Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalasiten köyhien auttaminen lopetetaan

Vierailija
05.09.2015 |

Mitä meinaatte tehdä köyhät lapsiperheelliset?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa, käänny, tee parannus, irtaannu eurosta ja euromaista, sillä siinä teit virheen liittymällä euroon.

Katso päiväsi on kohta luetut, jos et tee parannusta, sillä katso Minä Herrojen Herra tulen pitämään sinusta huolen, jos ryhdistäydyt ja luotat Minuun.

Sinä olet pieni kansa ja Minun tahtoni on, että pitäydyt myös siinä niin kuin Minä olen sen alunperin suunnitellut, mutta te olette itse väärät päätökset tehneet, joista olette joutuneet maksamaan kalliin hinnan. Mutta Minä annan teille vielä uuden mahdollisuuden: kääntykää takaisin, erotkaa eurosta ja kunnioittakaa Minun sanaani, niin te näette ihmeen, kuinka Suomen kansaa tullaan siunaamaan monin eri tavoin, sillä Minulla  on kaikki valta niin maan päällä kuin taivaassa ja minun sotajoukkoni ovat suuremmat kuin yhdenkään valtion.

Käänny Suomen kansa, ota Minun sanani ohjenuoraksi, niin te tulette olemaan siunatut ja varjellut.

Vierailija
22/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:07"]

Mitä apua me olemme tähän asti saaneet? Emme yhtään mitään joten menetys ei ole suuri.

[/quote]Lainaa ulkomailta, esimerkiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on täyttynyt ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Pohjoisen maan aika on tullut. Jumalan Sanassa Sakarjan kirjan 6. luvussa yli 2500 vuotta levänneen profetian täyttymyksen aika on tullut, niin että se alkaa toteutua. 

Jotain suurempaa ja lopullista alkaa tapahtua, kun "ne neljä taivaan tuulta/henkeä lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä" ja kun "mustien hevosten vetämät vaunut lähtevät pohjoiseen maahan ja valkeat lähtevät niiden perään...ja saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa". 

Viime mainittu voitaneen kääntää hepreasta myös "tyynnytän Henkeni (kiivauden) pohjoisessa maassa". Eli niin, että ensin Pyhä Henki nuhtelee kiivaudella pohjoisen maan kansoja syntielämästä ja kun ihmiset suurin joukoin tekevät parannusta, Herran Henki tyyntyy kiivaudestaan ja lepää pohjoisessa maassa.

Jostain syystä koin hengessäni erityisesti Venäjän: siellä olevat kansat ovat kautta aikain kokeneet kovia huonojen hallintojensa takia ja vaikka se maa on hyvin syntinen (kuten muutkin maat), niin Jumala säälii noita kansoja, niin että Hän antaa kirkkautensa ilmestyä hyvin voimallisesti (niin koin) Venäjän yllä ja antaa sinne niin voimakkaan herätyksen, ettei sellaista ole ennen nähty siellä eikä juuri muuallakaan. 

Tämä herätys tapahtuu ennen kuin Googin sodan lopussa suuri tuho kohtaa tuota maata. Ensiksi Venäjä syöksyy talouskaaokseen ja tulee nälänhätää (mustat hevoset) sekä suuria sisäisiä levottomuuksia ja sotia ympärillä olevia maita vastaan ja lopuksi hyökkäys Israeliin, jossa Googille käy huonosti, Hes. 38-39, Sak. 12, Joel 2:1-27, erityisesti jae 20. 

Vierailija
24/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille köyhille lapsiperheille ja muille köyhille pitäisi järjestää joku talouskurssi missä laskettaisiin heidän menot ja tulot. On meinaan outoa ettei heillä riitä rahat vaikka sosiaaliturva on tässä maassa hyvä ja tulee olemaankin hyvä vaikka mitä sanotte. Ei täällå kukaan tyhjän päälle jää.

Vierailija
25/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:51"]

Köyhyys Suomessa on tuiki tavallista. Ei auta vaikka lapsilla on hyvä koulutusjärjestelmä ja yhteiskunnalla tukiverkot. Tiedän perheen joss lapsilla ei ollut mahdollisuus koulunkäyntiin täysipainoisesti yksinhuoltaja vanhemman sosiaalisten ja psyykkisten ongelmien vuoksi. Tämä vanhempi kävi kuitenkin töissä mutta lapset saivat kärsiä. Yhteiskunnalla ei ollut voimaa puuttua tapukseen varmaankin sen "lievyyden" vuoksi. Kaksi poikaa joutuivat huumepiireihin ja mielenterveydellisistä syistä lopettamaan kaiken normaalin elämän kuten opiskelun. Toinen muutti pois kotoa mutta toinen jäi ja nyt aikuisena on vain vihannes. Hänellä ei ole asuntoa, työpaikkaa, koulutusta eikä edes kykyä hankkia näitä. 

Olemme joskus tukeneet häntä ilahduttamalla kuten sunnuntailounaalla meidän kodissa ja jollain vaate lahjalla.Rahaa ja arvotavaraa ei kannata antaa sillä se menee ihan vääriin paikkoihin ja esim polkupyörä menee heti myyntiin.

Tämä nuori aikuinen ei mielestäni ole itse ansainnut kohtaloaan. Hän on hyvin rikkonainen persoona ja tulee olemaan sitä aina. Tällaisia köyhiä on Suomessa.

[/quote]

Tälläisen köyhän tunnet ja vain yhden, että potenssisi ei nyt ota tuulta alleen. On toki niin että suomen miljoonasta nuoresta alle sadalla voi olla samankaltainen kohtalo hurjaa. Sinun propagandasi haisee pahasti.

Vierailija
26/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio tarjoaa jokaiselle suomalaiselle mahdollisuuden auttaa itse itseään. Mutta valitettavasti monella köyhällä on sellainen käsitys, että hyvinvointivaltion tehtävä on tehdä puolesta. Monesti kuulee, että "suomi ei ole enää hyvinvointivaltio" juuri niiden suusta, jotka ovat  ( useat! ) annetut mahdollisuudet jääneet käyttämättä. 

Jokaisella suomalaisella on mahdollisuus kouluttautua ammattiin (vaikka siihen kadehditun paperimiehen ammattiin) ja sitä kautta nostaa elintasoaan. Jokaisessa paikassa, jossa olen asunut on lenkkipolut lähellä, edullinen uimahalli, jossa on kuntosali samalla rahalla,  eli mahdollisuus ennaltaehkäistä useita sairauksia (esim. tuki ja liikuntaelimistön), työkkäristä apua työllistymiseen, erilaisia lapsiperheen tukimuotoja ennaltaehkäisyyn on vaikka kuinka ja alkoholiongelmaankin saa apua. 

Kenenkään puolesta, ei em. asioita voi tehdä vaikka kuinka haluaisikin. 

Vierailija
27/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas asia oli se, että Yhdysvalloissa ollaan säätämässä lakia, jonka mukaan jokainen USA:n kansalainen joutuu ottamaan mikrosirun kehoonsa vuosina 2017-2018 ja että EU seurannee pian perässä. Tässä kohtaa on hyvä muistaa, että vajaa vuosi sitten TV7:n isännän pöydässä -ohjelmassa tuotiin esille USA:sta vuodettu asia, jonka mukaan 30000 giljotiinia on varattu niitä varten, jotka eivät suostu vapaaehtoisesti ottamaan mikrosirua kehoonsa vuoteen 2020 mennessä. Tälle tiedolle tuli nyt siis vahvistusta. 

Meller puhui myös kuin varoituksenomaisesti siitä, että nyt ei saa uskovilla olla enää mitään sen kaltaisia siteitä tähän maailmaan, jotka hidastaisivat seurakunnan ylösotossa ja Jeesus joutuisi repimään uskovia maasta irti. 

Monia muitakin asioita tuli esille, kuten presidentti Niinistön puheen katkelma, jossa hän viittaa Uuteen maailmanjärjestykseen.

Sitten myös vaiettu asia 1990-luvulta, jonka mukaan Venäjän presidentti Michael Gorbatshov myi Neuvostoliiton miehitysalueet lännelle ja Saksa oli maksajana. Kaupan välittäjänä oli puolalainen Rooman paavi, johon Gorbatshov oli ollut yhteydessä ja kaupan vahvistajana toimi Yhdysvaltain Ronald Reagan. Saksa oli kuulemma joutunut lähestulkoon talousromahduksen partaalle maksaessaan Venäjälle viimeisiä maksueriä.

Vierailija
28/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys Suomessa on tuiki tavallista. Ei auta vaikka lapsilla on hyvä koulutusjärjestelmä ja yhteiskunnalla tukiverkot. Tiedän perheen joss lapsilla ei ollut mahdollisuus koulunkäyntiin täysipainoisesti yksinhuoltaja vanhemman sosiaalisten ja psyykkisten ongelmien vuoksi. Tämä vanhempi kävi kuitenkin töissä mutta lapset saivat kärsiä. Yhteiskunnalla ei ollut voimaa puuttua tapukseen varmaankin sen "lievyyden" vuoksi. Kaksi poikaa joutuivat huumepiireihin ja mielenterveydellisistä syistä lopettamaan kaiken normaalin elämän kuten opiskelun. Toinen muutti pois kotoa mutta toinen jäi ja nyt aikuisena on vain vihannes. Hänellä ei ole asuntoa, työpaikkaa, koulutusta eikä edes kykyä hankkia näitä. 

Olemme joskus tukeneet häntä ilahduttamalla kuten sunnuntailounaalla meidän kodissa ja jollain vaate lahjalla.Rahaa ja arvotavaraa ei kannata antaa sillä se menee ihan vääriin paikkoihin ja esim polkupyörä menee heti myyntiin.

Tämä nuori aikuinen ei mielestäni ole itse ansainnut kohtaloaan. Hän on hyvin rikkonainen persoona ja tulee olemaan sitä aina. Tällaisia köyhiä on Suomessa.

[/quote]Meilläkin oltiin köyhiä moinaisista syistä. Osa oli vanhempien tietoista tyhmyyttä, osa elämänkulun ja vammojen tuomaa. Ihme ja kumma en ole juurikaan perinyt neurologisia vikoja, jos ei lapsuuden erityisherkkyyttä lasketa.

Huonosti työllistyvänä ihmisenä olen joutunut nielemään periaatteitani ja tekemään vuokratöitä, vaikka se onkin työelämää rapauttavaa toimintaa. Nyt on vihdoin vakityö, jota teen kunnes on mahdollisuus opiskella lisää.

Minulla on myös 3 ammattitutkintoa ja yo:n paperit, vaikkakin se on tuurista kiinni, mitä niillä saa vai saako. Onneksi olen pitänyt pään selvänä.

Vierailija
29/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti myös tänne tulleet romaanit huomavat, että ihmisten auttavaisuus vähenee ja asenteet kovenevat. Pahimmillaan joku joutuu pahoinpidellyksi syyttään.

Vierailija
30/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kauheaa lukea miten kylmiä suomalaiset ovat omia köyhiä kohtaan. Muualla maailmassa kaikki auttaisivat jos jollain menee huonosti.

Asuin lapsuuteni alueella jolla oli paljon kaupungin vuokrataloja. Monesta koulukaveristani on tullut moniongelmainen työtön ja täysin persaukinen. Köyhyys periytyy eikä tämä mammuttimainen auttamiskoneisto ole voinut sille yhtikäs mitään vaikka on ollut "mahdollisuus".

Vierailija
31/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:07"]

Mitä apua me olemme tähän asti saaneet? Emme yhtään mitään joten menetys ei ole suuri.

[/quote]

Sen enempää nyt aloitukseen kantaa ottamatta, et ole siis koskaan nostanut äitiystukea ja vanhempainrahaa, etkä opintotukea?

Vierailija
32/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös ennemminki siltä että suomalaisten on sopeuduttava muiden kulttuuriin eikä niiden tarvitse sopeutua meidän kulttuuriin. Eihän sitä kohta enää edes ole.

Vierailija
33/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:22"]

On todella kauheaa lukea miten kylmiä suomalaiset ovat omia köyhiä kohtaan. Muualla maailmassa kaikki auttaisivat jos jollain menee huonosti.

Asuin lapsuuteni alueella jolla oli paljon kaupungin vuokrataloja. Monesta koulukaveristani on tullut moniongelmainen työtön ja täysin persaukinen. Köyhyys periytyy eikä tämä mammuttimainen auttamiskoneisto ole voinut sille yhtikäs mitään vaikka on ollut "mahdollisuus".

[/quote]

Sosiaaliset piirit voivat tietty vaikuttaa siihen, miten se tulevaisuus menee. Köyhyys on sinänsä periytyvää, koska se tekemisen malli katsotaan kotoa. Mutta toisaalta taas, eikö siinä kuitenkin ole se valinnan mahdollisuus? Koulutukseen voi hakeutua aikuisenakin, vielä nelikymppisenäkin voit opiskella ammattiopistossa, lukiossa, ammattikorkeassa tai yliopistossa.  Kaikkea ei voi aina laittaa sen lapsuuden ja opitun mallin syyksi, jossain vaiheessa sen oman vastuun on astuttava mukaan. 

Vierailija
34/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:39"]

Tuntuu myös ennemminki siltä että suomalaisten on sopeuduttava muiden kulttuuriin eikä niiden tarvitse sopeutua meidän kulttuuriin. Eihän sitä kohta enää edes ole.

[/quote]Tämän vainoharhaisen, velton narinakultttuurin hävittäisin heti jos voisin.

Vierailija
35/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Sosiaaliset piirit voivat tietty vaikuttaa siihen, miten se tulevaisuus menee. Köyhyys on sinänsä periytyvää, koska se tekemisen malli katsotaan kotoa. Mutta toisaalta taas, eikö siinä kuitenkin ole se valinnan mahdollisuus? Koulutukseen voi hakeutua aikuisenakin, vielä nelikymppisenäkin voit opiskella ammattiopistossa, lukiossa, ammattikorkeassa tai yliopistossa.  Kaikkea ei voi aina laittaa sen lapsuuden ja opitun mallin syyksi, jossain vaiheessa sen oman vastuun on astuttava mukaan. 

[/quote]Toisaalta voi olla vaikeaa lähteä opiskelemaan jos on perhe kaikkine kuluineen. Vanhempana taas työllistyy huonosti. Mahdollisuudeksi jää ponnistella työn ohessa tai jatkokoulutus, mutta entäs jos ei ole työpaikkaa? Autokin vaaditaan, tai ainakin se on monessa paikassa plussaa.

Onneksi on edes akk:t, joista saa aikuiskoulutusta jolla taas saa perustason työtä. Esim. kunnan tai kaupungin vakisiivoojaksi ei pääse ilman.

Olen monesti törmännyt tuollaisiin paradokseihin, että se saa jolla on jo. Joku sanoi että suomalainen yhteiskunta on kuin kaksi vierekkäin kulkevaa putkea. Minusta se on tiimalasi, jossa on umpisolmu keskellä. Jos siitä pääsee läpi, alkaa päivä paistaa.

Vierailija
36/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:45"]

[/quote]

[/quote]Toisaalta voi olla vaikeaa lähteä opiskelemaan jos on perhe kaikkine kuluineen. Vanhempana taas työllistyy huonosti. Mahdollisuudeksi jää ponnistella työn ohessa tai jatkokoulutus, mutta entäs jos ei ole työpaikkaa? Autokin vaaditaan, tai ainakin se on monessa paikassa plussaa.

Onneksi on edes akk:t, joista saa aikuiskoulutusta jolla taas saa perustason työtä. Esim. kunnan tai kaupungin vakisiivoojaksi ei pääse ilman.

Olen monesti törmännyt tuollaisiin paradokseihin, että se saa jolla on jo. Joku sanoi että suomalainen yhteiskunta on kuin kaksi vierekkäin kulkevaa putkea. Minusta se on tiimalasi, jossa on umpisolmu keskellä. Jos siitä pääsee läpi, alkaa päivä paistaa.

[/quote]

Entä paljonko auttaa se ennakkoasenne, ettei mistään kuitenkaan tule yhtään mitään, joten parempi olla yrittämättä (kuten tekstissäsi kävi ilmi)? 

Mikäli perhe on jo olemassa, tulee mieleeni ainakin kaikenlaiset työssäoppimiset, eli oppisopimukset. 

Vierailija
37/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:10"]

Varmasti myös tänne tulleet romaanit huomavat, että ihmisten auttavaisuus vähenee ja asenteet kovenevat. Pahimmillaan joku joutuu pahoinpidellyksi syyttään.

[/quote]

Miksi sinä kirjoja pahoinpitelisit?

Vierailija
38/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:09"]

[/quote]Meilläkin oltiin köyhiä moinaisista syistä. Osa oli vanhempien tietoista tyhmyyttä, osa elämänkulun ja vammojen tuomaa. Ihme ja kumma en ole juurikaan perinyt neurologisia vikoja, jos ei lapsuuden erityisherkkyyttä lasketa.

Huonosti työllistyvänä ihmisenä olen joutunut nielemään periaatteitani ja tekemään vuokratöitä, vaikka se onkin työelämää rapauttavaa toimintaa. Nyt on vihdoin vakityö, jota teen kunnes on mahdollisuus opiskella lisää.

Minulla on myös 3 ammattitutkintoa ja yo:n paperit, vaikkakin se on tuurista kiinni, mitä niillä saa vai saako. Onneksi olen pitänyt pään selvänä.

[/quote]

Nielemään periaatteita? Tämäkin kirjoitus haisee propagandalle. Työn tekeijälle nimen omaan työ on kunnia-asia muut tekijät voivat olla kynnyskysymyksiä. Tämä raapustelija näyttää selkeästi että kolmekin tutkintoa voi suorittaa yhteiskunnan piikkiin jotta töitä olisi pätkinä huonoille työnantajille ja sitä esitetään periaatteiden nielemisenä. Epä uskottavaa ja härskiä. Luottamus laskee tällaisten kirjoitusten myötä.

Vierailija
39/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:03"]

Hyvinvointivaltio tarjoaa jokaiselle suomalaiselle mahdollisuuden auttaa itse itseään. Mutta valitettavasti monella köyhällä on sellainen käsitys, että hyvinvointivaltion tehtävä on tehdä puolesta. Monesti kuulee, että "suomi ei ole enää hyvinvointivaltio" juuri niiden suusta, jotka ovat  ( useat! ) annetut mahdollisuudet jääneet käyttämättä. 

Jokaisella suomalaisella on mahdollisuus kouluttautua ammattiin (vaikka siihen kadehditun paperimiehen ammattiin) ja sitä kautta nostaa elintasoaan. Jokaisessa paikassa, jossa olen asunut on lenkkipolut lähellä, edullinen uimahalli, jossa on kuntosali samalla rahalla,  eli mahdollisuus ennaltaehkäistä useita sairauksia (esim. tuki ja liikuntaelimistön), työkkäristä apua työllistymiseen, erilaisia lapsiperheen tukimuotoja ennaltaehkäisyyn on vaikka kuinka ja alkoholiongelmaankin saa apua. 

[/quote]

Tämä oli varmasti totta vielä ennen 90-luvun lamaa. Valitettavasti ahkeruus, opiskelu ja lahjakkuus eivät enää takaa työnsaantia, tilanne on aika kamala tällä hetkellä akateemisten vastavalmistuneiden sekä pätkätyöläisten keskuudessa. Paperimies on myös huono esimerkki: työhön ei tarvitse mitään koulutusta ja sinne mentiin suhteilla. Naisillehan tuo mahdollisuus ei edes ole koskaan ollut avoinna.

Toivoisin että hankkisit enemmän tietoa nykytyöttömyydestä ja työmarkkinoista ennen kuin kirjoittelet tänne.

Vierailija
40/41 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:03"]

[/quote]

Tämä oli varmasti totta vielä ennen 90-luvun lamaa. Valitettavasti ahkeruus, opiskelu ja lahjakkuus eivät enää takaa työnsaantia, tilanne on aika kamala tällä hetkellä akateemisten vastavalmistuneiden sekä pätkätyöläisten keskuudessa. Paperimies on myös huono esimerkki: työhön ei tarvitse mitään koulutusta ja sinne mentiin suhteilla. Naisillehan tuo mahdollisuus ei edes ole koskaan ollut avoinna.

Toivoisin että hankkisit enemmän tietoa nykytyöttömyydestä ja työmarkkinoista ennen kuin kirjoittelet tänne.

[/quote]

No, esim. nopealla googlauksella löytää Helsingistä 2-vuotta kestävän prosessiteollisuuden perustutkintokoulutukseen monimuotokoulutuksena, josta erikoistuu paperiteollisuuteen. Se, että päättää ettei sinne kannata edes hakea, vaan mielummin on kotona ja odottaa hyvinvointivaltion ratkaisevan kaikki ongelmat on sinusta ilmeisesti parempi vaihtoehto? 

En vaan ymmärrä, että mitä te odotatte tältä hyvinvointivaltiolta? Millaista palveluiden pitäisi olla?