Ostaako joku OIKEASTI markettivaatteita lapsilleen?
Kommentit (41)
Aivan huippua ,että epävarmojen lasten Äideille löytyy merkkivaatteita mm. meandi, metsola jne.
Omg, minulle on ostettu ja aikuisena olen itselleni myös ostanut. Noloa.
Mä olen mielestäni niin huippu, että en käytä kuin merkkiä.
Olin kesällä häissä ja ylläni oli vaaleanpunainen kotelomekko. Kangas alla ja pitsiä päällä. Yhdistin asuuni mustan boleron ja hiuksiin laitoin mustan kankaisen kukka pinnin. Jalassani oli mustat kangaspäälysteiset korkokengät. Sain useilta vierailta kehuja, kuinka upea olin! Asuni oli kuulema kuin brittihovissa prinsessoilla! Kyseltiin että mistä olin asuni hankkinut. Olin ostanut kaiken HALPA HALLISTA!Mekko 36e, bolero 15e, kengät 10e ja pinni 5e. Koko hässäkkä siis 66e!!! Kukaan ei olisi uskonut!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:14"]Siis jotakin Cirafia, yäk.
[/quote]
Siis HALOO,miksi ei tavallista paitaa tai vaikka collegehousuja voisi ostaa prismasta : D
Olen ostanut sieltä muksuille myös kenkiä, käsineitä, pipoja, alusvaatteita, sukkia jne enkä ymmärrä miksi en OIKEASTI olisi voinut ostaa! Kertokaapa se:
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:48"]Puen 1vuotiaan vähintään 100e/kpl maksaviin vaatteisiin jotka ei likaannu kun hänelle opetetaan piirtelyä ja taidemaalausta pienestä pitäen eikä mitään kuraleikkejä yms. barbaarista!
[/quote]
Ai ootko niin juntti että et viekään vauvaasi värikylpyyn, jossa sotataan paperia mustikalla ja marjakeitolla?? En ymmärrä kuka voi oikeesti olla viemättä.
mamut voi ostaa ihan mitä merkkiä vain:
http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/maahanmuuttajan-tukitiedot-julki-kko-n-päätös.45142/
Jotain osta, paitsi LottaLassia cittarista, jonka laatu mielestäni tosi huono kautta linjan. Ekasa pesussa menettävät jo muotonsa ja ovat kummallista mitoitusta muutenkin. Reimaa ja Minymoa saa myös marketista. Onko nekin noloja?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:14"]
Aivan huippua ,että epävarmojen lasten Äideille löytyy merkkivaatteita mm. meandi, metsola jne.
[/quote]
Tuskin ne lapset sen epävarmempia ovat kuin muutkaan. ;) Muutta joo, markettivaatteet kelpaa meillekin hyvin. Marketista ostan Cirafin lisäksi myös ne Reiman talvikamppeet yms.
Enemmän ihmettelen niitä, jotka ostavat kalliita merkkivaatteita lapselle, joka kasvaa niistä lähes heti ulos (etenkin siis vauvaikäiset).
Minäpä tosin teen vielä kamalemmin, kuin mitä ap kauhistelee: ostan vauvalleni vaatteet kirppiksiltä. On muuten tullut helkkarin halvaksi piltin vaatekerta. Panostan mielummin sitten, kun alkaa itse valitsemaan vaatteensa (paitsi aiemmin tietty esim. kestäviin ulkovaatteisiin ja kenkiin).
Mjaa, tavalliset vaatteet käytettynä kavereilta/kirpparilta, tuhlaan sitte taaperon haalareihin, hanskohin ja kenkiin :)
Te, jotka ostatte käytettynä lasten vaatteita, ovatko minkä merkkisiä? Löytyykö näitä markettien omia merkkejä Cirafia tai Lottaa ja lassia. Oma kokemukseni ainakin on että menee äkkiä huonoksi, ettei niitä pysty laittamaan enää kiertoon. Onkohan sitten vain huonoa tuuria, kun eivät kestä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:27"]
Kun lapset olivat vauvoja, ostin melkein kaikki potkuhousut yms. Prismasta! Syynä se, että sieltä sai kauniita ja hillittyjä yksivärisiä potkuhousuja ja bodeja. Valkoisia, vaaleansinisiä, kauniin vaaleanpunaisia.
Olisko ne olleet jotain Cirafia? tai House Collection?
Sinä vuonna esim. äitiyspakkauksen värit olivat ihastuttavat kirkkaan oranssi yhdistettynä lilaan ja mintunvihreään. Oranssissa bodyssa ankanpäitä, liloissa potkuhousuissa pupuja. Oranssin haalarin miehustassa muodottomia nalleja, röyhelöllä varustetun hupun valkoisessa vuorissa mustia, mintunvihreitä ja liloja pilkkuja. Eikä tästä ole kauempaa kuin 14 vuotta.
Muutenkin kohtuuhintaisia (onko järkeä maksaa 56 cm potkuhousista 40 € kun ne menevät päälle viikkoja?), mutta kuviottomia pikkuvauvan vaatteita oli hankala löytää. Nykyisin on vähän eri tilanne.
Mutta en mä nyt niin kauheaa eroa näe esim. H&M ja joku House Collection -tuotteiden välillä, vaikka toisen ostopaikka onkin Prisma eikä 100 m siitä kauppakeskuksessa sijaitseva H&M.
Vai meinasiko ap. että lapset pitää pukea Burberryyn jne.?
[/quote]
Mä näen sen hintaeron. Ei oo rahaa ostella marketin kalliita rytkyjä.
On yksinomaan noloa, jos ei osaa ostaa vaatteita edullisesti ja järkevästi. Jos ei esim. koskaan osta alennusmyynnistä eikä käytä edullisimpia vaihtoehtoja.
Minäpäs ostankin kirpparilta :-)
Mitäs AP siihen sanot? ;-)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:22"]
Luin että merkkivaatteita =D
[/quote]
Häh, niin minäkin ja huomasin virheeni vasta kun sinä kirjoitit tämän :D Ihmeellistä!
Ei tietenkään. Kaupat ovat täynnä vaatteita, jotka myöhemmin tuhotaan polttamalla.
Onneksi äärettömän älykkäänä ihmisenä ymmärsit tämän.
Tärkeintä lapselle eivät ole hyvät vanhemmat, vaan jättisuuret eläimet kalliissa lastenvaatteissa. Samat köyhät lapset ja naiset ompelevat molemmat vaatteet ahtaissa tehtaissa, joiden ikkunoissa on kalterit.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 08:57"]
En voi ostaa markettivaatteita mun lapsilla vaikka haluaisinkin koska ovat meidän lapsille aivan liian leveitä. Hoikille/normaaleille lapsille käy paremmin vaikka lindexin tai kappahlin vaatteet. Markettivaatteet on aika paksuille lapsille suunniteltu.
[/quote]
Hassua...mun mielestä ciraf istuu hyvin meidän -2 painokäyrää ja 0-pituuskäyrää kasvavalle rimpulalle :)
Ostan kyllä pääsääntöisesti vaatteensa maailmalta, mutta aina joskus markettireissulta tarttuu mukaan sievä paita tai liikuntatunnille tarvittavat verkkarit.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:14"]
Siis jotakin Cirafia, yäk.
[/quote]
Minä. Hihkuin juuri onnesta, kun löysin prismasta kasan parin euron bodeja. Mies tienaa 150ke vuodessa. Mä en ihan niin paljoa ;)
Sitä minäkin ihmettelen, miksi maksaa maltaita lasten vaatteista, koska heille oikeasti kelpaa vähempikin.