Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkoinen aamuyö takana kun lähdettiin extempore pojan kanssa päivystykseen

Vierailija
23.03.2022 |

Poika oli herännyt siihen, että nielee verta. Oli yrittänyt tyrehdyttää verenvuotoa itse, mutta ei ollut saanut sitä tyrehtymään. Tuli sitten herättämään mut, kun oli jo melkein puolituntia vuotanut... Lähdettiin päivystykseen ja onneksi saatiin siellä vuoto lakkaamaan. Kieltämättä säikähdin, kun näin miten paljon sitä verta oikeasti tuli.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan yritti sinnitellä itse. Onko teillä huonot välit?

Vierailija
2/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ei ollut kummallekaan kiva herätys. Toivottavasti päivästänne tulee parempi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä. Poika on jo teini ja ajatteli aluksi varmasti pärjäävänsä itse. Ja varmasti korkea kynnys tulla herättämään äiti keskellä yötä enää tuossa iässä.

Ja kyllä. Aiemminkin olisi saanut tulla, mutta onneksi tuli edes tuossa vaiheessa. Ap

Vierailija
4/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki pitää raportoida, koska?

Vierailija
5/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvoi kerran ensiaputaitoinen että pitää niistää, jos on hyytymiä nenässä ja se on usein auttanut kun on tullut isio verihyytymä pois.

Vierailija
6/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mietitte mistä tuo johtuu?

Vierailija
7/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalta kannattaa opettaa pojalle kikka, että laittaa kylmää niskaan verenvuodon aikana!

Vierailija
8/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika varmasti katu- ja siitepölystä. Ap

Vierailija
9/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osannut laittaa itse tuppoa nenään?

Vierailija
10/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä vuoti? Nielupaiseesta? Nenästä? Jos nenästä niin tampooni ruokaöljyyn ja sen jälkeen nenään, sitten kova puristus 20 minuuttia. Toimii varmasti!

Vierailija
11/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli lapsena sitkeitä nenäverenvuotoja. Hänkin joskus joutui lähtemään lääkäriin, ja se jos joku oli temppu, koska he asuivat paikassa, jonne ei tuolloin ollut tietä. Kyllä sieltä pääsi pois veneellä ja talvella jäätä pitkin, mutta kuitenkin ei niin vain lähdetty. Inhottava vaiva, toivottavasti ei uusi pojallasi.

Vierailija
12/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki pitää raportoida, koska?

Joskus on pakko saada purkaa mieltään, etenkin jos on ollut kovin huolissaan.

En ole ap.

Vierailija
13/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä usein verenvuotoa? En halua pelotella, mutta kannattaa varmaan käyttää verikokeessa mielenrauhan vuoksi. Rajulta vuodolta kuulostaa.

Vierailija
14/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika varmasti katu- ja siitepölystä. Ap

Eipä itellä ole koskaan tuollaista tapahtunut, vaikka siitepölyallergia on ollut jo 25 vuotta ja pahenee sitä mukaa, kun ikää tulee. Itseasiassa ei ikinä ole nenästä (tai kurkusta) vuotanut verta. 

Eli lähtisin etsimään syytä jostain muusta kuin siitepölystä tai katupölystä.

Vierailija
15/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä tamponeita on? Sellainen nokkaan ja jatkaa unia.

Vierailija
16/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aineenopettajana 15 vuotta, ja todella usein kuullut saman jutun, eli yöllä on lähdetty nenäverenvuodon takia päivystykseen. Ihan tavallista yläkouluikäisillä, kenelläkään ei ole ollut mitään siitepölyä ja kuivia nenän limakalvoja isompaa syytä asiaan. Älä siis usko näitä, jotka tahallaan pelottelevat täällä.

Vierailija
17/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palstalla äksyä porukkaa näin aamusella

Vierailija
18/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä usein verenvuotoa? En halua pelotella, mutta kannattaa varmaan käyttää verikokeessa mielenrauhan vuoksi. Rajulta vuodolta kuulostaa.

Ei ole mulle ainakaan kertonut, joten ei ainakaan noin rajuja vuotoja ole ollut. Mun pojalla on todella vaikea siitepölyallergia ja käyttää sen takia allergiaan ihan reseptilääkkeitä. Sen vuoksi sitä uskallan epäillä. Nyt on ollut niin lämpimiä ja aurinkoisia päiviä, että ilmassa on ollut paljon pölyä. Ap

Vierailija
19/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä. Poika on jo teini ja ajatteli aluksi varmasti pärjäävänsä itse. Ja varmasti korkea kynnys tulla herättämään äiti keskellä yötä enää tuossa iässä.

Ja kyllä. Aiemminkin olisi saanut tulla, mutta onneksi tuli edes tuossa vaiheessa. Ap

Meillä olisi varmasti 14v poika tullut heti herättämään. Tietävät, että aina saa tulla herättämään. Heitä varten me vanhemmat ollaan. Ihmeellinen ajatus, että koska on teini, ei muka uskalla enää pyytää apua.

Vierailija
20/48 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään mennä päivystykseen jonkun siitepölyvaivan kanssa. Terkkariin korkeintaan.