Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertakäyttöiset värinkerääjäliinat vs. Uudelleenkäytettävä?

Vierailija
23.03.2022 |

Pesen pyykkiä yleensä kerran viikossa kerralla useamman koneellisen. En lajittele värejä erikseen, vaan on pelkästään tumma pyykki ja vaalea pyykki. Tummaan menee mustat, harmaat ja tummansiniset. Vaaleaan valkoiset, beiget ja pastellit.
Tähän asti tämä on toiminut ihan hyvin, mutta eilen huomasin, että yksi pusero oli ottanut väriä pesussa. Teen uusien tekstiilien esipesut kyllä aina erikseen, koska silloin voi irrota väriä.

Haluaisin aika- sekä ympäristösyistä jatkaa tällä linjalla ja bongasin kaupasta liinoja, jotka keräävät irtovärin pyykistä. Oli kertakäyttöisiä ja uudelleenkäytettäviä. Onkohan kellään kokemusta näistä, kumpi parempi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kumpi on parempi, koska olen käyttänyt vain niitä kertakäyttöisiä, koska niistä voi aina laittaa "puhtaan" arkin valkopyykkiin,- värjäytynyttä uudelleenkäytettävää en viitsisi laittaa. 

Riittoisia ovat; olen pyykin värinpäästävyydestä riippuen käyttänyt uudelleen näitä 'kertakäyttöisiä' ehkä n.5 kertaa :) 

Itse en pese valkoisten kanssa mitään vaaleitakaan tekstiilejä. 

Nuo muut vaaleat sitten samansävyisten kesken. 

Vierailija
2/3 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, kumpi on parempi, koska olen käyttänyt vain niitä kertakäyttöisiä, koska niistä voi aina laittaa "puhtaan" arkin valkopyykkiin,- värjäytynyttä uudelleenkäytettävää en viitsisi laittaa. 

Riittoisia ovat; olen pyykin värinpäästävyydestä riippuen käyttänyt uudelleen näitä 'kertakäyttöisiä' ehkä n.5 kertaa :) 

Itse en pese valkoisten kanssa mitään vaaleitakaan tekstiilejä. 

Nuo muut vaaleat sitten samansävyisten kesken. 

Ok, kiitos tästä. 30kpl paketti kertakäyttöisiä oli suunnilleen samanhintainen kuin yksi uudelleenkäytettävä. Mutta jos kertakäyttöisiä voi oikeasti käyttää useamman kerran ja ne toimii eikä hajoa kappaleiksi niin sehän on kannattavampaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up