Onko teillä suosikkihammastahnaa?
Itse ostan sen, mikä käteen osuu, mutta kuulin, että monilla on tässäkin asiassa vahva kanta, mikä on ainoa oikea. 😅
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
SALUTEM HAMMASTAHNA
Vaahtoamaton,apteekista.
Inhoan useimpien hammastahnojen makua. Yves Rocherilla oli kauan, kauan sitten omenanmakuinen hammastahna, josta pidin kovasti. Nykyinen suosikki on Yotuel lakritsi.
Paradontal. Vaahtoaa vain vähän ja on hyväksi hampaille ja ikenille.
Mulla on kuutta erilaista hammastahnaa käytössä. Vaihtelen niitä joka päivä. En ole mitenkään merkkiriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan useimpien hammastahnojen makua. Yves Rocherilla oli kauan, kauan sitten omenanmakuinen hammastahna, josta pidin kovasti. Nykyinen suosikki on Yotuel lakritsi.
Tämä on hyvä :)
https://www.houseoforganic.fi/products/ecodenta-whitening-toothpaste-va…
Urtekram fluor on hyvä. Vaahtoaa vähemmän eli aiheuttaa vähemmän aftoja.
Vierailija kirjoitti:
Paradontal. Vaahtoaa vain vähän ja on hyväksi hampaille ja ikenille.
On kyllä aika pahan makuista jos tarkoitat Parodontax merkkistä hammastahnaa.
Zendium classic. Loppui aftat kun vaihdoin vaahtoavat tuohon. Tuossa ei ole sitä vaahdotinta mikä rikkoo limakalvoja ja tekee aftoja.
Zendium.
Pitää olla sellainen, jossa ei ole aftoja aiheuttavaa natriumlauryylisulfaattia.
Zendium on lisäksi hyvänmakuista mielestäni.
Oral B Professional Protection. Tuota parodontaxia olen myös ostanut alesta muutaman purkin ja käytän silloin tällöin. Pahan makuista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuossa on fluoria? Aikuisen ja vähintään 6-vuotiaiden hammastahnassa pitäisi olla 1450 ppm.
Osassa tuollaisista luomutahnoista ei ole fluoria laisinkaan. Tuossa oli mainittu että fluoria kyllä on, mutta fluorimäärä puuttui. Se on tärkein tieto hammastahnassa.
Suuhygienisti
On, Emmelle, mutta se poistui markkinoilta. Yotuel seuraavaksi paras. Olen kyllä niin nuuka, etten läheskään aina raaski ostaa sitä, mutta ostan joka tapauksessa aina sellaista, missä on alhainen hankausarvo, eikä mitään voimakkaita makuja. Mahdollisimman vähän vaahtoamista myös. Ja tietenkin ehdoton vaatimus fluoria 1450 ppm.
Oral-B Pro-Expert Sensitive + Gentle Whitening
Mieto maku, puhdistaa hyvin ja tuntuu että hoitaa ikeniä (eivät ole enää ärtyneet ja punoita aina kuten tavan hammastahnan kanssa teki.. ja parodontiitti minulla myös). Ei enää vihlo hampaita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kanssa noita Ecodentan käyttänyt, mutta en ole tuohon papaijaan ennen törmännyt.
Olen käyttänyt muutaman vuoden Pepsodent Xylitolia, eli sitä tummanvihreätuubista, jossa on joku koivunlehden kuva. Sen koostumusta muutettiin hieman, mutta ihan hyvää se on. Otan aina sitä ja en viitsi edes yrittää maistella muita. Raskaana ollessani meinasi yrjö lentää aina jos hammastahnaa oli liikaa tai se vaahtosi.
Mies käyttää Pepsodent Super Fluoria ja teinit käyttävät X-freshiä.