Miksi sinne pankkiautomaatille pitää jäädä asumaan?
Pitkä jono takana, silti siinä automaatilla seisoskellaan ja mietiskellään, tulostellaan kuitteja ja niitä tiirataan. Jono kasvaa. Miksei voi vain nostaa sen rahan ja lähteä pois? Mitä te oikein teette siellä automaatilla niin kauan? Jos ei oo jonoa, niin seisoskelkaa, mutta jos on, niin kohteliaisuudesta nostakaa raha ja lähtekää pois.
Kommentit (35)
Miten kenekään elämä voi oikeasti olla kiinni muutamasta ylimääräisestä jonotusminuutista?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 13:32"]
Haluan kuitin nostostani. Laitan rahat lompakkoon automaatilla. Ennen automaatilta poistumistani tarkistan kuitista, että kaikki on kunnossa. Koeta kestää.
[/quote]
Opettele käyttäytymään, ääliö!
Sinulla ei ole mitään oikeutta jäädä munimaan siihen. Itse tungen siihen automaatille ihaqn röyhkeästi jos havaitsen kaltaisesi hidastelijan.
[/quote]
Juuri kaltaisesi on oikea henkilö opastamaan, kuinka tulee käyttäytyä.
[/quote]
Nimenomaan! Eipähän olla hidastelemassa turhaan muitten tiellä.
Joko
A) tilillä ei ollutkaan enää paljoa rahaa, ja pitää tehdä uusi nosto, että saa pienen summan rahaa, tai
B) tilillä on niin paljon rahaa, että pitää ihailla saldoa ja kyykyttää köyhiä jonossa
Ise en asu automaatilla, koska kumpikaan kohta ei tapahdu kohdallani.
Kortti sisään, tunnusluku, summa, ok, näytölle (saldo), kortti käteen, kukkaroon, rahat käteen, kukkaroon, autoon. Noin minutti menee. En ymmärrä miten siinä saa sitä aikaa tuhrattua.
Tarkistan nostamani summan, laitan rahat lompakkoon ja lompakon kassiin. Sitten tarkistan vielä kuitin ja laitan sen laukkuni sivutaskuun.
Miksi te sen kuitin haluatte? Tätä en ole ikinä tajunnut. Kiinnostaisi tietää.
"Kortti sisään, tunnusluku, summa, ok, näytölle (saldo), kortti käteen, kukkaroon, rahat käteen, kukkaroon, autoon. Noin minutti menee. En ymmärrä miten siinä saa sitä aikaa tuhrattua."
Ei se ihan noin mene, sillä jotkut automaatit ovat hitaampia kuin toiset, jo perustoiminnoltaan. Jos nostaa suurempia summia, niin aikaa menee enemmän, eikä automaatissa ei ole sopivia seteleitä. Kyllä tonnin nosto 20e setelinä kestää kauemmin , kuin jos olisi kaksi 500 euron seteliä.
Itseäni ei niinkään häiritse automaatilla olevat asiakkaat, vaan pankkiautomaattien hitaus, jos nostot ovat isompia esim. yli 200 euroa.
Mistä ap. tietää, että asiakas seisoskelee aiheettomasti, sillä hitaus voi johtua pankkiautomaatista eli pankin yhteyksistä, eikä asiakas mahda sille mitään vaan on vain odotettava, vaikka muut jonossa kuinka hermoilisivat.
Jos olen asioimassa automaatilla, ja takana jonottava tunkee liian lähelle, huokailee tuskastuneena, polkee jalkaa jne., niin hidastan tahtia ihan tahallani. Koska voin tehdä niin. Siksi. Teille kuumakalleille on aiheellista opettaa vähän tapoja. Normaalisti olen toki ripeä.
Asettelen kyynärsauvat seinustalle. Otan tukea vasemmalla kyynärpäällä jostain, mistä saan. Kortin olen ottanut esille jo ennen automaatille menoa. Sitten teen noston, otan kuitin (tarvitsen sen, eikä minun pidä selittää sinulle miksi) kortin, rahat. Tungen ne taskuun, jos on jonoa, mikäli ei ole laitaan posaan. Otan kyynärsauvat seinustalta. Tai maasta, ellei joku tule auttamaan, sillä usein ne kaatuvat. Tadaa. Kolme minuuttia vein aikaa.
Odottavan aika on pitkä ja se tuntuu ap:sta viideltä minuutilta.
T. Invalidi, anteeksi olemassaoloni
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:47"]
Asettelen kyynärsauvat seinustalle. Otan tukea vasemmalla kyynärpäällä jostain, mistä saan. Kortin olen ottanut esille jo ennen automaatille menoa. Sitten teen noston, otan kuitin (tarvitsen sen, eikä minun pidä selittää sinulle miksi) kortin, rahat. Tungen ne taskuun, jos on jonoa, mikäli ei ole laitaan posaan. Otan kyynärsauvat seinustalta. Tai maasta, ellei joku tule auttamaan, sillä usein ne kaatuvat. Tadaa. Kolme minuuttia vein aikaa.
[/quote]
Uskon että tässä puhuttiin ihmisistä jotka ihan jostain muusta syystä jäävät asumaan. Eli lähinnä se että automaatin käyttö ilmeisesti tuottaa suuria vaikeuksia tuntemattomasta syystä. Ihan eri asia jos on vaikka nuo kyynärsauvat, tuskin sellaisessa tilanteessa kukaan tuskastuu.
Kerran meni varmaankin ainakin seitsemän minuuttia kun piti hakea asunnon käsiraha/varausraha välittäjälle. Oli niin monta nostoa tehtävä että sain tarvittavan summan sieltä kasaan. Tämä oli aikana jolloin asunnot kävivät kaupaksi ja meitä oli monta ostajaehdokasta. Onneksi ehdin ensimmäisenä lyömään rahat välittäjän kouraan.
Meitä on sellaisiakin,jotka tarvitaan joskus sellainen ihme kuin pikatiliote,kolme viimeistä kuittia.Ja jos sen nostaa omalta ja puolison tililtä,niin menee siinä vähän aikaa.Tämä täytyy minun nostaa kerran kuussa.Kestää toimitus automaatilla 3-5 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 15:47"]
[/quote]
Uskon että tässä puhuttiin ihmisistä jotka ihan jostain muusta syystä jäävät asumaan. Eli lähinnä se että automaatin käyttö ilmeisesti tuottaa suuria vaikeuksia tuntemattomasta syystä. Ihan eri asia jos on vaikka nuo kyynärsauvat, tuskin sellaisessa tilanteessa kukaan tuskastuu.
[/quote]
No, joskus marttyyrius taitaa olla joillekin elamantapa... "Anteeksi, etta olen olemassa." huoh...
Ei käteistä pidä nostaa. Nyt on boikottiaika eikä mitään saa ostaa.