Mitähän h***ettiä taas VAUVASTA VESIMAKSU??
Siis millä perusteilla taloyhtiö kiskoo nyt sitten 2kk vauvasta vesimaksua ? Eihän 2kk edes käytä vettä! Ihanko oikeasti tämä on pakko maksaa vai voiko valittaa jonnekin? Haiskahtaa huijaukselta. :/
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 18:57"]
No mutta nythän pitäisi sitten myös erotella ne joilla on paljon kasveja!!! Niihinkin menee paljon vettä, pahinta on jos on ihan patio missä kasvattaa ja letkulla kastelee!!! Kyllä puutarha harrastajan pitää maksaa ainakin kolmen vesimaksut!!!
[/quote]
Minä kyllä mielelläni maksan naapurin puutarhanhoidosta vähän extraa. Hyvä, että jollain pysyy viherkasvit hengissä :D
-ohis-
Suomi on muuten minun kokemukseni mukaan ainoa paikka jossa vesilasku perustuu, johonkin muuhun kuin vesimittariin.
Hieman on ikävä Suomen vesijohtovettä, joka on monin paiklin ihan sellaisenaan juotavaa. Juoma veden raahaaminen on niin työlästä.
T. Ulkosuomalainen
Mullakin on kakkosasunto ja sinne pitää maksaa vesimaksu, vaikka vaan joskus on siellä.
Minä haluan muuttaa taloyhtiöön, jossa jokaisesta vauvasta peritään vauvamaksu 300 euroa kuussa. Vihaan vauvoja ja niiden äidit ovat taloyhtiöiden pahimpia terroristeja. Muuttakoot maakuntaan ja antaisivat normaalien ihmisten olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:51"]Vesimaksun periminen henkilöluvun perusteella on epäoikeudenmukaista. Kun koko taloyhtiöön vaihdetaan huoneistokohtaiset vesimittarit, maksetaan kulutuksen mukaan, mikä on oikein.
Ajatelkaas, että se sinkkunaapuri, jolla on niitä vasikankokoisia koiria 4 kpl, maksaa vain yhden vesimaksun.
[/quote]
Onhan se niinkin, mutta meillä ainakin tässä talossa vesi maksaa ihan älyttömästi, kiinteällä hinnalla saisi ihan rauhassa lutrata, nyt joutuu säännöstelemään vettä esim siellä suihkussa. Meidän viisihenkinen perhe maksaa ennakkoa 100 euroa kuussa , ja kohta tulee tasauslasku, saa katsoa kuinka paljon tulee maksettavaa (vauva siis syntynyt juuri, joten tuo ennakko on arvio, ei mitään tietoa paljonko kulutuksemme tulee olemaan, muuten maksamme juuri sen verran ettei tulisi jälkeenpäin maksettavaa.)
[/quote]
Sama juttu omakotitalossa. Teinit käyttää paljon vettä.
Kyllä joissakin taloyhtiöissä peritään vesimaksu myös koirista
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:52"]Minä vastailen näihin kysymyksiin työssäni. Kyllä, vauvasta pitää maksaa vesimaksua syntymästä lähtien. Ei ole mitään ikärajaa. Ja vaikka viettäisit mökillä koko kesän, vesimaksut pitää maksaa. Jos lapseni on kirjoilla asunnossasi, hänestä pitää maksaa vesimaksu vaikka hän todellisuudessa asuisikin opiskelujen vuoksi toisella paikkakunnalla. Ja jos muutat maapallon toiselle puolelle työsi vuoksi, mutta olet edelleen asunnossa kirjoilla, vesimaksut pitää maksaa. Vesimaksut pitää maksaa myös sellaisen asukkaan, joka ei ole kirjoilla, mutta asuu asunnossa.
Tästä kaikesta on tapeltu korkeinta oikeutta myöten, joka on antanut em. ratkaisut. T. kiinteistösihteeri
Juuri näin. Olen ottanut asiasta selvää. kun asun muualla tilapäisesti 7 kk/v, maksan kaksin vesimaksun, koska olen kirjoilla toisessa osoitteessa ja toisessa asun tilapäisesti.
Meillä on asuntokohtaiset vesimittarit, ja sen mukaan me (2 aikuista ja 2 koiraa) kuluttaa noin puolet naapurin nelihenkisen perheen vesimäärästä.
Koiramaksu kerrostaloihin olisi kyllä ihan paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 19:16"]
Meillä on asuntokohtaiset vesimittarit, ja sen mukaan me (2 aikuista ja 2 koiraa) kuluttaa noin puolet naapurin nelihenkisen perheen vesimäärästä.
[/quote]
Naapurisi ovat ilmeisesti ns. Yksittäistapaus.
Vauva vie aika helvetisti vettä, vaikka ei kirjaimellisesti sitä itse käytäkään. Pyykkiä tulee joka päivä, pyllyn pesut, kylvyt... Totta helvetissä siitä pitää maksaa!