajan? 

Vierailija
67/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minua ei huvita pestä mitään mattoja. Miksi laittaa ensiksi lattiamateriaali jota joutuu sen jälkeen suojata matolla? Matolla jota on huomattavasti vaikeampi pestä kuin kunnon lattiamateriaaleja.

Vierailija
68/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minua ei huvita pestä mitään mattoja. Miksi laittaa ensiksi lattiamateriaali jota joutuu sen jälkeen suojata matolla? Matolla jota on huomattavasti vaikeampi pestä kuin kunnon lattiamateriaaleja.

[/quote]

No en kyllä ole ruukannut kynnysmattoa pesemään. Ilman mattoa alkaa sisälle kertymään kaikenlaista hiekkaa, pikkukiveä ja rapaa, oli sitten alla mikä tahansa materiaali. Eikö sinulla ole muuallakaan mattoja? Minusta matot kuuluvat sisustukseen. En ole parketinvarojatyyppiä, joten en paljon ressaa tuosta lattiasta.

Vierailija
69/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 09:34"] En oikein ymmärrä miksi ihmiset pelkää parkettia. Kyllä se on ihan oikea lattiamateriaali ja kestää kyllä elämää. Vai jätättekö te muovimatolle tahrat lillumaan (ja imeytymään)? Itse olen ainakin saanut muovimaton helpommin pilalle kuin parketin. [/quote]   Parketti ei kestä edes normaalia kengistä tulevaa kosteutta.  [/quote] Siksi sitä ei laitetakaan paikkoihin joissa lampsitaan kengät jalassa - DAA!

[/quote]

Sitä paitsi sitä kosteutta tulee sisälle lapsista, koirista, parvekkeelta/pihasta jne. Ei parkettia voi laittaa keittiöönkään. 

Mitä järkeä lattiamateriaalissa jota täytyy varoa koko ajan? 

[/quote]

Ei sitä tarvitse varoa. Meillä on parketti keittiössä, ei haittaa. Ainoat paikat missä ei ole parkettia, vaan kaakeli ovat suihku, sauna, vessat ja kodinhoitohuone.

Vierailija
70/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava lattia meillä on vinyyliä, siis muovia. Löytyy erittäin hyvännäköisiä kuoseja, on pehmeä ja lämmin, ei kopise ja on helppohoitoinen. Sitäpaitsi kalliimpi kuin moni parketti, jos pitää tyyristä olla.

Vierailija
71/75 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No en kyllä ole ruukannut kynnysmattoa pesemään. Ilman mattoa alkaa sisälle kertymään kaikenlaista hiekkaa, pikkukiveä ja rapaa, oli sitten alla mikä tahansa materiaali. Eikö sinulla ole muuallakaan mattoja? Minusta matot kuuluvat sisustukseen. En ole parketinvarojatyyppiä, joten en paljon ressaa tuosta lattiasta.

[/quote]

En pidä mattoja. Imurilla minä olen hiekat, pikkukivet ja muut vastaavat yleensä siivonnut. Ne on huomattavasti helpompi siivota kun ei ole mattoja. 

Suosittelen että hankit robotti-imurin. Ei se korvaa millään ilveellä tavallista imuria mutta on erittäin hyvä tuollaisissa joka päiväisissä pikkuroskissa joita tulee koko ajan. Kun se siivoaa koko ajan niin sitä roskaa ja likaa ei koskaan kerry.

Vierailija
72/75 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:29"]

Seuraava lattia meillä on vinyyliä, siis muovia. Löytyy erittäin hyvännäköisiä kuoseja, on pehmeä ja lämmin, ei kopise ja on helppohoitoinen. Sitäpaitsi kalliimpi kuin moni parketti, jos pitää tyyristä olla.

[/quote]

Vinyylilattia on kyllä erittäin hyvä lattia. Siinä kun yhdistyy helppokäyttäyttöisyys ja kestävyys sekä vedenkesto. 

Vierailija
73/75 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuosi sitten ostamassa vanhassa omakotitalossa on 80-luvun lopulla asennetut muovimatot joka huoneessa. On vaaleansinistä, röpelöistä, ruudullista ja koivuparkettia jäljittelevää. Eihän nämä mitkään mieluisat ulkonäöllisesti ja tyylillisesti ole, kun haluaisin lautalattiat, mutta eipä ollut mahdollista tehdä mitään remonttia ennen muuttoa ja nyt joku lattiamateriaalien vaihtaminen olisi aivan älytön urakka. Näillä lattioilla nyt eletään ja ollaan.

Vierailija
74/75 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:11"]

Meidän vuosi sitten ostamassa vanhassa omakotitalossa on 80-luvun lopulla asennetut muovimatot joka huoneessa. On vaaleansinistä, röpelöistä, ruudullista ja koivuparkettia jäljittelevää. Eihän nämä mitkään mieluisat ulkonäöllisesti ja tyylillisesti ole, kun haluaisin lautalattiat, mutta eipä ollut mahdollista tehdä mitään remonttia ennen muuttoa ja nyt joku lattiamateriaalien vaihtaminen olisi aivan älytön urakka. Näillä lattioilla nyt eletään ja ollaan.

[/quote]

Mikä siinä lautalattiassa kiehtoo? Sehän on vaikeasti puhdistettava, huollettava eikkä juuri mitään kestä

Vierailija
75/75 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vedettiin kodinhoitohuoneen kaakelilattian päälle muovimatto kun kaakeli oli rumaa ja ei kuitenkaan haluttu sitä lähtee poistamaan. Lattia ollut meillä nyt 5 v ja edelleen tyytyväinen laatuun ja kuosiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi