Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita Omikron potilaita? Kuinka menee?

Kyllästynyt
23.03.2022 |

Mulla kolmas päivä, oireina oikeastaan enää totaalinen väsymys ja lihassäryt. Yritän väkisin olla välillä myös jalkeilla. Koska tämä loppuu? Ekana päivänä 38 asteen kuume, kova pään särky, ei nuhaa, ei yskää. Sen jälkeen vain 36 - 37,2. astetta.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitonmoinen lihassärky ja kovaa kuumetta jo 3 päivää. Kunnon influenssa.

Vierailija
42/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt suht helpolla. Päivä 6 menossa. Pari ekaa vrk oli pahoja kun päätä särki kovasti sekä niveliä. Ei saanut nukuttua. Sitten tuli nuhaa ja vähän yskää. Päivät 5 ja 6 jo melkein normaaleja. Koiraa käyttänyt pikku lenkeillä ja siivoillut. Muulla perheellä ei mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko pos.testistä, ensin ei ollut oireita, sattumoisin testasin. Sitten tuli särkyä lihaksiin ja pääkipu, vähän tukkoinen olo ja nyt väsymys pahenee vaan päivä päivältä. Ei oikein muita oireita, mutta en jaksa tehdä mitään. Nukkuisin vaan. Saakohan sen perusteella enää saikkua?

Vierailija
44/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolme rokotetta, ja nyt kolmas tautipäivä menossa. Alkoi kuumeella ja väsymyksellä, nyt mukaan tullut ikävän kuuloinen yskä.

Haastavimmaksi tällä hetkellä koen sen, että taapero tervehtyi jo, mikä toki mukava, mutta minulla on haasteita pärjätä hänen kanssaan, koska tuntuu, hän kaipaisi koko ajan jotain tekemistä, huomiota ja hoivaa jne, ja itse haluaisin olla vain sängynpohjalla.

Pärjäämme kyllä jotenkin, mutta tämä on ehdottomasti haastavinta ja vaikeinta tällä hetkellä.

Vierailija
45/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs päivä menossa. Edelleen koko kroppaa särkee ja olo tukkoinen, limaa keuhkoissa. Kuume laskenut. Oli ekat päivät 38 ja yli. 

Vierailija
46/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi hengästymisenä portaissa ekana päivänä. Tätä ihmettelin kun joka päivä pitää kerrostaloon 4 krs kävellä, ja johan siihen on vuosien saatossa tottunut. Koko ajan piti huilata.

Seuraavana päivänä kurkkukipua, testi nega.

Seuraavana päivänä kurkkukipua edelleen ja äänen käheyttä, perus alkavan flunssan oireet. Illalla tein kaksi positiivista testiä. Yöllä nousi kuume 38.

Äsken kävin virallisessa testissä, vähän on lämpöä ja lenssua, ei muuta.

Veri maistuu suussa koko ajan syödessä ja juodessa, johtunee varmaan kuivista limakalvoista. Mulla on usein flunssaa, muttei veri maistu tällä tavalla suussa.

Vierailija
47/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe sairasti juuri omikronin, palvelin heitä viikon ja haistelin heidän pisaroitaan, neljä testiä tein, kaikki negaa. Olen rokottamaton nainen yli nelikymppinen.

Vierailija
48/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko pos.testistä, ensin ei ollut oireita, sattumoisin testasin. Sitten tuli särkyä lihaksiin ja pääkipu, vähän tukkoinen olo ja nyt väsymys pahenee vaan päivä päivältä. Ei oikein muita oireita, mutta en jaksa tehdä mitään. Nukkuisin vaan. Saakohan sen perusteella enää saikkua?

Uskoisin että saat.

Vierailija
49/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi töihin saa mennä jo 5 vrk päästä? Onko oikeesti niin ettei enää tartuta jos oireet lähes poissa?

Vierailija
50/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides päivä menossa, ääni on käheä, mutta kurkku ei kipeä. Nenä vuotaa, muttei enää niin paljon kuin eilen. Yskittää välillä, mutta aika harvoin. Ei muita oireita.

Vierailija
51/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla ole ollut pahoinvointia/oksentamista oireena? Itselläni alkoi niin, että kaksi ensimmäistä päivää palelin todella paljon ja oksensin aivan kaiken mitä yritin syödä/juoda. Sen jälkeen alkoi helpottamaan ja nyt viidentenä päivänä oireena enää hieman vuotava nenä ja yskä silloin tällöin. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa.

Vierailija
52/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna vasta testiin. Keuhkot tukkoiset ja flunssaa muutenkin. Mies koronassa

Vierailija
53/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla neljäs päivä menossa ja mietin, että tuleeko vielä jotain oireita vai oliko tää vaan tällänen lievempääkin lievempi flunssa. Kotitestit kaikki kuitenkin positiivisia, samoin virallinen pcr-testi oli positiivinen. Yksi rokote.

Onko jollain tullut joku kunnon romahdus 5pvän jälkeen?

Mulla tuli hengenahdistus vasta 7 päivää oireiden alusta. Tosin mulla perussairautena astma. Rankka tauti oli omikron vaikka 3 rokotusta löytyy. Ei siis mulla mikään perusflunssa.

Vierailija
54/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään muulla ole ollut pahoinvointia/oksentamista oireena? Itselläni alkoi niin, että kaksi ensimmäistä päivää palelin todella paljon ja oksensin aivan kaiken mitä yritin syödä/juoda. Sen jälkeen alkoi helpottamaan ja nyt viidentenä päivänä oireena enää hieman vuotava nenä ja yskä silloin tällöin. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa.

Mulla oli ripuli eka oire. Myös pahoinvointi, muttei oksentaminen.

Vierailija
55/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo kolmatta päivää kova kuume 38-39,5. Joka kohtaa kropassa koskee. Ja kolme rokotetta ottanut... ei olisi uskonut että näin kova tauti. 😩

Milloin olet saanut kolmannen rokotteen?

En ole tuo kirjoittaja, mutta minulla myös omikron oli kova tauti (kuume, yskä, hengenahdistus) ja olin saanut kolmannen rokotteen kaksi kuukautta ennen taudin puhkeamista. Mutta en ole koskaan ollut yhtä kipeä.

Vierailija
56/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mulla korona, olen väsynyt ja lihassärkyä, päänsärkyä, vähän kurkku kipeä ei muuta.

Eipä se selviä kuin testillä. Joka tapauksessa; pysy poissa ihmisten ilmoilta.

Vierailija
57/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfdlgfkdöfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lkölököl kirjoitti:

Delta ei ollut näin vaaraton ja tilanne oli kaikille uusi, mutta onhan tässä pandemian hoidossa ollut ylilyöntejä. Koronapassi oli järjetön ja jos sitä vielä jossain tarvitaan, se on vielä järjettömämpää. Kunhan tästä tervehdytään, aletaan miettimään reissaamista. Jos kysellään passia, jätetään väliin.

Sairaalassa lähes 1000 koronapotilasta ja kuolleita eilen 67 vuorokaudessa. Ihan vaaratonta? Ja ei, sairaalassa ei ole vain muita sairauksia sairaatavia joilta korona todettu vaan ihan koronan vuoksi sinne joutuvia. Keski-ikä sairaalaan joutuvilla noin 60 vuotta.

No juu juu on koronapotilaita sairaalassa. Mutta, osa on saamassa lisähappea, tiedoksi niille, jotka eivät ole koskaan saaneet, että maskin, tai happiviiksien kautta saa happea. Kivutonta, heti helpottavaa, ihan perussairaanhoitoa. Ja osa on unohtanut syödä ja juoda ja saa tipalla vähän nesteytystä, myöskin ihan perusterveydenhoitoa, nopeasti potilasta fiskaavaa jne. Ei mitään tramaattista. Joka vuotisen influenssa epidemian aikana on ihan sama tilanne. Tässä on kansalaiset niin peloteltu sairaalaan joutumiselta, että ottaa jo päähän.

Ei influenssassa ole samaa määrää potilaita sairaalassa. Hyvä ystäväni, 50-vuotias, joutui sairaalaan omikronin takia. Hän on perusterve ja kolmesti rokotettu. Ei todellakaan mikään läpihuutojuttu.

Vierailija
58/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisen testin saa myös hanavedestä, ja appelsiinista. Tiedoksi koronauskovaisille.

Vierailija
59/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit ap olla kyllästynyt vasta 3 päivän jälkeen. Kyllä siinä yleensä viikko ainakin menee.

Vierailija
60/70 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päässyt suht helpolla. Päivä 6 menossa. Pari ekaa vrk oli pahoja kun päätä särki kovasti sekä niveliä. Ei saanut nukuttua. Sitten tuli nuhaa ja vähän yskää. Päivät 5 ja 6 jo melkein normaaleja. Koiraa käyttänyt pikku lenkeillä ja siivoillut. Muulla perheellä ei mitään oireita.

Haloo... Voisivatko terveet perheenjäsenet hoitaa koiran ulkoilutuksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi