Opetelkaa käyttäytymään yliopisto-opiskelijat saa*ana!K
Ketään ei jätetä ulkopuolelle, ja ketään ei aleta kiusaamaan,ei haukkumaan, vaikka kuinka naama jurppisi, tai ei sovi sun aatemaailmaa tää kyseinen tyyppi. Vi**u mitä pa*kaa, nyt oikeasti kun saa aina lukea näitä kiusaamistilanteita ja itsekin olen vastaavaa kokenut. Aikuset ihmiset opetelkaa käyttäytymään. Mulla lähtee järki kohta!
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:33"]
Järkes on lähteny jo. Sekotat nyt amiksen ja yliopiston.
[/quote]Ei vaan nimenomaan yliopistossa! -ap
Mikä tiedekunta? Mun kokemus yliopistosta on täysin päinvastainen... Saa olla sitä mikä on.
Valitettavasti siellä on myös kermaperseitä, jotka ovat saaneet aina rypeä kuin siat pellossa, kiusata muita ja näin. Mihin ne siitä ikinä viisastuisivat?
Aloituksen perusteella veikkaan, että kyseessä on joko kauppatieteet tai mamukriitikko suvakkien tiedekunnassa
Turun yliopisto yhteiskuntatieteellinen -ap
[/quote]
Kyllä yliopistossa on näitä tapauksia. Vanhat tavat koulusta seuraavat mukana. Melko naiivia luulla, että yliopistoissa on vain fiksuja ja hyväkäytöksisiä nuoria.
Valitettavasti siellä on mahdollista opiskelijana ja työntekijänä nähdä ja kokea samanlaista kiusaamista, syrjimistä ja suosikkiasetelmia kuin muuallakin "koulumaailmassa." En tarkoita, että se pitäisi hyväksyä ja olla itse mukana edistämässä kiusaamiskulttuuria.
Jos on miehiä, potki munille. Muussa tapauksessa menee vaikeammaksi...
Yliopistossakin voi olla kiusaamista, kuten työpaikoillakin... Porukasta jättämistä, selän takana paskanpuhumista, ym. On kaikenlaista muutakin idiotismia tullut nähtyä sivusta.
Ihan samat ex-kiusaajien ja suosittujen alfojen jengit ne sitä opiskelutoimintaaki pyörittää. Ja myöhemmin ne sitten jakaa keskenään toisilleen työpaikat "suhteilla".
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:40"]
Ihan samat ex-kiusaajien ja suosittujen alfojen jengit ne sitä opiskelutoimintaaki pyörittää. Ja myöhemmin ne sitten jakaa keskenään toisilleen työpaikat "suhteilla".
[/quote]
"Minäminäminä"-porukkaa. Kovaäänisimpiä, mutta eivät suinkaan fiksuimpia.
Mutta itse asiassa tarkoitin noin yleisesti koko kirjoituksen. Tätä tapahtuu joka paikassa -ap
Yksi hyvä puoli yliopistossa on muihin kouluihin verrattuna. Eli se että opinnot voi suorittaa oikeastaan täysin yksin. Jos joudut oikeasti kiusatuksi, jättäydy ulkopuolelle, mene vaikka töihin puoleksi vuodeksi ja aloita uudestaan uusien fuksien kanssa, yritä saada kavereita tai tee suosiolla kaikki yksin ja hanki kaverit muualta.
Toki tämä vaikeuttaa työllistymistä mutta eipä niitä töitä kiusatuillekaan tarjoilla!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:37"]
Turun yliopisto yhteiskuntatieteellinen -ap
[/quote]Olen kokenut samaa kyseisessä paikassa....
Miks kaikki täällä heti haukkuu amista? :D tämä koski yliopistoa. Mulla on hyviä kokemuksia amiksesta, yliopistosta ei ole kokemusta, sääli jos joku joutuu siellä kokemaan kiusaamista. Silti amis ei liity asiaan mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:54"]
Miks kaikki täällä heti haukkuu amista? :D tämä koski yliopistoa. Mulla on hyviä kokemuksia amiksesta, yliopistosta ei ole kokemusta, sääli jos joku joutuu siellä kokemaan kiusaamista. Silti amis ei liity asiaan mitenkään.
[/quote]
Kiitos kiitos amisveljeni. Taustatukea tarvitaan, ja paljon! Valehdellaan lisää amiksesta ja yliopistosta. Eikös juu? Yliopistohan on oikeasti maailmassa niin lähellä paratiisia kun olla ja voi. Mut nostetaan vaan amiksen tosi negatiivista ja ansaittua mainetta. Työsarkaa riittää!
Teknillisen yliopiston laitoksella työskentely oli ainakin kamalaa. Ihmiset puukottavat toisiaan selkään, kyräillään, ollaan katkeria kun ei oikeasti haluaisi olla töissä siellä vaan jossain muualla ja puretaan se uusiin työntekijöihin, morkataan niitä jotka oikeasti tykkäävät työstään siellä... Ei akateemisuus ihmisistä fiksuja tee.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:17"]
Teknillisen yliopiston laitoksella työskentely oli ainakin kamalaa. Ihmiset puukottavat toisiaan selkään, kyräillään, ollaan katkeria kun ei oikeasti haluaisi olla töissä siellä vaan jossain muualla ja puretaan se uusiin työntekijöihin, morkataan niitä jotka oikeasti tykkäävät työstään siellä... Ei akateemisuus ihmisistä fiksuja tee.
[/quote]
Mä taas olen tykännyt tosi paljon. Rento ilmapiiri, jeesataan kaveria eikä perusteta kuppikuntia. Esimiesten kanssa ollaan tuttavallisia eikä muodollisia eikä ole vahtaamista. Oon aikaisemmin ollut töissä hoitoalalla ja hyi helvetti sitä menoa. Ero on kuin yöllä ja päivällä
[/quote]
Jännä, itse opiskelen ammattikorkeassa, eikä mitään ap:n kuvailemaa ongelmaa ole ollut.
Olisiko aika tulla alas sieltä yliopistotornista?