Rv 31, kivuliaat supistukset, miten toimia?
Eli olen rv 31+ ja mulla on n. kk sitten alkanut kivuliaat supistukset epäsäännöllisesti. Paineen tunnetta on alapäässä, lapsi kiinnittynyt oikeinpäin (pää edellä tulossa siis), välillä kohdussa tuntuu kuin joku viiltäisi puukolla tai polttaisi liekillä.. Saattaa siis tulla ihan ilman rasitustakin näitä tuntemuksia! Heräsin toissayönä hirveeseen kipuun ja en päässyt edes ylös sängystä. Noin 1,5h se kipu kesti jonka jälkeen alkoi helpottamaan.. Pääsin könyämään välissä vessaan ja juomaan vettä, niistä ei tosin ollut oikein apua. Soitin aamulla neuvolaan josta käskivät mennä ensi kerralla sairaalaan. Soitin sairaalaan ja käskivät varaamaan ajan neuvolasta. Mitä mun pitäisi tehdä? Kellään muulla vastaavaa?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:53"]
Mulla kolmas raskaus ja en ole ikinä kokenut liitoskipuja tai edes harjoitussuppareita (tai sitten en huomaa niitä). Tuntuu aina hurjalta lukea näitä juttuja kun ihmiset oikeasti kärvistelee kivuissaan.
[/quote]
Hyvä niin. :) Kaikkien kannalta parempi, jos ei joudu kärvistelemään. Välillä kyllä koen katkeruutta, kun joku selkeästi viimeisellä kolmanneksella oleva pystyy tekemään mitä vaan, esim. ihan vain kävelee kadulla tai ostoskeskuksessa tai käy viikkoa ennen synnytystä vielä mammajoogassa. Tuntuu ihan hurjalta koko ajatuskin, hui. :D
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:53"]
Mulla kolmas raskaus ja en ole ikinä kokenut liitoskipuja tai edes harjoitussuppareita (tai sitten en huomaa niitä). Tuntuu aina hurjalta lukea näitä juttuja kun ihmiset oikeasti kärvistelee kivuissaan.
[/quote]sulla on kyl ollut hyvä mäihä, ei mullakaan ole kahdessa ekassa raskaudessa juur mar mitään närästystä pahempaa, kerran oli liitoskipuja ja siinä se! Ja nyt on vaikka mitä. T. 5,9 ja 21.