Kärttyiset ihmiset
Miksi joidenkin perusluonne on kärttyinen ja hyökkäävä tai negatiivinen?
Ja jotkut taas on melko systemaattisesti hyvällä ja aurinkoisella tuulella?
Jos olet kärttyinen ihminen, MIKSI IHMEESSÄ? Eikö tunnu yhtään että elämä menee pilalle? Uskotko oikeasti että tuomitseminen, negatiivinen palaute tai pakkotoimet auttaa saavuttamaan haluamasi asiat pienessä ja isossa mittakaavassa?
Kommentit (15)
Mitä helvettiä täriset, kuvitteletko, että kärttyisyys on jokin luonteen ominaisuus, EI, VAAN SE ON YMPÄRISTÖN AIHEUTTAMA OLOTILA, kuten tämä sinun aloituksesi, sait minut heti kärttyiseksi, lopeta tuollainen, niin ympäristö pysyy kondiksessa.
Mä olen persoonallisuushäiriöni takia usein kärttyien ja vihamielinen (mulla oli rankka lapsuus). Myös nykyisessä kotitalossa on vaikeaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä täriset, kuvitteletko, että kärttyisyys on jokin luonteen ominaisuus, EI, VAAN SE ON YMPÄRISTÖN AIHEUTTAMA OLOTILA, kuten tämä sinun aloituksesi, sait minut heti kärttyiseksi, lopeta tuollainen, niin ympäristö pysyy kondiksessa.
Juuri näin, ympäristön aiheuttama olotila se on. Itse olin aurinkoinen niin pitkään kunnes yritykseeni oli pakko palkata ulkopuolista henkilökuntaa kehittymisen vuoksi, virhe
Vierailija kirjoitti:
On totta, että et (välttämättä) pysty valitsemaan ympäristöäsi, mutta pystyt aina valitsemaan sen miten reagoit ympäristösi aiheuttamiin ärsykkeisiin.
Lapsuuden traumat, kärttyiset kaverit etc.
Itseasiassa nyt muistinkin miksi viime vuodet olen pysynyt hyvällä tuulella, koska olen ollut poissa työelämästä eikä tarvitse kestää kärttyisiä tai vihaisia ihmisiä.
Varmaan kiva tuhlata elämänsä ja muuttua samalla epämielyttäväksi ihmiseksi, jonka eläköitymistä ja kuolemaa alkaa lähipiiri pikkuhiljaa vartomaan.
Одного разу невелика злива відьма Закликаний Це смішно, їдячи родзинки І натиснувши Це так мало, що дорослі не зможуть його бачити Але для дітей це буде раді приїхати до села Якщо час приходить вечорами Немає дітей, які не можуть спати Тому що сон-матті боїться нюха З помстою (Hui!) Коли більший ріг приходить до обіднього столу, він ночає родзинки І їжа вона отримує рот дітей від зла за смаком Так у селі ви можете піти до уривка Коли є свіжий день Зрештою, приємно, що
діти мають свою власну відьму Але не надто часто, щоб мати нитку Приходьте лише раз на тиждень Коли ви вводите все, щойно в західно-парті Отже,
мама звинувачувати iparto Коли вранці є повним місцем, щоб піти Так діти підібрані Тому що каскад радить у неправильних ногах.
Olipa kerran pieni paha noita
Känkkäränkkä nimeltään
Se huvittelee syömällä rusinoita
Ja iskemällä kepillään
Se on niin pieni että aikuiset ei pysty sitä näkemään
Mutta lasten luokse se mielellään tulee kyläilemään
Jos Känkkäränkkä tulee iltaisin
Ei lapset pysty nukkumaan
Koska Nukku-Matti pelkää Känkkäränkkää
Ihan tosissaan
(Hui!)
Kun Känkkäränkkä tulee ruokapöytään, se mussuttaa rusinoitaan
Ja ruuan se saa lasten suussa pahalta maistumaan
Kyllä kylässä voit käydä Känkkäränkkä
Kun on Känkkäränkkä-päivä
Onhan se kiva, että lapsilla on oma vänkkäräsäärinen noita
Mutta älä tule liian usein Känkkäränkkä
Tule vain kerran viikossa
Kun sä pistät kaiken ihan länkkä-lönkkä
Niin äiti syyttää ipanoita
Kun aamulla täytyis tarhaan lähteä
Niin lapsia kiukuttaa
Koska Känkkäränkkä neuvoo vääriin jalkoihin
Lähde: Känkkäränkkä: Mikko Alatalo
Minä olen kärttyinen, jos olen väsynyt tai nälkäinen tai, vielä pahempi, molempia yht'aikaa. Kamalinta tuossa on, että tiedostan asian itse ja sen, mistä se johtuu, mutta sille ei silti ole sillä hetkellä enää mitään tehtävissä :D. Tästä syystä panostankin hyviin yöuniin ja säännölliseen ja terveelliseen syömiseen. Kaikilla on kivampaa, sekä muilla että etenkin itsellä, kun on kärttyisen akan sijasta pieni päivänsäde.
Osittain kyse on myös synnynnäisestä temperamentista.
Miten nuo kärttyisen temooeramentin omaavat ihmiset ajattelee?
Esim mun exä on ihan kun perseeseen ammuttu karhu 75% ajasta. Ei siltä voi tätä kysyä kun raivostuu, mutta miltä tuntuu kun raivon liekki kytee jatkuvasti sisällä?
Kuka tahansa on kärttyinen 24/7 joka on jumissa samanlaisessa pskaelämässä kuin mä.
Ihmiset tuntui olevan viikonloppuna ulkoillessaankin kuin takapuoleen ammutut karhut.
Verensokeritasapaino ainakin itsellä diabeetikkona vaikuttaa paljon mielialaan. Siksi olen usein kärttyinen vaikka en haluaisi.