Sairaalassa törkeä palvelu?
Kukaan muu törmännyt vastaaviin törkeyksiin sairaalassa ?
Osaisiko joku selittää mistä tämä johtuu. Olimme tuttaviemme kanssa viime viikonloppuna yksillä (yhdet kaljat juotiin), normaalisti ei juoda ollenkaan. Kun olimme lähtemässä terassilta, nuori mies törmäsi pyörällä mieheeni, mieheni kaatui ja jalka(polvi) vääntyi pahan näköisesti.
Mieheni oli hirveissä tuskissa sairaalassa, mutta lääkäri ei ottanut tuskia vakavasti, koska mieheni hengitys tuoksui alkoholille. Puhalluksessa oli 0,1 promillea. Lääkäri ei suostunut määräämään kipuun mitään buranaa/panadolia vahvempaa edes sitten kun promillet on laskeneet, vaikka toinen oli silmin nähden hirveissä kivuissa.
Ystäväni joka on sairaanhoitajana kyseisessä sairaalassa kertoa, että lääkäri oli sanonun, että epäilee miehelläni olevan päihdeongelman, eikä siksi kirjoita mitään vahvoja kipulääkkeitä.
Tämän kuultuamme pyysimme toisen lääkärin tutkimaan ja hän kirjoitti vahvempia särkylääkkeitä ja oli ihmeissään miksei miehelleni niitä toinen lääkäri kirjoittanut, vaikka polven vaurioista tiesi, että kivut olivat varmasti sietämättömän kovat.
Kukaan muu törmännyt vastaavaan lääkärin harrastamaan vääryyteen sairaaloissa?
Kommentit (58)
Sehän ei mikään salaisuus ole ettei lääkäri koskaan myönnä virhettä tehneensä, silloinkin kun selkeä hoitovirhe on tehny, sen sanoo joku muu kuin sen tehnyt lääkäri itse
Eilen kun menin työn puolesta hakemaan mummoa päivystyksestä niin hoitaja siellä oli kyllä todella vastenmielinen kotka. Sanoin mummon nimen ja kysyin missä päin hän on..Hoitaja sanoi vittumaisesti TERVE ja tässä olen. Kysyin , että niinkun missä vai ootko saman niminen kun potilas jota tulin hakemaan ? Katsoi suu ammollaan työkaveria ja repesi huutonauruun !. Sitten lähti kävelemään potilaan luo ja sanoi, että taksimies tuli hakemaan ruovaa. Olen siis nainen. Ei katsonut minuun päinkään kun sanoi että hoitokodissa ollaan vastassa. Olis tehnyt mieli kysyä : sekoitatko sä minut johonkin blondiin joka on käynyt panemassa ukkoos ? Sen verta törkeetä oli hänen suhtautuminen minuun. Muija oli mua n. 10 v. vanhempi. Toivottavasti en törmää tuohon lehmään enää.
Koska työvoimapula on niin kova alalla, niin nämä "ei niin pätevät lääkärit" saavat myös valitettavasti työskennellä, samaan aikana ei kuitenkaan haluta nostaa lääketieteen opiskelijoiden määrää
Kuulostaa ihan perus HUS päivystykseltä, joku suomea kunnolla lääkäri ei osannut tehdä kunnon diagnostiikkaan kun puolia oireita edes ymmärrä suomeksi :D
Kaikilla lääkäreillä ei paljoa päässä liiku..
Mie olin päiväkodissa töissä ja pitkänä ihmisenä sain totaalisen selkä- ja hartiajumin jatkuvasta lapsille mitoitettujen kalusteiden käytöstä. Siinä vaiheessa kun pää oli särkenyt 4vkoa putkeen marssin oman alueeni kaikkien vihaaman lääkärin juttusille, josko saisin jotain lihaksia rentouttavia lääkkeitä tai edes parempia särkylääkkeitä..
No, ukkopaha siinä pari peruskysymystä kysyi ja sitten sanoi: oiskohan sun pitäny mennä vähän erilaiselle lääkärille :O Vielä varmistin etten ymmärtänyt väärin, kyllä se tarkoitti jotain psyki- tai psykoalkuista lääkäriä :O (ikinä ei siis ole mitään mielenterveysjuttuja ollut) En ymmärrä mistä se repi minuutin jutustelun jälkeen et tarviisin mielenterveyshoitoa. Annoin sen kyllä kuulla kunniansa.
Ei kyllä kaikki sairaanhoitajatkaan ole tarpeeksi kypsiä työhönsä....
yksi päivä näin neljä nuorta sairaanhoitajaa naureskelemassa päivystyksessä vanhalle mummolle, joka oli kertonut että häntä vaivannut huimaus oli pahentunut paljon eikä pysty sen takia käveleen, imitoivat vanhaa mummoa ja haukkuivit idiootiksi seläntakana päivystyksessä seläntakana
No Suomessa on ihan tavallista, ettei mitään särkylääkkeitä saa kovaankaan kipuun. On sitä itsekin tullut valvottua öitä ilman kunnon lääkitystä.
"Ei sulla VOI olla kipuja" kätilö puuskahti ylimielisesti mulle, kun tähdet vaan näky silmissä synnytyspoltoissa... Mutta karseista synnärikokemuksista on omakin ketjunsa täällä jossain :) ei herkille.
Mä kaaduin pahasti pyörällä ja loukkasin selkäni niin etten meinannu päästä kävelemään. menin tk päivystykseen ja mut vastaanotti joku 5kymppinen mies. asiani kerrottuani se totes heti: "no ei sulla mitään vakavaa voi olla kun sä oot noin nuori." Ihan niinku nuori ihminen ei vois loukata itseään pahasti kaatuessaan...
Olin niska-hartiaseudun jumituksen ja päänsärkyjen takia lääkärillä. (Vaivat hyvinkin pitkälle töistä lähtöisin..) Lääkäri sormen päillä painoi hartioista, kolmesta kohtaa. Tämän jälkeen pää kallellaan katsoo minua ja sanoo: "Ylipainosta johtuvaa, liiku enemmän." Kääntyi ympäri ja käski lähteä..
Painoa minulla oli silloin 70 kg (168 cm pitkä)
Kyllä osa keskussairaaloidenkin väestä tietää
YTHS:n lääkäri epäili nilkkani murtuneen ja lähetti minut röngeniin toiselle puolelle kaupunkia, ja sieltä takaisin. Lopulta päädyin keskussairaalaan. Kirurgi oli hieman kauhistunut, kun nilkutin häntä vastaan ja istutti minut pyörätuoliin. Itse en ollut kivusta ja muusta johtuen tajunnut, ettei olisi saanut kävellä murtuneella jalalla, eikä YTHS:n lääkäri ollut maininnut mitään asiasta..
Olin pari päivää vajaa kuusitoista vuotias kun sain elämäni ensimmäisen todella pahan astmakohtauksen. Tätä ennen siis monta vuotta astma ollut hoidolla hyvänä.
No olin Töölön suunnilla kun kohtauksen sain (aamupäivä), soitin äidilleni joka neuvoi menemään lastenklinikalle (sen asiakas kun vielä olin kun olin alle 16-vuotias ja siellä oli hoidettu astmaani lapsesta saakka). Menin sinne taksilla vaikka matka oli vain jotain satoja metrejä, ilmottauduin, mutta minua ei otettu tosissaan. Olisi kuulemma pitänyt hakeutua omaan terveyskeskukseen, mihin taxi matka olisi jo kestänyt jo yli 20 min... Jouduin yli puoli tuntia olemaan ilman lääkkeitä aulassa mihin tuli lääkäri kuuntelemaan keuhkojani, mutta ei uskonut asiaa. En saanut happea ollenkaan ja aloin saada paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita, henkeni pihisi vain. Lopulta noin reilun puolen tunnin päästä pyörryin ja sain vihdoin lääkettä ja kahdeksan tuntia myöhemmin pääsin sairaalasta...
Vie kyseinen lääkäri oikeuteen, se on Suomen laissa jo määritelty, että on oikeus saada kipuihinsa lääkärissä helpotusta. Kyllä niitä lääkäreitä on ennenkin tuomittu siitä, että toisella on olleet järkyttävät kivut ja toinen ei ole panadolia kummempaa määrännyt, vaikka se ei ole mitenkään vaikuttanut
pyydä todistamaan oikeuteen se ystävä sairaanhoitajasi, johan tuommonen on laitonta pitää toista järjettömissä kivuissa
Onhan niitä lääkäreitäkin joilla on lääke tmv riippuvuus. Saattaa ihan heijastaa omista lähtäkohdista. Hurjalta kuulostaa, että antaa potilaan kärsiä järisyttäviä tuskia. Olisko vähän sadistisia taipumuksia hänellä.