Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö että "hakea takaa" ei ole sama kuin "ajaa takaa"?

Vierailija
04.09.2015 |

Myyjä voi hakea takaa varastosta jonkin hyllystä loppuneen tuotteen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään asian takaa-ajamisen kanssa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeeeen olisi ikinä arvannutkaan.

Vierailija
2/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös hakea takaa, että koira ajaa takaa kissaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, mitä sä haet takaa tällä aloituksella.

Vierailija
4/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Esim "mä haen takaa ukkoani kaulimen kanssa" on täsmälleen sama kuin "mä ajan takaa ukkoani kaulimen kanssa". 

Vierailija
5/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:47"]

Myyjä voi hakea takaa varastosta jonkin hyllystä loppuneen tuotteen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkään asian takaa-ajamisen kanssa.

[/quote]

Mutta jos tuote liikkuu itsekseen, esim. kierii lattialla, voi myyjä joutua hakiessaan ajamaan tuotetta takaa.

Mutta sillä ei ole mitään kekemistä sen kanssa, jos raitiovaunun kuljettaja joutuu ajamaan takaa, koska raitiovaunuja peruutetaan takaa ajamalla.

Vierailija
6/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aloittajan kannattaisi hakeutua hoitoon päänsä vuoksi, mutta hän ei selvästikään itse sitä ymmärrä. Muut kyllä ymmärtävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai just, nythän mä tajusin. Voi kuinka söpöä, mutta voin kertoa että täysin turhaa. Evvk. Tajuatko. Ollut jo kauan.

Vierailija
8/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä. Mutta aloittajan pointti jäi melko hämäräksi. Mitä ihmettä mahtaa ajaa takaa näin hölmöllä aloituksellaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuessaan voi myös hakea ja ajaa takaa jotain. :)
"Ymmärrätkö mitä tällä haetaan takaa?"
"Ajan tällä väitteellä takaa sitä, että-"

Vierailija
10/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni välillä sekä ajaa minua takaa että hakee jotain takaani... ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:14"]Totta kai on. Esim "mä haen takaa ukkoani kaulimen kanssa" on täsmälleen sama kuin "mä ajan takaa ukkoani kaulimen kanssa". 
[/quote]

No ei kyllä ole.

Vierailija
12/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:12"]Mä en ymmärrä, mitä sä haet takaa tällä aloituksella.
[/quote]

Minä en ymmärrä mitä sinä ajat takaa viestilläsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:14"]Totta kai on. Esim "mä haen takaa ukkoani kaulimen kanssa" on täsmälleen sama kuin "mä ajan takaa ukkoani kaulimen kanssa". 
[/quote]

Suomalaiset eivät näemmä osaa enää omaa äidinkieltään. Ei todellakaan voi sanoa "haen ukkoani takaa kaulimella". Mieti tuo lause niin monta kertaa että ymmärrät ettei siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
14/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:26"]

Juu, kyllä. Mutta aloittajan pointti jäi melko hämäräksi. Mitä ihmettä mahtaa ajaa takaa näin hölmöllä aloituksellaan?!

[/quote]

Voi, vieläkin ottaa koville. :')

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun omasta mokastasi on aikaa jo vuosia. Pääse nyt helvetissä joskus sen ylikin! :D

Vierailija
16/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee kun sanotaan "lähiaikoina" (ja vielä tietenkin "lähi aikoina") kun tarkoitetaan "viime aikoina".

Vierailija
17/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:26"]

Juu, kyllä. Mutta aloittajan pointti jäi melko hämäräksi. Mitä ihmettä mahtaa ajaa takaa näin hölmöllä aloituksellaan?!

[/quote]

Voi, vieläkin ottaa koville. :')

[/quote]

Mistähän tuo "ottaa koville" -sanonta juontaa juurensa, voisiko sitä hakea takaa tai peräti ajaa.

Vierailija
18/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:26"]

Juu, kyllä. Mutta aloittajan pointti jäi melko hämäräksi. Mitä ihmettä mahtaa ajaa takaa näin hölmöllä aloituksellaan?!

[/quote]

Voi, vieläkin ottaa koville. :')

[/quote]

Mistähän tuo "ottaa koville" -sanonta juontaa juurensa, voisiko sitä hakea takaa tai peräti ajaa.

[/quote]

Niin. Nämä on niin tulkinnanvaraisia. Ennemmin, tai varsinkin helpommin, voi tulla annettua koville. Mukavaa olla tällainen kotikutoinen kielen taitaja.

Vierailija
19/19 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän