Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä pelkää kuolemaa

Vierailija
04.09.2015 |

Minä pelkään vaikka sitten ei enää tiedäkään mistään mitään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä pelkäät kuolemaa?

Vierailija
2/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki loppuu en näe rakasta miestäni enää ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, kuolema tulee kun on tullakseen. Kovasti en kyllä haluaisi kärsiä, haluaisin kuolla silmänräpäyksessä.

Vierailija
4/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaa en pelkää, mutta mahdollista kipua ja kitumista sitä ennen kyllä. 

Vierailija
5/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miltä se tuntuu kun tietoisuus häviää. Entäs sattuuko kuolema? Tuleeko tukehtumisen tunnetta vai miltä viimeinen henkäys tuntuu? Mitä päässä liikkuu ennen kuolemaa esim. Kuolinvuoteella. Kyllä se jännittää, jopa pelottaa. Lisäksi kaikki tuntuu jotenkin turhalta mitä täällä tekee, kun miettii kuolemaa.

Vierailija
6/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ainoastaan sitä, että kuolema on kivulias ja kärsimystä.täynnä. Muutoin en pelkää.

Vierailija
7/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 17:40"]

En pelkää, kuolema tulee kun on tullakseen. Kovasti en kyllä haluaisi kärsiä, haluaisin kuolla silmänräpäyksessä.

[/quote]

Vähän sama juttu, toivoa vain, että sen "kuoleman jälkeen" jollain tavoin pysyisi "valot päällä".

Vierailija
8/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 6 ja 8 samoja fiiliksiä.

Vierailija
9/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on mulle vähän väärä ilmaisu, mutta koska ajatus ennenaikaisesta kuolemasta tuntuu äärimmäisen pahalta, niin voi sanoa että pelkään. Joskin en mä siitä kuitenkaan kärsisi. Tilanne palaa samaksi kuin ennen syntymää.

Vierailija
10/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa, mutta ajatus siitä, että vielä tulee päivä jota en ole näkemässä, on surullinen.

Vierailija
11/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plkään kuolemaa kaikilla tavoilla. Myös sitä että  kärsii kipua.

Vierailija
12/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään kans. Se etten yhtään voi tietää vaikka kuolisin jo huomenna ahdistaa ja erityisesti pelkään sitä että mitä jos joudun Helvettiin.

Vierailija
13/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välillä muista pelätä. Yritän vaan elää mahdollisuuksien rajoissa niin antoisasti kuin voin, että välillä unohtuu se että tää kaikki loppuu aikanaan. Ehkä hyvä näin. Tavallaan sitä mikä tapahtuu kaikille ja on välttämätön, on vähän turha pelätä. Ellei sitten pelkää sitä, ettei kukaan muista sua kuoleman jälkeen, että oot arvokas vain ennen kuolemaa. En tiiä, tästä voi olla montaa eri mieltä. En oikein tajua mitä siinä pelätään, tapaa kuolla, kipua vai unohdusta?

Vierailija
14/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kuolemaa, omaani, lapsen, miehen, omien vanhempien, siskon ja jopa koiran. Yhden lapsen olen haudannut ja siitä on varmaan jäänyt joku trauma :( jos teini-ikäinen lapsi on reissuillaan ja en saa häntä heti kiinni voin mennä paniikkiin, pelkään / olen lähes varma että jotain ikävää on sattunut. Koira tuli meille lapsen kuoleman jälkeen lohduksi. Olen jo itkenyt koiran kuolemaa vaikka koira ei ole vielä edes vanha. Itse pelkään kuolevani liian nuorena pelkään etten ennätä kokoa kaikkea.  Sitten kun ensimmäinen tuosta tärkeiden listasta kuolee en tiedä mitä tapahtuu. Tarvitsisin ehkä jotain apua mutten tiedä mistä sitä voisin saada.

Vierailija
15/15 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan pelkään joo. Oikeasti ärsyttää että pitää kuolla kun nyt on asiat ok ja järjestyksessä. En tietääkseni ole kuolemassa mutta 47v alkaa ymmärtää että enemmän on eletty kuin mitä on jäljellä. Pari sairauttakin on, eli en aiheettomasti "pelkää". Haluaisin elää vielä 30v eteenpäin. 

Äitini kuoli vuosi sitten. Se oli paha paikka minulle ja sisaruksilleni. Tuntuu pahalta että hän on ikuisesti poissa. Olen odottanut, että näkisin edes unia hänestä, mutta ei ensimmäistäkään unta:(. Meillä oli läheiset ja hyvät välit.