Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetelkaa käyttäytymään yliopisto-opiskelijat saa*ana!K

Vierailija
04.09.2015 |

Ketään ei jätetä ulkopuolelle, ja ketään ei aleta kiusaamaan,ei haukkumaan, vaikka kuinka naama jurppisi, tai ei sovi sun aatemaailmaa tää kyseinen tyyppi. Vi**u mitä pa*kaa, nyt oikeasti kun saa aina lukea näitä kiusaamistilanteita ja itsekin olen vastaavaa kokenut. Aikuset ihmiset opetelkaa käyttäytymään. Mulla lähtee järki kohta! 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:37"]

Turun yliopisto yhteiskuntatieteellinen -ap

[/quote]Olen kokenut samaa kyseisessä paikassa....
[/quote]
Millaista kiusaamista ja miksi?

Vierailija
22/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on väärä foorumi käsitellä asiaa. Ota yhteyttä häirintäyhdyshenkilöön tms., joka voi ehkä vaikuttaakin tilanteeseen pitkällä aikavälillä. Yleisesti ottaen en kyllä allekirjoita väitettäsi. Pääsääntöisesti yliopistoissa on hyvin suvaitsevaista ja fiksua porukkaa, sulla on ollut tosi huono tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:45"]

Kyllä on taas amissien hyökkäys menossa. Mikä siinä on, että pitää paratiisista (= yliopisto) vääntää helvetti (= amis)? Kun kaikki kuitenkin tietää totuuden.

[/quote]

Sinä nyt tuskin olet käynyt kuin korkeintaan jonkin maalaisyliopiston ovella silmät pelonsekaisesta kunnioituksesta ymmyrkäisinä. Me, jotka olemme oikeasti opiskelleet ja työskennelleet yliopistossa, tiedämme kyllä, millaisia idiootteja sinnekin mahtuu.

Vierailija
24/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ihan vitun ärsyttävältä. Itsekin opiskelen Turun yliopistossa, tosin eri tiedekunnassa ja meillä ainakin on ihan huikea porukka!

Vierailija
25/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yliopistolla on ihan oma järjestelmä kiusaamistapauksia varten, jossa näitä voi mainiosti puida ja saada apua ja tukea sekä oikeasti ratkaista ongelman. Tiedot löytyvät esim. opiskelijoiden kalentereista sekä intranetistä aika helposti. Kannattaa ottaa yhteyttä jos koet kiusaamista, sillä se ei kuulu yhtään minnekään oli kyse sitten päiväkodista tai yliopistosta. Tietysti miten kiusaaminen yliopistolla määrittyy on hieman hankalaa, koska kyse on aikuisista ihmisistä joilla ei ole hierarkista suhdetta toisiinsa. Tällöin "kaveriporukan ulkopuolelle jättäminen" on vain yksinkertaisesti aikuisten ihmisten ihan validi mielipide sinusta ihmisenä eikä mitään erityistä kiusaamista.

Vierailija
26/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:40"]

Ap vaikuttaa ihan vitun ärsyttävältä. Itsekin opiskelen Turun yliopistossa, tosin eri tiedekunnassa ja meillä ainakin on ihan huikea porukka!

[/quote]Voin kuvitella. Kuulostatkin todella mukavalta -ap

Vierailija
27/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siitäkin kirjoitettu, että niitten bileissä hyväksikäytetään (=raiskataan) tiedottomia naisia eikä kukaan puutu. Koska ei haluta virkavaltaa rajoittamaan biletystä, niin hinnan maksavat opiskelevat naiset.

Ja otetaan vielä pöytään toi hassunhauska fuksiaisläppä, jossa opiskelijat pukeutuvat pakolaisiksi ja kumiveneellä yrittävät muka turvaan. Samalla kun ihmisiä kuolee, kun yrittävät pelastaa henkensä.

Seuraavana vuonna on luultavasti keskitysleiribileet, pukeudutaan juutalaisiksi ja nähdään vähä nälkää. Tai Ruandan kansanmurhakin toimisi, tai miksei vaikka oman kotimaan koulusurmat. Perhesurmatkin tuli mieleen, hyviä ideoita vaan pukkaa.

Vierailija
28/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:40"]

[/quote]

Joo onhan noissa pikkukaupunkien yliopistoissa tietty oma viehätyksensä. Kai.

Vierailija
29/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tähän palstaanhan mahtuu kaikki ne, jotka ovat kärsineet yliopistossa kuin keskitysleirillä. Ja ne, jotka pääsee ilman lukiota yliopistoon. Ja nämä ihmiset on koko aika valppaina ja tiedottavat asioista, jos mahdollisesti et sattuisi uskomaan. Eipä kulu aikaakaan, kun on taas uusi ketju, jossa haukutaan akateemisia. Kyllä on sen verran tärkeästä asiasta kyse, että siitä täytyy kertoa tällä palstalla tosi usein, samoin kuin suoli24:lläkin. Varmaan ei ole pahitteeksi muistuttaa totuudesta™ muutaman sanomalehden keskustelupalstoillakin.

Vierailija
30/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä pääaine ja kuinka kiusaaminen ilmenee? Meillä ainakin on mielestäni ihan hyvä yhteishenki, tietenkään kaikki eivät voi olla parhaita kavereita keskenään, mut mitään varsinaista kiusaamista en ole huomannut. Ja siis itse en ole tosiaan mikään se suosituin ihminen ikinä missään ollut, eli mielestänise en asiaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi katso.

Vierailija
31/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:54"]

Miks kaikki täällä heti haukkuu amista? :D tämä koski yliopistoa. Mulla on hyviä kokemuksia amiksesta, yliopistosta ei ole kokemusta, sääli jos joku joutuu siellä kokemaan kiusaamista. Silti amis ei liity asiaan mitenkään. 

[/quote]

Kiitos kiitos amisveljeni. Taustatukea tarvitaan, ja paljon! Valehdellaan lisää amiksesta ja yliopistosta. Eikös juu? Yliopistohan on oikeasti maailmassa niin lähellä paratiisia kun olla ja voi. Mut nostetaan vaan amiksen tosi negatiivista ja ansaittua mainetta. Työsarkaa riittää!

[/quote]

Mulla on kokemusta molemmista opinahjoista, eikä se kiusaaminen tosiaan paikkaa katso. Ihmiset on epävarmoja paskoja paikassa kuin paikassa. Oma asema pitää turvata muita haukkumalla ja eristämällä. Ja sama jatkuu työpaikoilla, vaikka tyypit lähentelisivät eläkeikää. Olen ollut sekä kiusaajana että kiusattuna, eikä kumpikaan tunnu mukavalta. Nyt olen tietoisesti päättänyt, etten lähde mukaan juorujen levittämiseen työpaikalla. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta aikuisten pitäisi pystyä hoitamaan työ- ja opiskeluasiat asiallisesti.

Vierailija
32/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kiusaamista yliopistolla esiintyy? Itse kolmatta vuotta opiskelen, enkä oo havainnut vielä sellaista. Ihan siis mielenkiinnosta kysyn!

Vierailija
33/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on nimenomaan ollut se, että yliopistosta löytyy porukkaa ihan kaikenlaista, jhoten kyllä sieltä aina löytää samanhenkistä porukkaa. Koskaan en ole vuosien mittaan kuullut ketään kiusattavan, mutta toki eivät kaikki aina tule kaikkien kanssa toimeen, mutta se ei ole varsinaisesti kiusaamista.

Vierailija
34/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:44"]

Millaista kiusaamista yliopistolla esiintyy? Itse kolmatta vuotta opiskelen, enkä oo havainnut vielä sellaista. Ihan siis mielenkiinnosta kysyn!

[/quote]

Etkö ole huomannut piikkilanka-aitaa, vartiotorneja ja huutoja "Schnell, schnell!"? On se hurjaa, miten yliopistolaiset huijaa itseään!

Vierailija
35/35 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:35"]

Mikä tiedekunta? Mun kokemus yliopistosta on täysin päinvastainen... Saa olla sitä mikä on.

[/quote]

Mulla myös aivan päinvastaiset kokemukset. Humanistinen tiedekunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän