Alkoholihöyryjen hengittäminen ja raskaus
Luultavasti mietin liikaa tai ylireagoin, mutta tällainenkin asia tuli mieleeni vime yönä.
Mies oli eilen humalassa ja oli jo mennyt nukkumaan. Kun olin nukkunut n. 1,5 h hänen vieressään, niin heräsin ja totesin että koko makuuhuoneen hengitysilma on niin alkoholihuuruista, ettei siellä voi kunnolla nukkua. Päätin mennä loppuyöksi vierashuoneeseen nukkumaan. Mutta alkoi jo yöllä ärsyttää hirveästi, kun mietin, ettei voi olla hyväksi mahassa kasvavalle vauvallekaan altistua alkoholille tällä tavoin.
Muutamasta alkoholiannoksesta ei varmasti olisi tuollaisia huuruja tullut eli humalatila oli varmastikin vahva.
Mitä mieltä olette, voiko tällainen passiivinen alkoholialtistus vaikuttaa sikiöön?
Kommentit (16)
Tarkoittaako nuo alapeukut, että huolehdin turhaan? -ap
Niin ja korjattakoon nyt vielä, että mies oli illanvietossa, eikä tämä nyt ole minulle/meille arkipäiväistä tms.
Mietin vaan, että eikö tuo ole jo melkein imppaamista minun kannalta, kun hajut ovat niin voimakkaat...
-ap
Meneehän se pää sekaisin esim. sellaisessakin kun suihkuttelee paljon jotain alkoholopohjaista desinfiointiainetta pienessä tilassa ja joutuu hengittelemään. Niin miksei krapula-alkoholihuurujen hengittämisestä? Vai onko se eri asia, kun hengityksessä haisee se aineenvaihduntatuote, ei suoraa hengittämistä ns. tuoreeltaan...
Aika voimakkaat ne hajut kyllä on jos on samassa pienessä makuuhuoneessa suljetussa tilassa.
-ap
Passiivinen alkoholismi, siinäpä pulma. Desinfektioaineessa on alkoholia 98%, miehen hengitysilmassa 2 promillea. Eli desinfktioaibeessa alkoholia on viisisataakertaa enemmän. Ja Tuskin siitäkään hengittämällä kummoisia kännejä saa.
No huh huh. Joo, et ole vaarassa. Eikö sikiö. Vaarallisempaa sinulle on esim. pesuaineet, lisäaineet, aspartaami ym eivätkä nekään nyy mitään akuuttia supervaaraa aiheuta.
Altistuikohan minunkin vauvani Metaanimyrkytykselle miehen väkivaltaisten yöllisten piereskelyjen takia?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:30"]Tarkoittaako nuo alapeukut, että huolehdin turhaan? -ap
[/quote]
Ei vaan sitä että olet tyhmä
Älä nyt ainakaan miehelledi suuri asiasta kun hän herää :)
Hengitys ei aiheuta mitään muuta kuin sen, että se haisee niin pirun pahalle, joten siitä syystä Käännän yleensä kylkeäni.
.
Oletko usein mennyt sekaisin hiuslakasta? Ehkä sitten, jos olisit niissä huuruissa 8 tuntia. Paitsi onko hän raskaana olevat kampaajat sitten aina sekaisin..
Et kai sä oo tosissas :D:D:D:D:DDDD
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:33"]
Et kai sä oo tosissas :D:D:D:D:DDDD
[/quote]
No olen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:07"]
No huh huh. Joo, et ole vaarassa. Eikö sikiö. Vaarallisempaa sinulle on esim. pesuaineet, lisäaineet, aspartaami ym eivätkä nekään nyy mitään akuuttia supervaaraa aiheuta.
[/quote]
Aspartaami ei ole vaaraksi.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:17"]
Altistuikohan minunkin vauvani Metaanimyrkytykselle miehen väkivaltaisten yöllisten piereskelyjen takia?
[/quote]
Hyvä pointti. Tuo oli hauska. :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:30"]Tarkoittaako nuo alapeukut, että huolehdin turhaan? -ap [/quote] Ei vaan sitä että olet tyhmä
[/quote]
Sanoin, että tuli tällainenkin asia mieleen. Voihan olla, että suurempi haitta on tästä minun ärtymyksestä. Ja se on ainakin tosi, että itse saan päänsärkyä niiden huurujen hengittelystä.
FAS lapsi tulee. Kerro asiasta neuvolassa
Sä oot vaan ärsyyntyny siitä kun mies lähti viihteelle ja nyt koitat kehittää jonkun objektiivisesti hyväksyttävän syyn haukkua sitä ja vedät mukaan sikiön koska tiedät aiheuttavasi morkkista. Mutta nyt nainen ryhdistäydy, suukota sitä pahanhajusta miestä ja syötä sille persiljaa joka vie vanhan viinan hajun todella tehokkaasti. Olet iloinen jos sillä oli kivaa. Tarvitset rentoutuneen ja keskittyneen miehen rinnallesi kun lapsi syntyy. Nyt on ne hetket kun voi vielä juoksennella vapaammin, anna sen nauttia.
Ihan varmasti vaikuttaa, johan sen sanoo maalaisjärkikin! Jos miehen pahanhajuisessa hengityksessä on saman verran alkoholia kuin veressä, niin se on promilleja. Mitattava määrä, eli ei voi olla ihan vähäinen! Jos pahanhajuista alkoholi-ilmaa hengittäessä alkoholi imeytyy (mikä nyt on täysin loogista!) naiseen, niin kyllä se menee sikiöönkin. Surullista, minkälaisen miehen kanssa oot lapsen tehnyt :(