Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt tulis sota Suomeen, mihin meidät naiset laitettaisiin?

Vierailija
05.09.2015 |

Mietin et oon itse lähihoitaja, menisinkö johonkin kentälle hoitajaksi vai mitä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:40"]

Jännä että joidenkin on vaikea tajuta miksi meren yli kumiveneessä selviää helpommin hengissä jos on 20-v mies, kun 80-v mummo tai 2-v lapsi. On se.

Kysymykseen. Osa naisistahan menisi rintamalle sotimaan. Osa tekisi samaa työtä kun nytkin ja osa varmaan sitten lähtisi maasta. Ehkäpä näin.

[/quote]Vaikeaa tietysti tajuta miksi lähteä kumiveneellä turvallisesta maasta perheensä uhraten. 

Vierailija
22/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:39"]Av-mammat laitettaisiin strategisten kohteiden pihamaille viimeiseksi puolustuslinjaksi... hiukan variksenpelättimien tavoin. 
[/quote]

Repesin xD t. AV-mamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummonenhan mahtaisi nykyaikainen sota olla... en mitenkään usko, että kaikki asevelvolliset miehet jäisivät maahan. Saatettaisiin puhua jopa kymmenistä prosenteista, jotka pakkaisivat laukkunsa kun vielä ehtivät. 

Nähdäänhän se Ukrainassakin: armeija on joutunut turvautumaan pakko-ottoihin ja lähinnä pahimmat nationalistit höyrypäät taistelevat tosissaan. Vaikka sielläkin on yleinen asevelvollisuus. 

Nuoriso ei enää miellä sitä niin pahaksi jos mieskin asettaa oman perseensä etusijalle.

Vierailija
24/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:44"]

Jännä että joidenkin on vaikea tajuta miksi meren yli kumiveneessä selviää helpommin hengissä jos on 20-v mies, kun 80-v mummo tai 2-v lapsi. On se.

Kysymykseen. Osa naisistahan menisi rintamalle sotimaan. Osa tekisi samaa työtä kun nytkin ja osa varmaan sitten lähtisi maasta. Ehkäpä näin.

[/quote]Joidenkin on myös vaikea tajuta kuinka moni ei jättäisi sitä 2-vuotiasta hätää kärsimään. Tai 80-v mummoa. Mutta kukin tavallaan. 

[/quote]

Suurin osa maailman pakolaisista on nimenomaan naisia ja lapsia.

Tällä hetkellä esim. syyrialaisilla pakolaisleireillä ei ole aivan välitöntä hengenvaaraa, joten sieltä lähetetään vaaralliselle matkalle tervein ja voimakkain, ja hänen perheensä tulee myöhemmin perässä laillisesti ja turvatusti.

Alueilta, joilla pommitetaan ja jääminen on varma kuolema, lähtevät ihan kaikki, jotka vain liikkumaan pystyvät.

Se suomalainen, joka valittaa pakolaismiehistä, valittaisi ihan yhtä paljon, jos tulijat olisivat naisia tai lapsia. Sitä paitsi viime vuonna Suomeen tuli satoja syyrialaisia naisia ja lapsia.

Vierailija
25/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:43"]

Hmm tää on jännää ajatella! Tietenkää en tollasta toivo mutta jännä välillä leikkiä ajatuksella.. Ap

[/quote]

Jossakin se on vähän muuta kuin jännää. Mutta sitähän suomalainen urheilullinen, reipas intoa puhkuva nainen ei voi tajuta. Tuon tyypin tunnistaa ulkomaailmassakin aina.

Vierailija
26/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:44"]

[/quote]Joidenkin on myös vaikea tajuta kuinka moni ei jättäisi sitä 2-vuotiasta hätää kärsimään. Tai 80-v mummoa. Mutta kukin tavallaan. 

[/quote]

Ei jättäisikään, vaan ottaisi veneeseen mukaan. Niin minäkin varmasti tekisin, jos jääminen olisi pakenemista pahempi riski.

Vierailija
27/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen peruskoulun opettaja ja oletan, että työni jatkuisi edelleenkin samana. Mahdollisesti työpäivän lisäksi olisi sitten jotain "pakollista" vapaaehtoistoimintaa, mitä nyt ei tällä hetkellä ole.

Vierailija
28/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:55"]

Minä olen peruskoulun opettaja ja oletan, että työni jatkuisi edelleenkin samana. Mahdollisesti työpäivän lisäksi olisi sitten jotain "pakollista" vapaaehtoistoimintaa, mitä nyt ei tällä hetkellä ole.

[/quote]

Eivät koulut ole toiminnassa sota-aikana.

Vierailija
29/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

Ai. Mihin ne lapset ja nuoret sitten menevät joka päivä? Meinaatko, että yhtäkkiä on kymmenen vuotta, kun ei ketään kouluteta ollenkaan? Hups vaan, meillä on kokonainen sukupolvi ihmisiä, jotka eivät ole oppineet lukemaan?

Vierailija
30/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

Ai. Mihin ne lapset ja nuoret sitten menevät joka päivä? Meinaatko, että yhtäkkiä on kymmenen vuotta, kun ei ketään kouluteta ollenkaan? Hups vaan, meillä on kokonainen sukupolvi ihmisiä, jotka eivät ole oppineet lukemaan?

[/quote]

Ok, yhteiskunta pyörii silloinkin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hyvä juttu, reippaat opettajattaret toimissaan!

Vierailija
31/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tehtävä olisi auttaa lohduttaa, tyydyttää ja auttaa pakenemaan meidän kunniakansalaiset. Ja tietysti jonkun täytyy hoitaa heidän lapset, jotka tullaan hakemaan myöhemmin, jos muistetaan.

Vierailija
32/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä naisista, mutta minä otan ainakin puhelimen, läppärin, ja parhaat vaatteet mukaan ja haen islannista turvapaikkaa. Matkalla sinne heitän muita uskontoja tunnustavia laidan yli ja vien joltain pennulta pelastusliivit. M 26

Vierailija
33/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:28"]

Naisten tehtävä olisi auttaa lohduttaa, tyydyttää ja auttaa pakenemaan meidän kunniakansalaiset. Ja tietysti jonkun täytyy hoitaa heidän lapset, jotka tullaan hakemaan myöhemmin, jos muistetaan.

[/quote]

Joo, like there aren't women abroad eli saattaa se naisten haku unohtua. Naisethan siitä varoittelevat, että konfliktialueet on kauhean vaarallisia miehille ja kiitos heille siitä! Adios.

Vierailija
34/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyy samana

Vierailija
35/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa mikään pysyisi samana. Mitä te kuvittelette!

Vierailija
36/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koulut pyrittäisiin varmasti pitämään auki, jos ei muuten niin lasten pelon vähentämiseksi ja sen osoittamiseksi, että järjestäytynyt yhteiskunta ei vielä ole romahtanut. Koulu ei välttämättä tietenkään enää sijaitsisi kotipaikkakunnalla.

Vierailija
37/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä olisivat pommisuojassa? Missähän ne Syyriassa koulua käyvät? Hyvä tietysti jos jotain opetusta voi järjestää. Yhteiskunta tuskin toimii enää ihan kuvittelemallamme tavalla. Suomessa taisi sota-aikaan aika monelta jäädä koulut ja opiskelut kesken.

Vierailija
38/38 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä olisivat pommisuojassa? Missähän ne Syyriassa koulua käyvät? Hyvä tietysti jos jotain opetusta voi järjestää. Yhteiskunta tuskin toimii enää ihan kuvittelemallamme tavalla. Suomessa taisi sota-aikaan aika monelta jäädä koulut ja opiskelut kesken.

[/quote]

Mutta toisaalta täytyy ottaa huomioon se, että sotaa käydään nykypäivänä eri tavoin kuin 70 vuotta sitten. Siitä syystä tuskin kaikki miehet ovat missään rintamalla, ei kait enää nykypäivänä niinkään rämmitä metsässä rynkyt olalla. Joku asiaa enemmän tietävä toki voi kertoa. Kiinnostaa itseänikin.

En kyllä tiedä, haluaisinko itse päästää lapseni kouluun (joka sijaitsee 20 kilsan päässä, ihan keskustassa). Kyllä on sen verran suojelunhalua että  haluan pitää jälkikasvun tiukasti kanssani. Tuohon lähikouluun voisin vielä päästääkin, on sen verran lähellä. Totta kai sitä varmaan yrittäisi että arki jatkuisi mahdollisimman samalla tavalla kuin ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme